snö 81 skrev 2015-07-07 21:05:01 följande:
Ja, du bor nog i en riktig håla då :)
Jag bor i en stad med drygt 75 000 innevånare, men tycker ändå att utbudet av vissa saker är skralt. Vi har de flesta större kedjorna, men man blir rätt less HM, Lindex, Kapp Ahl eller att fika på typ Waynes.
Jag och min man, och så Tage såklart, var till Stockholm några dagar förra veckan och gud så mysigt det är att strosa omkring i ex Vasastan där vårt hotell låg. Massa restauranger och små caféer, och nästan alla har någon form av uteservering i miniatyr. Men jag gissar att det inte skulle kännas på samma sätt om man bodde där.
Haha, själv åker ju jag till din (stor!)stad då ni har sååå mkt bättre utbud ;) fast även fast vi är en liten stad (tror det bor 28000 i kommunen?) så har vi väldigt mkt butiker, o speciellt inredningsbutiker! Den enda affären jag egentligen saknar är åhlens som gick i kk för ngt år sen... O sen typ lite gubbaffärer (jula, biltema etc). O restauranger har vi till en förbannelse, tror vi har typ 10 pizzerior, 1 kina, 3 thai, 1 vietnamesisk, sen typ 3 köttkrogar oså allstar. O 1 sushibar. Oså korvmojjen såklart... O flera lunchrestauranger med husmans som har öppet dagtid på vardagar...