Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Gnäller väl lite mer här då..

Sambon fick ryggskott när han tränade igår! Grattis! Nu är det förstås extremt synd om honom.. det tycker jag också iofs men jag tycker det finns fler i familjen det är synd om!

Hej IBS, jag har saknat dig! Det har skött sig skapligt nu några veckor, har tom kunnat äta RIKTIG mat och inte bara fil/yoghurt. Men efter blödningen och förvärkarna i söndags är det värre än förut. Minsta lilla jag får i magen gör att magen känns orolig, gör jätteont och jag får springa på toa. Inte ens fil fungerar:( dåligt med mat och dåligt med sömn kickar igång magkatarren också så det är inte bara tarmarna som gör ont.

Man brukar ju va dålig i magen någon dag innan det sätter igång men det kan jag inte heller hoppas på nu när det hållit på 6 dagar:(

• septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-03-21 09:38:49 följande:

Åh, välkommen till team ryggskott! Jag hoppas verkligen att din snubbe kryar på sig snabbare än min, man vill fan inte behöva vara den starkare och friskare i den här situationen.

Jag - varit vaken hela natten och mår skit idag.

Han - snarkat gött hela natten och NU kliver han upp och har sååå ont.

Ja jag vet att jag borde tycka synd om honom men jag känner mest bara "buhu, skyll dig själv när du tränar för hårt".

Men för all del, sätter det igång nu vill jag gärna höra honom pusta och stöna över ryggont medan jag tar mig igenom värkarna!
  • septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-03-21 22:29:40 följande:

Ni som inte har samma efternamn som er partner - vad ger ni barnet för efternamn? Jag och min man har olika, ganska unika efternamn och vi är inte ense om hur vi ska göra. Även om det inte är optimalt tycker jag att barnet bör få bådas efternamn. Rättvist. Dubbla efternamn är ju inte tillåtet sen 1982, så ett av efternamnen får bli mellannamn då, och det som klingar bäst i rad är att mitt efternamn blir mellannamn, vilket känns lite tråkigt ändå, för jag har för mig att mellannamn inte förs vidare. Min man vill att vi bara ska ge ett efternamn och att det blir synd om pojken om han ska behöva dras med två. Hur resonerar ni som också har olika?

Hos oss var det enkelt, jag heter Eriksson och han heter Nordlander så det kändes rätt självklart att barnen skulle få hans ovanligare namn än mitt tråkiga ;)
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-22 01:07:38 följande:

Jaha då har jag officiellt gått över tiden. Jag ligger här vaken och har nästan panikångest. Jag orkar fan inte mer. Sov två timmar sen har jag varit uppe med förkyld dotter som hostar så hon nästan spyr. Nu sover hon lugnt en stund igen och jag vill bara gråta och gräva ner mig. Jag orkar verkligen inte mer. Halsbränna, illamående, tungt att röra mig och andas. Kom ut nu!!!!!!!!!

Just idag har jag inte ens svarat på sms, jag har bf och tycker att det är skitjobbigt att inget händer. Inte blir det bättre av "hej! Blir det någon bebis idag?". De får väl undra och fundera om vi är på fl då, det skiter jag i.

Jag var superledsen hela dagen igår men på kvällen var det som att jag förlikade mig med att "jaha, då får jag väl gå över då".

Hann få tre timmars sömn innan jag vaknade för två timmar sedan av förvärkar igen:( kommit med 5-6minuters intervaller och gjort rätt ont.. Och dum som man är får man ju upp hoppet om att det kanske äntligen ska vara dags. Blir så fruktansvärt besviken när det inte händer något mer, känns som en käftsmäll varje gång det tilltar i styrka och sen bara fiser av:(

Här har det förresten också trillat in sms under dagen. Känns som att jag har lust att svara "nej det händer inget än men om du tjatar lite till kanske ungen kommer ut snabbare, eller vad tror du?".

Säger som du; orkar verkligen inte mer! Funderar på att ringa förlossningen imorgon och böna och be om hjälp! Vill antingen få sova eller få ut ungen!
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-03-22 08:00:44 följande:

Hoppas att det blir allvar snart. Jag känner bara hopplöshet och depression. Jag känner att jag slutar mig och blir asocial och bara ilsken. Jag är i vanliga fall väldigt social och älskar att träffa människor, men nu ligger jag mest i soffan och är arg på maken.

Jag och maken blev ovänner igår igen. Han fattar inte vad jag går igenom och tänker inte längre än på sina intressen. Han tycker att det är tråkigt hemma med mig och hittar på saker på egen hand när jag behöver sällskap och stöd mer än någonsin.

Hade jätteont inatt från 01.20 och fram till strax efter 5. Efter det lugnade det ner sig litegrann men då var jag ju så ledsen och besviken att jag ändå inte kunde sova. Strax efter 7 började förvärkarna om igen och håller på än. Har alltså varit vaken från 1 inatt och känner mig lagom mör.

