BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Stort grattis tovemaja! :) skönt att allt verkar rulla på för er!
Stort grattis tovemaja! :) skönt att allt verkar rulla på för er!
Spännande med åsikterna om abascals böcker. Jag läste "att föda" inför förra förlossningen och tyckte den var grym. Jag har rekommenderat den till alla gravida efter det :)
Vad olika det är :) jag är livrädd för att vattnet skall gå :) sover och åker bil på sådana där sängunderlag de har i vården som mamma snott av min gamla mormor. Orkar inte sanera säng eller bil känner jag bara...
Med sonen gick vattnet strax efter värkstart, när jag pratade med förlossningen trodde hon inte det var vatten utan en flytning, för det var inte mer än en dl som kom. Någon timme senare kom nån knapp dl till. Då var värkarbetet i full gång så jag orkade inte tjöta med koordinatorn huruvida det vatten eller flytning. Vi skulle ju ändå in i tidigt skede eftersom sonen skulle födas med hjärtfel.
Väl inne trodde bm inte heller att vattnet gått så hon varnade mig när det var dags att sätta skalpelektrod att det tar hål på hinnorna. Men det kom la inget vatten då heller :)
Vattnet kom som en svallvåg efter honom och det konstaterades att det var vattnet som gått vid värkstart men att sonen låg så långt ner att han korkade igen hålet under hela förlossningen :)
Alltså detdär med blodgrupperingspapper, undra om min bm missat det eller om det inte är rutin i mitt landsting? Sen verkar det ju som att alla får lämna urinprov när ni är hos bm, har fått göra det en gång o det var i v 20 eller 25? Har hon missat det också? Eller har det funnits orsak till att ni fått lämna urinprov?
Här var det också sammanfattning på schemat idag, tog oss en halvtimme ungefär, min bm var sjuk så det tog väl lite extra tid eftersom Denna tjej inte kände mig/oss sen innan.
Skrattade när jag ställde mig på vågen. Plus 5 kg sen inskrivning. Den landande på 88 kg för övrigt. Jag är verkligen ingen smalis annars och har sämst karaktär när det gäller viktminskning så att jag lyckats banta bort de förra gravidkilona med En ny graviditet är ju bara komiskt. Det är ju också tydligt vilka kalorier som är min last... Alkohol, ostar, charkuterier och allt annat gott som vi kanske annars unnar oss men som jag fått avstå under denna tiden, haha :)
Nu längtar jag efter iskall champagne, eller ett glas rosé i vårsolen. En av målbilderna :)
14 dagar kvar nu!
Är det bara jag eller finns det fler här inne som känner panik över en massa som måste bli gjort innan bebis anländer?
Helt plötsligt har jag total megapanik över hur det ser ut här hemma. Skrubbade som sagt väggar och golv inne i badrummet med en tandborste i fredags, storstädade köket i lördags och söndags.. och nu har sambon kapat färdigt hyllplanen så jag känner sån stress över att få garderoberna klara. Ser bara grejer som behöver göras NU NU NU! Och det känns som att det är så mycket grejer överallt som behöver slängas/säljas/hittas förvaring åt att jag blir helt grinfärdig och svettig! Jag är ju en sån som hatar oordning i vanliga fall och har såna här rensperioder då jag måste bli kvitt en massa men nu är det extremt!
Snälla säg att jag inte är ensam!
Åh vad spännande för er!!! Blir så avundsjuk att jag kan dö!är så förbannat trött på graviditeten nu! Håller tummarna för er allihopa! Skall bli spännande och se hur många fullmånebebisar det blir nu då :)