Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lilj3 skrev 2015-03-27 12:45:25 följande:
    I slutet av förra veckan, runt hans 1-månadersdag. Sen har det bara blivit mer och mer under den här veckan. Hoppas du inte behöver vänta länge till :)
    Då borde det bli denna veckan! Hoppas!
  • tovemaja

Nu nojar jag! En kompis var här igår och jon har blivit magsjuk... Hoppas så att Folke klarar dig! Vill inte ha sjuk spädis! Om jag får det är det tråkigt men det tar man sig igenom... Men lillkillen?

Trollunge:tråkigt att du blev hemskickad! Hoppas det sätter fart under helgen!

• tovemaja

Septemberbarn08: jag hade nog inte pumpat... Gissar på att det hår över fortare om du inte stimulerar produktionen...

Mina Dolly-pattar blev mer normala redan efter ett dygn som sten-bomber.

• tovemaja
    septemberbarn08 skrev 2015-03-28 10:45:58 följande:
    Vid nästa amning åt hon tack och lov ordentligt ur högertutten så det värsta släppte. Åt även från vänster sida ordentligt och utan minsta lilla strul! Idag känns det hundra gånger lättare än igår och inatt!

Hut tidigt efter förlossningen har ni andra gått någon promenad? Nu har det gått 3dagar här och jag har ju öht inte haft ont down there efteråt. Första dygnet var jag yrslig och så men det är helt bra nu. Vågar man gå en promenad på 2km eller kan det vara farligt på något vis?
    Grattis mimmipig!

Speptrmberbarn08: så länge du känner dig bra och inte går ut för hårt är det säkert ok! Mitt avslag ökade dagen då jag tog ut mig lite mer... Så jag fortsätter ta långa men lugna promenader trots att det gått en månad.

Skitnatt inatt förresten... Grrr! Tur att mamma är här och avlastar!
  • tovemaja
    Trollunge85 skrev 2015-03-28 20:00:55 följande:
    Låter lovande. Tyvärr verkar all smärta försvunnit så fort jag lade mig i sängen. Men tänker hoppas att det bara var något tillfälligt och att det verkligen sätter igång i natt eller imorgon. Så fort jag sätter mig upp eller rör mig så kommer smärtan tillbaka.
    Mitt satt i ryggen hela tiden tills jag var i aktivt skede och öppen 4cm på förlossningen... Då först kändes magen.

Lycka till!
  • tovemaja

En fin natt efter gårdagens hemska! Sov fram till halv fem i vaggan faktiskt! Med två matpauser kl ett och tre... Vi lade oss 23. Skönt!! För igår var det inte kul! Lite sömn och skrikig bebis hela dagen!

• tovemaja

Kpax: är också ledsen, stressad och frustrerad emellanåt! Speciellt när man inte får sova.. Då pallar man inte konstant skrikande... Men det blir bättre och bättre! Ligger ju något "före dig" så hoppas du ser samma mönster snart! Små segrar när man upptäcker något nytt som funkar! Just nu är det nys för oss vaggan i sovrummet.Kram och styrka

• tovemaja
    Vikkan333 skrev 2015-03-30 07:45:58 följande:

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

Wow va snabbt? Gick allt bra trots 2 timmar bara? Jättegrattis!!!
  • tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-03-30 07:28:31 följande:

Måste få beklaga mig lite. Varit vaken med V 3 timmar inatt. Vid 5 petar jag på sambon några gånger för att han snarkar så jag inte kan sova. Han blir sur och snäser åt mig att han inte kan göra något åt att han snarkar och att jag inte fattar nånting. Sen ringer hans larm vid 06.10. Han snoozar 8 gånger och vrålsnarkar där emellan. Till slut kör jag upp honom ur sängen och han säger att det är mitt fel att han inte orkar gå upp när väckarklockan ringer, eftersom jag har petat på honom under natten. Och nu kan jag inte sova för att jag blev så less :(

Men va är hans problem? Förlåt men det låter okänsligt! Kan han inte sova i gästrum/soffa tills han kollat upp vad han kan göra åt snarkandet? Kram
  • tovemaja
    SvanE skrev 2015-03-29 23:46:55 följande:

Alltså han är 8 dagar och jag får mjölkstockning. Pumpade vid 8 för kändes knöligt i bröstet sen åt han i nästan 45(!) min, badade och ville sen äta igen. Tog en alvedon 9 för brösten gjorde ont sen halv 11 fick jag tokfrossa och på en timme har febern stigit från 37,7 till 38,9. Tagit en alvedon till för en halvtimme sedan utan att ge nån effekt. Lilleman har ammat igen vid 11 och är helt otröstlig om han inte får vara på bröstet och smackar och suger på handen som att han fortfarande är hungrig! Har även druckit lite av det jag pumpade ut. Har han bara magknip för att han ätit för mycket nu?

Stackars stackars fig! Mjölkstockning ät lite av en mardröm för mig!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?