Mimipig skrev 2015-06-22 23:58:58 följande:
Oj! När är han född nu igen? W har vänt sig om från mage till rygg, men mest pga att han ramlar åt sidan när han reser på sig som ett sjölejon. Han greppar grejer, slår medvetet på saker och drar mig i håret. Han kan härma mig också, räcka ut tungan-leken etc. Gör salivbubblor och har börjat dregla, stoppa fingrarna i munnen och har skrattat enstaka ggr. Ler massor och babblar. Det är är väl ungefär hans repertoar. Han är född 26/3.
Han är född 8/3. Han vände sig för typ en månad sen, från bägge hållen. Sen dess har han inte vänt på sig någon mer gång förrän i helgen, o då enbart från magen. Men han är nära att börja vända sig från rygg igen, bara han skulle få med sig det övre benet bättre :) sedan älskar han att sitta/stå, antingen sitter han mellan mina ben med stöd av låren eller kortare stunder i bumbon, men när han blir trött "faller" han framåt, han orkar väl typ 5 minuter sittande med stöd. Samma sak med att stå, då behöver jag bara hålla i han i händerna men då kan han stå typ 10 minuter bortsett något vingel så man får räta på han. Ligga i famnen är det värsta han vet ;) Han stoppar allt han får tag i i munnen, och dregglar som en öppen kran... Sen har jag upptäckt att han är kicklig i nacken/halsen för då kan jag få han att skratta ordentligt. Däremot pratar han väldigt lite, någon gång dådå berättar han ngt men oftast rätt tyst.