Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Ska tillägga att jag inte bara blödde mycket utan även länge. Det höll på 12veckor efter första förlossningen.. nej, jag skojar inte! Var lagom less

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-15 19:08:12 följande:

Usch, stackare!!

Jag födde för lite drygt ett dygn sedan och för mig börjar de stora nattbindorna från Always vara onödiga, skulle med lätthet kunna ha vanliga typ de rosa från Libresse.

Orättvist:P jag kunde som sagt bara ha blöjor första dagarna och sen var det största bindorna som gällde i 12veckor. Ber till gudarna att det ger sig snabbare den här gången.. om ungen bara vill komma ut först!
  • septemberbarn08
    laila88 skrev 2015-03-15 19:28:41 följande:

Alltså en lite äcklig fråga men kom det stora typ apelsin/grapefrukt storlek på blodklumpar då du hade så mycket ? Jag fick det efter första förlossningen och missfallen. Är livrädd för dom, tycker det är så himla hemskt. Så hoppas på slippa det denna gång, men chansen känns liten att jag skulle slippa nu av alla gånger :(

Nej inga klumpar alls! Minns att första gången jag gick och pinkade efter förlossningen fick jag panik över hur mycket det blödde så jag larmade och frågade barnmorskan men hon sa att så länge det inte kom klumpar var det helt normalt att blöda mycket:)
  • septemberbarn08
    Skumbollen skrev 2015-03-15 19:36:10 följande:

Skall tillägga att jag inte alls fattar hur de som designar amningskläder tänker! Allt är ju tillverkat i sladdrigt jerseytyg typ, finns det någon som är snygg i det materialet, förutom ni smala tighta människor där ute? Svar nej... Efter min förlossning var min mage som en geggig bulldeg ganska länge och det sista jag ville ta på mig då var en tight omlotttröja som visade alla valkar! Nä fy alltså!

Därför tyckte jag det var bra med hms linnen, då kunde man ha en flajjig skjorta eller liknande som bara gick att knäppa upp lätt.

Jag tyckte leggings funkade fint även med blöjorna, men jag tillhör ju gruppen som inte tycker det är så fint när man visar rumpan i leggings utan tycker plagget skall användas som substitut för strumpbyxor :)

Jag tycker inte heller om att ha leggings utan något längre plagg över men med en stor blöja innanför kändes det ändå sjukt fel att ha något tight över rumpan:P haremsbyxor måste ju va suveränt, synd att jag inte använder såna;)
  • septemberbarn08

Nä hörrni nu kastar jag nog in handduken!

Slemproppen kom ju i torsdags och fredags. Under lördagen var det så lugnt så lugnt. Bebisen hade vilodag och jag hade väl kanske FYRA sammandragningar under hela dagen, helt smärtfria! Det var med andra ord lugnaste dagen hittills.

Igår vaknade jag av ryggont, hade väl legat konstigt. Fick någon sammandragning men fortfarande inget som gjorde ont. Vid 9 när jag skulle kissa upptäckte jag att jag börjat blöda. Rätt lite men kom en droppe på golvet, och sen i trosskyddet och varje gång jag torkade mig. Fick förstås upp hoppet lite att det kanske skulle vara en teckenblödning. Under dagen kom sen sammandragningarna lite då och då, rätt kraftiga men skulle inte säga att de gjorde ont ändå.

Helt plötsligt vid halv tio igårkväll började sammandragningarna ändra karaktär och göra rätt ont. Gick och la mig vid 22 och det onda kom med jämna mellanrum och tog i mer och mer. Satt och gungade i sängen och var uppe och rörde mig och det tog ändå i. Kände verkligen att NU är det dags! Helt annan smärta och helt annan styrka mot tidigare förvärkar!

.. och så gick det någon timme till och sen gjorde det mindre och mindre ont igen. Fattar inte.. ena värken gjorde jätteont och nästa bara spände lite. HUR ÄR DET MÖJLIGT!?!

Inatt har jag sovit men väldigt oroligt. Vaknat ofta och känt mig ledsen över att det var falskt alarm.. igen! Nu när jag kände mig så säker:(

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-16 06:26:22 följande:

Här är vår lille kille, Tage.

Inatt har han slagit rekord och sovit 6 timmar, vaknat för matpaus och sen sovit 5 timmar till efter det. Känner mig rätt utvilad :)

Men jisses vilken sötnos!
  • septemberbarn08
    Cymi skrev 2015-03-16 08:43:57 följande:

Oj! Ja då vet man vad som kan vänta, har du riklig mens annars (ursäkta frågan), tänkte om det har med det att göra, jag har det nämligen :P men behövde de inte kolla då att du inte förlorade för mycket blod?

Jo jag har alltid haft riklig mens. Innan jag blev gravid den här gången hade jag menstruationer som höll på i 15dagar och uppehåll på 7-10dagar. Mindre roligt måste jag erkänna;)

Det var aldrig någon koll på hur mycket jag blödde efter förlossningen.. det var bara normalt att blöda mycket fick jag höra
  • septemberbarn08

.. och så fortsätter kroppen att trycka ner mig ordentligt:(

Mådde galet illa under förvärkarna igårkväll men det störde mig inte så mycket eftersom jag tänkte att det säkert berodde på att det var dags. Magen kändes orolig också men behövde inte på toa. Svettats som en gris sen igårkväll och känt mig allmänt orolig i kroppen hela natten.

Idag har jag inte en enda sammandragning än så länge men känner mig orolig och stressad. Om det sen bara beror på att jag är deppad efter igårkväll vet jag inte. Tänkte ta med mig min mamma och fara iväg en sväng så jag får annat att tänka på och inte bara sitter hemma.. sambon är föräldraledig med dottern så det passar ju perfekt att få en stund för mig själv.

Men magen är inte min vän idag och illamåendet är överjävligt. Nu HAR ju jag problem med magen men tycker den skött sig skapligt 2-3veckor.. hoppas förstås att det ska vara för att något är på gång men tvivlar starkt. Måste väl bli lurad ett par gånger till först:( hur som helst är det ju inte så att jag vill fara ut överhuvudtaget när jag mår såhär så nu spenderar jag dagen med att bara gråta istället.

Orkar inte mer!

• septemberbarn08
    Mildamilda skrev 2015-03-16 11:34:42 följande:

Va jobbigt du har det! Hoppas du kan finna ett sätt att muntra upp dig med! Jag tänker också att om du haft teckningsblödning så måste du börjat öppna dig? Har du varit på nån koll?

Ska till BM imorgon men jag har ju haft rätt bra koll på tappen själv och den är varken kortare eller mer öppen sen blödningen igårmorse så allt är nog bara kroppens sätt att jävlas! Mätningen av tappen för 3,5veckor sedan visade 3cm och jag tror inte den är mycket kortare nu.. möjligtvis mer mjuk men den var ju mogen redan på kollen så. Och öppet kanske 3cm enligt min gissning. Men det händer inget mer.
  • septemberbarn08
    Sparv15 skrev 2015-03-16 12:19:26 följande:

Det behöver inte säga så mycker. Min tapp var 3cm på morgonen o h hon föddes på kvällen.

Snö 81, va skönt då håller jag tummarna

Det var likadant när dottern föddes.. opåverkad tapp, bakåtriktad och omogen och inte ett dugg öppen och några timmar senare föddes hon. Därför känns det liksom totalt meningslöst att åka in på koll när det ändå inte säger något
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?