BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hur lång tid tog det innan sonen kom efter den "avlyssningen"?:)
Hade onda sammandragningar mellan 01.00 och 04.30 inatt... Sen slutade de bara... Är så less nu
Tredje natten med falskt alarm, det verkar som vi är många med luriga bebisar nu, suck
Tack allihopa!!
Jag åkte som sagt hem med en sovdos igår kväll och sov som en klubbad säl mellan 22-03. Vaknade helt smärtfri, men behövde bara gå upp och kissa så drog det igång. Fick regelbundna värkar vid 04.30 och åkte in till förlossningen vid 5.45. Värkarna började ta i nåt kopiöst bara efter en halvtimme på förlossningen så det blev lustgas nästan direkt. Öppnade mig riktgt snabbt och bra, klarade mig bra på bara lustgas länge, men kände sen att jag ville få lite mer lindring och vila så jag bad om EDA. Var öppen minst 8 cm då, men utan edan hade jag aldrig klarat mig för lille Tage låg i vidöppet läge, alltså med näsan uppåt istället för neråt som man "ska" ligga. Pga läget ville han inte komma ner i bäckenet så det blev ett utdraget förlopp med många lägesändringar pga sviktande hjärtljud. När läkaren hotade med sugklocka för att få ner honom blev jag arg :) Fick testa att krysta för att se om nåt hände och direkt på första krystningen sa BM att här behövs ingen sugklocka. Jag krystade kanske 4-5 minuter och sen var han ute :)
2 940 g, 48 cm och helt perfekt!!!
Så kul med alla bebisar som kommer! Vill att min också kommer nu!! Särskilt som min idiot till man tror han vet när den ska komma vill jag att den kommer snarast! Som jag misstänkte blev han sur för att han inte fick ta ett par öl ikväll när vi ska bort, sa att jag var egoistisk... Har tio dgr till bf.. Men han tror att den tidigast kommer 24e så då är det ingen fara Hoppas han beklagar sig sen över hur dum jag är så någon annan säger till honom hur jävla dum han är!
Jag tror inte heller männen kan förstå, framförallt inte när det är första barnet. Det är så abstrakt på något vis.
Förra gången var min man också lite kantig i sitt sätt, höll på att jobba dygnet runt in i det sista. Han var inte så kaxig när sonen föddes och han varit vaken i 40 timmar....
Denna gången har han varit mycket mer med på noterna och jag har inte behövt säga något om varken jobb eller alkohol, det har kommit naturligt.
Jag är fortfarande kvar på bb med högt blodtryck och hemma härjar magsjukan varit själv här sedan i torsdags. Det värsta är att har man börjat ta pappadagar så går dom åt även om maken är hemma med sjuka syskon och vi är här.
Jag körde amningsBH och hm:s billiga spagettilinnen sist, kofta över det, tycker det funkade fint. Linnena är ju så flexibla att man lätt drar ner dem under bröstet som de är. Långa är de också :)
Skall tillägga att jag inte alls fattar hur de som designar amningskläder tänker! Allt är ju tillverkat i sladdrigt jerseytyg typ, finns det någon som är snygg i det materialet, förutom ni smala tighta människor där ute? Svar nej... Efter min förlossning var min mage som en geggig bulldeg ganska länge och det sista jag ville ta på mig då var en tight omlotttröja som visade alla valkar! Nä fy alltså!
Därför tyckte jag det var bra med hms linnen, då kunde man ha en flajjig skjorta eller liknande som bara gick att knäppa upp lätt.
Jag tyckte leggings funkade fint även med blöjorna, men jag tillhör ju gruppen som inte tycker det är så fint när man visar rumpan i leggings utan tycker plagget skall användas som substitut för strumpbyxor :)
Googlar och googlar men det är ju så olika råd och rön överallt jag blir inte klok på detta, vill inte fara in ikväll heller. Har ingen barnvakt fören min mamma slutar jobbet om några timmar. Fast har kollat med henne så hon skulle kunna gå ändå om det verkligen blev kris.
Var hos bm nu, öppen med buktande vattenblåsa och huvet långt ner. Går vattnet trodde hon att jag skulle vara öppen fem cm direkt. Hon kunde inte hinnsvepa för då skulle vattnet gå utan tvekan och om det är så så "får" de tydligen inte göra det. Vet inte om det är sant...