sommarstad skrev 2015-07-20 13:19:10 följande:
Var på 4 mån kontrollen idag. Skulle haft den förra veckan men eftersom vår bvc-sköterska fortfarande hade semester då tyckte jag att det kunde vänta en vecka. Lättare att rådfråga med nån som varit med från början.
Han väger 6090 g och är 63 cm lång. Följer sin kurva jättebra och sköterskan sa att han säkert äter mer för att just kunna följa sin kurva. Finns inga behov för honom att äta ersättning, eftersom han följer kurvan, men för familjens skull kan det vara skönt att byta ut nåt mål då och då. Får se hur vi gör. Vi kommer iaf inte byta ut ett mål varje dag utan blir i såfall nån gång då och då.
Tidigare pumpade jag ut för att sambon ska kunna vara själv med lilleman om jag vill/behöver åka iväg ett tag, men nu har jag bestämt att han får ersättning de få gångerna jag är iväg.
Skrev för kanske 2 månader sedan att vi hittat ett hus, men har glömt berätta att vi även vann budgivningen! Inflyttningsdatum är inte bestämt ännu då säljarna letar lägenhet förfullt, och säljaren ringde på fm och undrade om de kunde få kika på våran lgh och om vi isåfall kunde byta boenden. (Är en fruktansvärd bostadsbrist här precis som resten av sverige...) Sambon är ju somsagt i norge men pratade med svärmor så lilleman ska dit imorgon em så jag får plocka undan lite o "fixa till", vill ju göra ett så gott intryck som möjligt så vi kan få överta huset inom en rimlig tid! Så håll tummarna på onsdag, och att våran hyresvärd går med på det! Vi bor i ett "pensionershus" och säljarna skulle passa in perfekt, är också en väldigt liten fastighetsägare så det går nog att lösa...