Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-03-16 13:57:30 följande:

Hm, aja då är det väl normalt :P haha. Jag hade sån mens förut, tills jag började äta mini piller, det fixa till den rejält (hann bara få mens 1 gång eller så efter jag sluta så vet inte riktigt hur den va innan förlossningen) så det blir iaf gestagen igen så fort som möjligt efter förlossningen! Helvetesmens förstör ju halva månaden (blödde aldrig bara en vecka)

P-piller hjälpte för mig också men tyvärr tål jag inte hormonerna så fick sluta och minipiller innehåller laktos och även den minimala mängden fick min mage att paja. Så det är svårt att hitta något som hjälper:/ Vi fick höra från två gynläkare för drygt ett år sedan att skulle vi ha fler barn så var det NU, annars skulle de fundera på något mer "extremt" för att hjälpa mig med blödningarna. Vad de menade med det vet jag inte men vi bestämde oss iaf för att tuta och köra med ett tredje barn och det är vi ju glada för nu (även om jag just idag inte är på topp;P)
  • septemberbarn08

Sömnlöst inatt igen.. inatt var det inte pga något graviditetsrelaterat iaf utan för att sambon snarkade och väckte halva sverige! :(

Ser fram emot en lååång dag med barnen för nu är dagen jag gruvat för här.. sambon börjar jobba skift och blir borta till halv ett inatt och jag blir själv hela kvällarna:( är sjukt beroende av min sambo och just kvällarna hatar jag när han inte är hemma!

Slår för övrigt aldrig fel att sambons jobb får hur mycket som helst att göra precis när vi ska ha tillökning. Tidigare har det varit minst 6 timmars övertid VARJE vecka i flera månader men nu blir det minsann skift istället. Så vissa dagar hinner han inte träffa barnen något alls och jag står helt utan avlastning. Behöver jag säga att jag grät floder när han kom hem och berättade det för 2v sedan?

• septemberbarn08
    Madelia skrev 2015-03-17 06:23:39 följande:

Godmorgon! Har varit väldigt dålig på att uppdatera nu, men dagarna med lilltjejen går undan på något sätt. Jag är inne och kollar av hur det går för er andra ändå och hoppas att alla har sina små ute snart:)

Tänkte kolla om några av er beställt babynest från någon på nätet? Och vad det isf kostade och hur lång tid det tog att komma? Vissa kanske har några färdigsydda. Jag skulle vilja ha ett till nämligen och kommer inte ihåg vart jag beställde den vi har nu.

Beställde mitt från milooo.se

Är VÄLDIGT nöjd! Snabb leverans och jag tror jag betalade 540kr men då var det frakt inräknat och dessutom köpte jag en extradyna man kan lägga i som gör det lättare att tvätta rent. Då behöver man ju bara ta dynan i tvätt istället för hela babynestet om olyckan är framme:)
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-03-17 06:20:13 följande:

Nej vad trist! Och han jobbade en ganska bra bit bort också om jag kommer ihåg rätt? Hur långa skift är det? Hoppas du hittar något att fylla ut dagarna med!

Ja dom har ungefär en timmas resväg också. Rent tidsmässigt blir det ingen skillnad, han blir borta 12timmar/dag oavsett. Men är han hemma halv ett orkar han ju inte kliva upp hur tidigt som helst dagen efteråt. Och sen är det väl bara min egen rädsla för att vara själv på kvällarna som stör onödigt mycket. Känns så mycket värre att vara ensam med barnen från 12.30-00.30 än från 5-17.

Sen är det väl bara "sorgen" på något vis att han ska behöva jobba bort en bebistid till. När dottern föddes hade vi dels all hans övertid att handskas med och sen hade vi nyköpt huset och renoverade all ledig tid. Så VI försvann och vi hade en rejäl svacka i förhållandet då. Vi tog oss ju igenom det men jag är livrädd att det ska bli likt nu igen med en bebis på gång.
  • septemberbarn08
    tovemaja skrev 2015-03-17 07:57:31 följande:

Drömde om dig inatt septemberbarn08! Du födde barn så nu tror jag att det snart är dags för dig bara för det!

Madelia: ja, visst går dagarna fort! Jättetur att vi han göra massa matlådor för lunch till mig är svårt att hinna med! Idag tänkte jag tvinga Folkes morfar som är här på besök att hjälps till lite!

Ååh Vad jag önskar att du har rätt men jag tvivlar tyvärr! Magen känns orolig även idag men har inget mer än någon enstaka vanlig sammandragning. Känns sjuuuukt deppigt och hopplöst idag!
  • septemberbarn08
    JhjärtaK skrev 2015-03-17 08:42:06 följande:

Förstår att det känns jobbigt! Kan han ta någon dag föräldraledighet per vecka för något av era äldre barn? Eller det kanske inte alls går ihop med vare sig ekonomin eller hans jobb?

