KarinIngrid skrev 2014-12-18 13:57:07 följande:
Intressant att läsa hur ni andra gör med kläder.
Såhär ser mitt förråd ut än så länge:
stl 50
10 bodys, utan ben ( 5 långärm, 5 kortärm)
8 mjukisbyxor
2 pyjamas
1 mjukisoverall
2 tjocktröjor
stl 56
10 bodys utan ben (5, långärm, 5 kortärm)
7 mjukisbyxor
5 pyjamas
2 mjukisoverall
2 tjocktröjor
stl 62
2 pyjamas
5 bodys
sen en drös med strumpor och små tunna mössor.
Känns som det borde vi klara oss på i början ?
sen kommer man säkert få en del små söta kläder också.
När vi var hos svärmor sist så skickade hon med 3 små söta bomulls omlottröjor som min sambo hade när han föddes. :) väldigt gammaldagsa i stilen med handbroderad spetskrage. Inte alls min stil egentligen men tänkte att jag ska sätta på pluppen nån av dem när han föds och ta en bild o skicka till svärmor :)
Då blir hon säkert jätteglad. Hon bor en bit bort så kan inte komma o hälsa på direkt utan kommer komma ner sen nån vecka efter födseln så vi fått komma hem i lugn och ro och så.
Ja, du har nog så du klarar dig!!
Förra gången hade jag köpt på mig jättemycket innan och fick en hel del i samband med födsel. Det innebar att jag inte kunde köpa nåt nytt till henne innan strl 62 eftersom vi hade kläder i överflöd.
Denna gång har jag resonerat som så att jag vill ha en start, men resten köper vi sen plus att vi säkert kommer få en del också.
Som det ser ut nu så har vi 2 st bodys + byxa i strl 50 och samma i storlek 56. En lite tjockare teddyoverall, en tunnare stickad overall och en vintermössa + vantar och tossor. Det jag har tänkt komplettera med är en tunnare hjälmmössa att ha på BB, filt och ett liten snuttefilt/gosedjur.