Gruvar för veckan som kommer när sambon far 4 och jag måste vara själv med barnen hela dagarna. Kan bli skoj om jag inte får sova:( vi var ju helt inställda på att det skulle bli av i helgen och jag kände mig så lugn och avslappnad i torsdags när jag visste att han var ledig tre hela dagar för det var ju självklart att jag skulle hinna föda under de tre dagarna. Nu kommer ångesten krypandes att det är en lång vecka framför mig som jag måste vara själv ifall det sätter igång:(

Usch för det här!

Har du fått sova inatt?
  • septemberbarn08

Ni som åkt in och fått sovdos, vad exakt har det inneburit?

Ringde och pratade med fl för ett tag sedan och jag är välkommen in för en sovdos anytime, men det lät som att det innebar smärtstillande och något som stoppar förvärkarna, inget mer? Jag trodde man fick någon mildare sömntablett också?

Det är absolut ingen mening för mig att åka 14mil bara för smärtstillande, jag kan ändå inte komma till ro och sova. Har legat och försökt slappna av en bra stund nu och lyckades slumra till kanske en halvtimme men thats it. Känns som att kroppen går på högvarv just nu.

• septemberbarn08
    Mullan skrev 2015-03-22 12:32:52 följande:

Jag fick sovdos förra grav. Oxascand(lugnande), bricanyl mot sammandragningar och värkar, och så nån smärtstillande- tror de va alvedon men kan vart citodon. Jag sov som en prinsessa den natten! Har oxå långt att åka men det var verkligen värt de. Be om minst två doser så att du kan få sova två nätter utan att behöva åka hela den streckan.

Här verkar det inte som att man får med sig sovdosen hem utan tanken verkar vara att man ska stanna på fl och sova. Och det kommer ju absolut inte gå att slappna av om jag ska ligga där i ett främmande rum och känna mig stressad över att fara hem till barnen. Känns totalt hopplöst det här!
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-03-22 13:47:16 följande:

Jag fick en spruta morfin och någon slags sömntablett. Jag kan inte tänka mig att jag fick något som skulle stoppa värkarna, syftet var att jag skulle kunna slappna av och vila samtidigt som jag öppnade mig.

Värkarna gjorde fortfarande ont, men inte lika ont, och mellan dem sov jag. Grymt skön och tung känsla i hela kroppen, nästan så jag blir sugen på att bli morfinist.

Jag var alltså kvar på sjukhuset.

Hon nämnde bara starkare smärtstillande och något som stoppar upp värkarna (antar bricanyl?).

Har fixat barnvakt imorgon och hoppas jag kan komma till ro och åtminstone vila lite.
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-03-22 17:55:46 följande:

Jag fick välja mellan morfinspruta och bricanyl på förlossningen eller bricanyl och insomningstablett hemma. Jag valde hemmaalternativet då jag vet sedan tidigare att jag reagerar väldigt dåligt på morfin.

SvanE skrev 2015-03-22 18:32:40 följande:

Första natten fick jag Citodon och en insomningstablett med hem och fick sova ostört i 4-5 timmar, andra natten fick jag bricanyl och morfin och blev kvar på förlossningen, slumrade under natten men sov inte direkt bra men var absolut värt!

Här lät det inte som du alternativ att få med sig något hem utan det var tydligt att man skulle dit och sova, 2-3 nätter tom, och sen får man åka hem. Jag känner att jag har nog svårt att komma till ro och sova hemma i våran säng så jag vill inte åka hela 14mil bara för att få Alvedon typ och sen försöka sova i en obekväm säng där.

Har nästa tid hos bm på tisdag men vet inte om jag ska ringa och be om en tid imorgon istället och kanske be lite snällt om en hinnsvepning. Vet inte om hon gör det men fråga kan man ju alltid. Tycker jag plågats nog nu efter snart 6 veckors smärta
  • septemberbarn08

Mina numera väldigt onda förvärkar höll på mest hela dagen igår men det verkar som att kroppen hakar upp sig och inte vet hur den ska ta sig framåt.

Inatt har jag sovit som en stock och inte vaknat en enda gång, helt jävla otroligt! Hade jag inte varit tvungen att kliva upp för att ringa dagis och skola hade jag nog kunnat sova ännu längre:) givetvis vaknade jag med känslan av besvikelse att det inte hänt något inatt heller och att ännu en dag börjar utan bebis men istället för att bli ledsen bestämde jag mig för att trycka undan dom känslorna och vara glad istället. Bebisen KOMMER att komma ut nån gång och det är bara att vänta, det blir inte bättre av att jag deppar ihop..

Idag är det förvånansvärt lugnt i magen. Har hittills bara känt två helt vanliga smärtfria sammandragningar. Bra eller dåligt kan man ju undra?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?