Jag bävar redan för första gången jag skall vara själv med tre barn, undrar när jag kommer att våga det egentligen??

De veckorna han jobbar kvällar är de lediga fredagar för att inte behöva jobba sent inför helgen. De veckorna tar han dessutom f-ledigt måndagar så det är ju bara tre dagar han behöver jobba så och varannan vecka. Just idag känns det väl bara tungt att han snart far iväg och har tre pass framför sig och jag vet att de kan sätta igång när som helst. Går nog bra, och det finns ju helt klart de som har det värre.. Men humöret är väl inte på topp just nu ändå:)
  • septemberbarn08
    JhjärtaK skrev 2015-03-17 14:45:16 följande:

Nej här är det labilt också så det står härliga till!

Var på inskrivning inför snittet i måndags och grät nog tre gånger under en väldigt kort tidsperiod, är som ett hormonellt vrak typ

Det är jobbigare att vara själv med barnen kvällstid än dagtid, vet inte varför egentligen men det är väl en känsla av att alla andras respektive har kommit hem och hjälper till med middag, läggning etc antar jag.

Sambon hann inte mer än stänga ytterdörren innan jag började storgråta i ren panik. Hejja!

Nu har det gått fyra timmar sen han for och jag har väl gjort ALLT för att sysselsätta mig och barnen efter det. Nu är allt som behöver göras gjort (och lite till) och tom middagen är bortstökad så nu är gråten bra nära igen. Ska bli kul att ha det såhär två kvällar till den här veckan:(

Tänk om bara ungen kunde komma ut nu så jag fick ha sambon hemma från jobbet ett tag! Kan inte minnas att jag var lika beroende av honom de andra graviditeterna.
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-17 18:29:03 följande:

När jag redan är på taskigt humör blir det inte bättre av kommentarerna att jag fortfarande är hemma och inte på fl. Och inte är de närstående personer som frågar heller. Jag har i flera veckor undvikit stora ica (vi bor i en inavelshåla så alla känner alla) bara för att slippa kommentarer. Men idag var jag tvungen att åka dit då ica nära inte har allt. Så kommer jag till kassan på stora ica och kärringen i kassan tycker det är konstigt att jag fortfarande är hemma, och försöker få ur mig vilket bf jag har. Det har hon inte ett jävla skit med att göra.

Nu ska jag fundera ut hur jag ska slå ihjäl tiden i morgon. Och torsdagen har jag bokat en lunchdejt. Nu ska jag vara så fullbokad ett tag framöver så kanske bebisen bestämmer sig för att komma ut. Snart bara tre dagar kvar till bf. En kompis kompis har bf dagen före mig så det är lite spännande vem som hinner först, hennes första och min andra.

Vi bor också på ett väldigt litet ställe (sveriges näst minsta kommun om jag inte minns fel) men här verkar ryktet om min graviditet lustigt nog inte ha spridit sig för det är knappt nån som vet om att jag är gravid:P har väl min lilla mage att tacka för det också kanske. Men däremot så hör nära anhöriga av sig och frågar om det inte hänt något.. typ svärmor! Som att vi inte skulle höra av oss ungefär;)
  • septemberbarn08

Är lite frånvarande i tråden just nu.. känns tungt för tillfället och jag blir så deppig och avundsjuk på er som fått era bebisar eller som det verkar vara på gång för. Missförstå mig inte, jag är superglad för er skull men just nu är det bara tungt och jag känner ingen glädje överhuvudtaget.

Vaken hela nätterna med väldigt onda förvärkar nu och sen är jag själv med barnen hela dagarna och kvällarna så jag känner mig rätt mör..

.. och så loggade jag in på skatteverket nyss och fick upp "restskatt" för första gången i mitt liv. Varför inte liksom, slå ner mig lite till!

• septemberbarn08
    SvanE skrev 2015-03-19 14:47:23 följande:

Efter flera nätter och nu senaste med riktigt onda förvärkar som fortsatt in på dagen men vägrar bli regelbundna så åkte jag till barnmorskan. Är öppen 1,5-2 cm och tappen är nästan helt borta. Han står precis innanför tappen som förra veckan. Hon beordrade vila, varmt bad och alvedon då hon trodde livmodern behövde slappna av. Om jag inte får sova tyckte hon jag skulle satsa på att få en sovdos för att ge den en chans att orka sätta igång "på riktigt".

Här är ju läget likt förutom att min tapp är öppen 3cm men inte ett dugg förkortad. Får jag inte sova inatt kommer jag ringa bm imorgon och gråta och böna och be om en hinnsvepning. Hur ska man orka när det väl är dags om man inte får sova nu? Inatt hade jag riktigt ont och det kom regelbundet (vilket det ju inte gjort ens precis innan krystvärkarna börjat tidigare så jag fick verkligen upp hoppet att det var dags men icket!).
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?