Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Huuuu... Ställer in mig på en låååång natt! Natten till idag var ju inte bra alls då lillen bara ville sova halvtimmes pass... Och idag har han varit lugn och sovit mycket, dock i vagn eller på mig mest så det har inte funkat att sova för mig... Så nu när jag är dödstrött verkar han pigg! Snark!

• tovemaja
    laila88 skrev 2015-03-24 03:12:18 följande:

Kl 23:35 kom våran lilla Vilja till världen :) 3020 g och 47 lång :)

Stort stort grattis! Har allt gått bra?
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-03-24 07:08:40 följande:
    Hur blev natten?

Våran var helt okej. Hon åt var tredje timme ungefär, och sov i sin säng ganska länge. Jag gruvar mig mer för idag, jag har två besök inbokade, så det är tveksamt om jag hinner sova middag.
    Är då avundsjuk! Fattar inte vad grabben håller på med? Han sover nästan 3 timmar i streck första passet men sedan vaknar han VARJE timme?? Som mest blir det 1,5 timmar men oftast en. Suck! Han sover i sitt babynest halva natten i alla fall.sovit bättre än igår! Alltid något!

Ni som liggammar, hur gör ni med rapningen? Folke somnar ju oftast mitt i en amning och det känns fel att väcka honom då... Men å andra sidan får han ont i magen och kräks då istället.. Så kluven.
  • tovemaja
    Lilj3 skrev 2015-03-24 08:03:45 följande:
    Har samma problem. Försöker jag rapa honom vaknar han oftast till och har svårt att komma till ro igen, om jag inte ger honom bröstet igen = ond cirkel där varken han eller jag får sova. Därför brukar jag låta honom sova om har somnar, känns som det minst dåliga alternativet.
    Skönt att höra att man inte är ensam! Hur mycket sover din bebis?
  • tovemaja
    JhjärtaK skrev 2015-03-24 07:46:46 följande:
    Skrikfesten låter mindre kul men nätterna desto bättre smile1.gif

Det här med två bebisar på en och samma gång är inte det lättaste kan jag säga. Första natten hemma delade vi upp mellan mig och maken men det blev verkligen inte bra. De båda ville äta hela tiden och kom inte till ro däremellan så inatt sov vi tillsammans allihop och jag tog ena tjejen och maken tog andra och så gjorde vi som så att när en vaknade så väckte vi den andra också och gav båda mat samtidigt vilket fungerade kanon! De åt bara tre gånger med 3-4 timmars mellanrum. Dock kan maken sova igenom så mycket mer av deras ljud än vad jag kan så inatt får det bli öronproppar för mig så får maken väcka mig när det är dags för mat om jag inte vaknat själv redan (vilket jag säkert har, jäkla hormoner smile5.gif )
    Så strongt att fixa två! Är sjukt impad över alla tvillingföräldrar!
  • tovemaja

Tack för alla kommentarer kring liggamning! Klart man inte "måste" rapa om bebisens mage finkar ändå. Folke får dock ofta ont i magen och kräks så därför är det ganska viktigt för oss.

Fattar inte varför han börjat sova så dåligt efter 00-01 på natten! Så avundsjuk på er som får i alla fall tre timmar i streck! Låter såååå skönt i mina öron! Men vi kan dock vila en del på dagen... Så får ändå kanske fem-sex timmars sömn på ett dygn.

• tovemaja
    pink76 skrev 2015-03-24 19:53:48 följande:

Idag har plutten sovit precis hela dan. Sovit o ätit. Jag är orolig över hur natten kommer att bli.

Jag är redan hemskt trött som det är.

Precis samma situation här! Bävar!

Har tänkt på fig sedan du skrev sist... Hur går det med din mans asylansökan?
  • tovemaja
    septemberbarn08 skrev 2015-03-25 00:22:24 följande:

Jag blir inte klok på kroppen nu!

Vid halv fem idag började jag känna mig konstig på något vis och hade ett jäkla tryck neråt. Lite molvärk bak i ryggen trots att jag var uppe och rörde mig. Sen började det komma (för?)värkar som tog i lite och fortfarande med molvärk i ryggen och trots att jag rörde mig.

Tre gånger har jag varit på toa och fått ut lite blodigt slem. Förvärkarna/värkarna har tilltagit och gör ont både neråt och väldigt mycket bak i ryggen, precis som jag kan minnas att de riktiga värkarna gjorde de andra två gångerna. Tog 2 Alvedon vid halv 9 och de har inte hjälpt ett endaste dugg.

Det som får mig att fortfarande tvivla är dels att de inte är riktigt regelbundna, kommer med 4-7 minuters mellanrum.. det i sig är inte hela världen eftersom jag hade oregelbundna värkar bara en timme innan sonen föddes. Men sen håller de bara i sig i drygt 40sekunder vilket jag tycker är för lite. Och dessutom tycker jag inte att de ökat nog mycket i styrka för att ha hållit på såhär länge:(

Samtidigt blir jag orolig av att smärtan känns annorlunda, att det hållit på så länge nu, att det inte släpper när jag rör mig och framförallt att inte Alvedon hjälper. Jag har aldrig i mitt liv tagit mer än EN alvedon åt gången förut och det brukar ha god effekt. Nu har inte ens TVÅ hjälpt!

Fan om man inte haft så långt att åka, då hade det ju varit enkelt att åka in för en snabbkoll. Men att åka 14mil i mörker och sen bli hemskickad tror jag skulle vara droppen för mitt psyke nu. Ställer in mig på en sömnlös natt framför tvn, lär ju inte kunna sova mig igenom den här smärtan iaf:(

Det låter tveklöst som värkar.. Jag hade åkt in! Behöver ju inte vara samma som dom andra förlossningarna! Jag fick aldrig superregelbundna och inte var alla 60sek heller... Ring och prata med dem i alla fall! Kram och lycka till i natt
  • tovemaja

Fick sova nästan fyra timmar i streck på eftersatte ! Men kupade 2 timmar i streck mellan ett och tre för att han vägrade sova!

Idag kommer min älskade mamma hit för att träffa Folke för första gången! Hon år världens bästa mormor år min systerson så ser fram emot att hon och min son ska bygga ett förhållande. Hon är verkligen min föräldra-förebild!

• tovemaja
    KarinIngrid skrev 2015-03-25 07:36:17 följande:

Ok tid kl 10 idag med läkare för beslut om snitt eller igångsättning i eftermiddag. Det lät igår som att det lutar åt snitt o jag blev tillsagd att inte äta frukost innan ...

Sjukt nervös nu...livrädd för snitt..

Det enda som lugnar mig lite är tanken på att jag kanske får hålla min älskade plupp i eftermiddag.

Lycka till!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?