BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Idag är jag på ett pissdåligt humör, såååå jäkla kul, på nyårsafton och allt. Helst skulle jag bara vilja lägga mig under täcket i några dagar. Jäkla hormoner!! :-/
Jamen gott nytt år då!
När tror ni första bebisen i tråden kommer? Jag gissar på första veckan i februari, 5/2 om jag ska vara exakt. Känns som en ganska blygsam gissning med tanke på att vi har en tvillinggraviditet och Lejonhierta som antagligen ska snittas den veckan eller veckan efter. :)
Gott nytt år! Jag börjar också bli lite less på vissa graviditetseffekter nu. Jag står ut med foglossning och att vara en långsam stel pingvin, men jag klarar inte den nya tröttheten och oförmågan att sova. Fattar inte hur jag ska fixa att jobba till 20/3 (bf 22/3 - naivt va?) som jag sagt. Jag har inget fysiskt jobb, mest stillasittande kontorsjobb/kundmöten, men jag är chef och märker att jag gör saker jag glömmer, har somnat på jobbet flera ggr och har svårare att arbeta effektivt och vara så där högpresterande och duktig som jag måste. Blir det värre med tröttheten så går det inte.
I morse hade jag och min man sex (sällsynt företeelse nu för tiden) och efter det har jag haft sammandragningar av och till hela dagen och dessutom resulterade det i en helpigg och speedad bäbis i magen som levt rövare utan paus. Nu vågar jag nog inte ha sex mer, de där sammandragningarna var så många, om än inte smärtsamma. Någon mer som känt så här?
Nähe. Måste bara beklaga mig! Nu fick jag veta att jag har fått lunginflammation!! Vad faen!!! Vi som skulle ordna alla inköp om en vecka. (Vågar inte ge listan till min man för vem vet vad han kommer hem med.. :-O ) Blir så irriterad. Hinner inte med sånt här nu. Som tur är verkar iaf vår tjej vara piggare än någonsin!
Jag börjar på allvar fundera på att köpa en sån där gigantisk gravidkudde att ha i sängen, en sån som ser ut som en ostkrok för jättar, som jag skrattat åt fram till nu. Någon som har någon erfarenhet av de olika? Jag kan inte ligga skönt och sova längre trots kuddar här och var och sömntablett (lergigan), börjar bli riktigt desperat. Lite läcker inspiration:
Hur tänker ni kring kläder till barnet? Hur mycket, vilka sorter och vilka storlekar köper ni hem av? Känner mig väldigt vilsen när det kommer till klädbiten...
Jag köpte en byrå som jag ska måla, men så påpekade min mamma att det kanske inte alls är lämpligt att som gravid stå i färgångor. Någon som vet nåt om det? Ska fråga när jag tittar på färg också.