Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Första bilfärden på tu man hand gick sådär! Tar ca tio min till BVC och dit skrek han bara de två första minuterna, men hem skrek han nästan hela vägen... Hu va långt tio min kan kännas då! Dessutom illskrek han på BVC också,.. Ouppfostrad jäkel min son :)

Han växer så det knakar, 54,5 nu och har även gått upp i vikt även om han där ligger lite under medelkurvan (4095) så följer han sin egen kurva väl.

Idag kommer hans morfar hit och stannar i tre dagar. Kul men lite jobbigt att det är så länge.... Min pappa måste man liksom passa upp på. Världens lataste gubbe! Och just nu är det hG dom vill bli uppassad!

• tovemaja

Drömde om dig inatt septemberbarn08! Du födde barn så nu tror jag att det snart är dags för dig bara för det!

Madelia: ja, visst går dagarna fort! Jättetur att vi han göra massa matlådor för lunch till mig är svårt att hinna med! Idag tänkte jag tvinga Folkes morfar som är här på besök att hjälps till lite!

• tovemaja

Jag vill också gärna ha Folke sovandes i egen säng men han vill helst sova nära, nära... Försöker med knepen någon tipsade om i tråden len utan lycka såhär långt! Får se hur det hela utvecklar sig!

• tovemaja

Man ska väl inte klaga men JÄVLAR va trött jag är idag! Folke har klagat hela natten och igår kväll... Känns som att han har jäkligt ont i magen men vill samtidigt inget annat än amma... Han pruttar som en hel karl men har bajsat och rapat dåligt sedan igår eftermiddag... Tips?

• tovemaja

Lilllouise, kpax och skulbollen: tack för input kring magknipet! Ska testa massage, windi/termometer och om det inte hjälper även droppar senare i veckan. Han är sig själv igen nu på dagen och jag fick sova två timmar på förmiddagen så är lite mer människa nu!

Tack igen!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-03-18 14:24:43 följande:

Idag har jag lite ont i underlivet. Jag vet inte om jag gick ut för hårt med knipövningarna igår, eller vad det kan bero på. Hoppas inte något jävla framfall eller annat skit, hur vet man det? Smärtan sitter i själva slidmynningen tror jag, och det känns mer när jag sätter mig ner. Som att jag skulle ha en hemorrojd där.

Vi var ute på första barnvagnspromenaden idag (jättemysigt!), men den var väldigt kort och lugn, och smärtan kom innan dess.

Jag har också fått ont sista dagarna men det är "där bak" så jag misstänker tyvärr hemmorojder! Mindre sexigt och oooont vid nr 2... Men får se om det går över av sig själv eller om jag får köpa kräm. Kul detta med att föda barn hörrni ;)
  • tovemaja
    Nixe skrev 2015-03-18 15:55:51 följande:

08:53 i morse kom vår lilla Adam äntligen ut! 3860 gram tung och 51,5 cm lång. Snittet gick bra även om jag tyckte det var ganska oenhagligt, bedövningen tog lite snett och långsamt så fick ligga med huvudet i nedförsbacke och lite så. Kunde inte slappna av så jag låg mest och skakade. Men nu är han äntligen här, en pojke så som vi trott från början :D

Grattis till lille Adam! Samma vikt och längd som Folke!
  • tovemaja
    ebe91 skrev 2015-03-18 17:37:23 följande:
    Jag fick en stor hemorojjd efter förlossningen, fått trycka in den flera gånger varje dag och sen använt xyloproct stolpiller vilket hjälp även om den fortfarande finns kvar men mycket mindre. Från början kom det ut en hel klase hemorojjder när jag försökte bajsa, tog 4 dygn efter förlossningen innan jag lyckades slappna av nog o kunna bajsa över huvud taget (o detta efter flera doser laktulos)...
    Å hu! Tycker det är märkligt att de kom så långt efter för mig!? Över två veckor senare liksom? Får se om jag kan köpa xyloproct då...
  • tovemaja

Hoppas att alla som är ivriga att få träffa sina bebisar får det snart! Själv har jag haft en bra natt igen efter två risiga... Han har vaknat lika ofta som förut (ca fem ggr) men somnat om efter amning,.. Dessutom sov han i sitt babynest enda till klockan fyra! Skööööönt att bara ha honom jämte i tre, fyra timmar!

Kram

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?