Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-01-15 06:46:12 följande:
    Rulla tummarna med gott samvete skulle jag säga. Du gör det av den bästa anledningen smile1.gif
    Ja, jag gör det :) Sjukskriven månaden ut till att börja med så får vi se sen.

Men det känns som att tiden fram till förlossning kan bli lite lång... Men jag får planera inköp och ligga i soffan och nätshoppa ;)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-01-15 06:49:22 följande:
    Haha, det var min make som fick ta dotterns första bajs, det så kallade "urbajset" smile2.gif
    Min dotters pappa fick också äran att fixa blöjan, men med hjälp av en barnmorska eftersom vi inte visste hur f-n vi skulle få bort det där svarta :)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-15 07:30:41 följande:
    Förutom min sömnlöshet (som jag antagligen skulle slippa om jag slet ut mig på jobbet varje dag) är det gött att vara ledig! Jag gör någon nyttig grej varje dag, resten av tiden nätshoppar jag (eller lägger i kundkorgen men tvekar sedan och går inte vidare till kassan), läser, går ut med hunden, tittar på TV och äter. Fint :)

Men visst, det är lite konstigt att ha så lite att göra. Skönt dock med tanke på hur kroppen är nu. Jag blir andfådd och får hjärtklappning av att resa mig från soffan i princip, och får sammandragningar när jag är ute med hunden.

Innan jag slutade jobba fick jag sammandragningar av att jag stressade upp mig själv över jobbrelaterade grejer. Känns inte så hälsosamt.
    Jag ska försöka ta en liten promenad per dag iaf, men jag tog en kortare promenad i förrgår kväll och eftersom jag inte har ont någonstans så kan jag ju i vanligt tempo, men herrejösses så ont jag fick. Sammandragning från helvetet, det straffar sig att vara rörlig som vanligt :) Blev tvungen att stanna och vänta ut sammandragningen och sen gå väldigt långsamt hem.

Annars är jag fast i traderaträsket just nu - kollar, bevakar, köper ibland och sen säljer det som inte var nåt att ha :)
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-01-15 08:05:15 följande:
    Jag har varit sjukskriven sen precis innan jul och det är verkligen inga problem att få dagarna att gå. Alltid är det en massa saker som behöver fixas och jag mår ju bara ok ungefär 50% av dagen så varken tiden eller orken räcker egentligen till.

Tummen upp för nätshopping smile1.gif
    Mitt problem är att jag blir extra lat när jag går här hemma ensam så då får jag inget gjort, men på nåt konstigt sätt går ju dagen ändå :) Men tanken är ju att jag ska vila och det är det jag gör mest hela tiden :)
  • snö 81

Min mamma ringde och meddelade att nu hade dom en åkpåse hemma hos sig. Har berättat till henne vilken vi ville ha/tänkte köpa och så har hon beställt den på nätet :)

Så nu äger vi en sådan här fin sak

• snö 81
    Mimipig skrev 2015-01-15 08:47:21 följande:
    Vilken snygg! Vi var lite fantasilösa och beställde en bugaboo-påse samtidigt som vagnen. Såg en tjej på stan igår som har exakt den vagn med samma påse och färg som vi valt igår (svart bas + dark kakhi (nån slags militärgrön/mörkbeige)) och den såg himla snygg ut. Puh! Vi har inte ens provkört, bara litat på andra.
    Dom som köper bugaboo brukar ju ha åkpåse från samma och det är väl inte så konstigt. Det låter jättesnygg med svart och militärgrönt!

Jag hade åkpåse från Elidie Details sist också och var supernöjd så det kändes helt rätt att köpa en denna gången också. Men som ett plus denna gången är att de nya modellerna har den där pälskanten upptill, snyggt och mysigt!
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2015-01-15 09:06:47 följande:
    Åh vi köpte också en sån fast grå :) superfin!
    Kul! Har ni den gråblå med text på eller en grå utan pälsfluffet?

Sist hade jag en i svart plysch typ, fast då utan fluff. Den var jättefin!
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-01-15 09:49:39 följande:
    Restless leg syndrom. Det känns som det kliar diffust inne i benet eller som att man behöver sträcka på kroppen men det "inte riktigt går" eller behöver ut å springa som namnet vittnar om lite :) Tycker de känns jätte otäckt men hoppas på att de går över nu med lite järn.

Ja hon sa att hon skulle ge mig några järntabletter som hon hade där hos sig men om dom inte hjälpte skulle jag börja med Niferex. Så det var några andra egentligen ja skulle prova först. Men kör nog på Niferex ändå.

Är lite rädd för hur magen ska hantera järntabletter, är nämligen redan hård trots att ja äter gröt och fibrer som en tok. (kul info).. Så tänker att järntabletterna tar väl sönder min mage totalt :S Men känns som jag kommit undan rätt bra med gravidåkommor så de är på tiden att de börjar hända lite grejer :)
    Jag har kompromissat med min barnmorska att ta en tablett Niferex varannan dag för att magen inte helt ska stanna av.

Jag har dåligt fungerande mage i vanliga fall, som gravid blir den ännu värre och med järntillskott står den typ helt still. Man får nästan lite panik tillslut :)
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-01-15 17:54:21 följande:
    Får man fråga hur högt ditt blodtryck var? Om jag förstod saken rätt var det därför du var sjukskriven? Jag hade gränsblodtryck förra graviditeten så därför undrar jag...
    Med medicinering, 2 tabletter om dagen, hade jag i tisdags 165/95 och gränsvärdet utan medicin är under 140/90.
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-01-15 20:01:03 följande:
    Jag beställde just en Cargo! 499 kr på campare, då kunde jag inte motstå trots att jag bestämt att jag inte skulle köpa förrän till hösten. Jag vill gärna ha skötväskan i samma serie också.

phpp500Jq96777.jpg
    Jag ska också köpa skötväskan i samma serie. Blir mycket zebra :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?