BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Jag å min sida är ganska förtjust i Sissel men det är inte sambon. Syskonen heter Jonathan, Linus, Gabriel och Smilla, så vill ju gärna ha ett namn som inte skiljer ut sig allt för mycket (vilket Sissel kanske iofs gör). Så vi står still.
Jag vill även byta mitt efternamn då jag fortfarande bär min ex.makes efternamn. Ville då ta min mammas namn som var min mormors flicknamn men fick nej av skatteverket. Hade jag fått om jag var gift men nu som skild och sambo så blev det nej. Konstiga regler. Hon på skatteverket tyckte jag och sambon skulle gifta oss istället... Att ta mitt flicknamn är inte aktuellt då jag sedan skoltiden förknippar det med en massa tråkigheter.
Kan ju berätta att gravidhormonerna stod utanpå huden då jag fick beskedet av skatteverket och jag storlipade i ren frustration. För mina syskon har fått ta mammas/mormors namn pga att de är ogifta och inte skilda. Verkligen konstiga regler. Känns så orättvist.
Jag har bytt efternamn en gång för typ 12 år sen och då minns jag inte ens att man fick fylla i sånt, det var släktskapet med de som bar namnet som var det som spelade roll.