Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Raggsockan skrev 2015-01-08 13:26:50 följande:

Hur lång tid tog de för dig att få svar? Ringde du och tjata på dem?

Sitter och väntar på svar från dem, förstår inte riktigt hur jag ska orka om jag inte får den beviljad! Och chefen börjar undra hur nästa schema-period skall planeras... 

Jag skickade in papprena 9 december och fick svar på telefon idag efter att ringt och tjata igår då de lovade att höra av sig. Jag tryckte på att jobbet behöver veta då datumet för graviditetspenning närmar sig
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-01-08 13:39:03 följande:

Vad skönt för dig! Det var du som körde lastbil, eller blandar jag ihop dig med någon annan? Måste vara skönt att äntligen ha fått svar.

Du har rätt, jag kör lastbil och hoppar i och ur ca 50 gånger om dagen. Så fruktansvärt skönt att få ett ok att gå hem. Jag har sovit dåligt länge bara för att jag inte vetat om jag fått gå hem eller inte.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-01-08 18:50:25 följande:

Åh så skönt! Det är du verkligen värd med det tunga jobbet! Det måste känts plötsligt ändå, att få veta att det fux flux bara är en arbetsvecka kvar? Jag föreställer mig att det är en märklig känsla. Och lite lyxig. Jag börjar inse att jag inte alls har ork eller lust att jobba till bf som jag sagt...

Det känns som att jag fått lite ny energi. Senast igår kände jag att jag lika gärna kunde sjukskriva mig för jag är så trött och sliten. Men nu känner jag lite jävlaranamma att jag ska klara att jobba fram till 60 dagar före bf. För nu är jag så nära och det har gått bättre än förväntat så här långt.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2015-01-08 21:06:50 följande:

Skönt att du fick tid imorgon och som många redan sagt, sf-måttet är verkligen godtyckligt. Det kan också stå still pga att bebisen lagt sig i tvärläge exempelvis då den tänjer ut livmodern på bredden snarare än på längden. Och ta viktuppskattningen med en stor nypa salt, dottern beräknades väga -13% men var helt normalviktig vid födseln medan en kollegas dotter beräknades väga drygt 3 kg men vägde 2,3 kg dagen efter den viktuppskattningen

Jag håller med dig om viktuppskattningen, den ska man verkligen ta med en nypa salt. En kompis fick höra när hon gått över tiden att bebisen vägde ca 3,5-3,8 ut kom 4,6 kilo klump. Jag fick veckan innan förlossningen höra att min vägde 3,5 och ut en vecka senare kom 2,9 kilo.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-01-09 07:35:44 följande:

Åh jäklar... Inte så kul för din kompis kan jag tänka mig. Jag har en kompis som fött tre barn, två är pojkar och vägde dryga 5 kilo när de kom. Med första lät de henne ändå gå över tiden två veckor. Hoppas jag får en lagom liten bebis, med litet huvud och strålande teknik :D

Hon fick gå 15 dagar över tiden och är liten och tunn över höfterna så det blev sugklocka för att få ut bebisen. De erkände sen att hon inte skulle ha gått så långt över tiden.
  • LillLouise84
    Astilbe skrev 2015-01-09 18:40:26 följande:

Måste fråga: amningskupor och amningsinlägg är det olika namn för samma sak eller vad skiljer dem åt?

Jag har provat Natusan, ica och libero. Den enda som stod emot mina störtfloder av mjölk var Natusan. Bara att prova dig fram till vilken som passar dig.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-09 19:29:01 följande:

Här vill jag bara gråta ikväll:(

Beställde en emmaljunga via childrenshouse i Sundsvall för tre månader sedan. Har halvt längtat ihjäl mig efter den här vagnen och lagt undan pengar hela tiden! Nu var resan planerad till fredag om två veckor, alla pengarna ordnade, barnvakt till de större barnen fixad och vi skulle boka hotell nu ikväll..

För tre timmar sedan ringde dom och meddelade att butiken gått i konkurs:( onsdag, torsdag och fredag till veckan skulle dom ha öppet för utförsäljning och sen klappar dom igen.. Har vi inte hämtat vagnen inom en vecka alltså så säljs den bort!

Gissa vem som börjar jobba sina sista pass nu på tisdag och jobbar resten av veckan? Gissa vem som inte har fler semesterdagar att ta ut eller annan möjlighet att kunna ta ledigt på fredag? Gissa vem som redan är stressad över jobbstart (efter 9 veckor sjukskrivning/semester) och nu är så stressad att förvärkarna kommer i ett..

Förlåt för gnällinlägg, det känns bara hopplöst ikväll:(

Åh vad tråkigt
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-10 08:39:40 följande:

Ja jag vet ju liksom inte alls hur jag ska lösa det här. Visst kan vi beställa en ny från annan affär men isf ska vi vara tvungna att åka och hämta den PRECIS innan/efter förlossningen, och vi har 17mil till närmsta stad som har någon barnaffär.

Enda lösningen jag ser är att åka på lördag då dom EVENTUELLT skulle ha öppet då, men det var inte alls säkert! Vågar man boka hotell tills dess och sen få höra på fredagen att dom har stängt? Och orkar jag jobba hela veckan, till 17 på fredagen, åka 30mil på lördagen och 30mil hem på söndagen och sen jobba måndag och tisdag igen? Med mina förvärkar och med mina magproblem som gör mig nog orkeslös!

Du har ingen släkt eller vän som passerar Sundsvall i veckan och kan köpa den åt dig då? 30 mil till Sundsvall då måste du bo mitt i landet i norr. Östersund eller Umeå måste väl bli närmare?
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-10 09:20:14 följande:

Har nog hört av mig till alla jag känner och ingen ska dit nu. Hade det varit före jul hade det varit betydligt enklare för då åker väl halva samhällets befolkning dit haha;)

Jo precis, det är en bit att åka. Inte riktigt 30mil men det är mycket småvägar, mycket byar med 70 i hastighetsbegränsning och mycket dåliga vägar så det tar ungefär 4timmar att åka ner. Har 21mil till Umeå och 17 till Östersund men vi valde Sundsvall eftersom dom har Ikea. Ångrar mig nu förstås;)

Åk ner till Hudiksvall då det är inte så långt ifrån Sundsvall och där har de både Babyproffsen och lekstugan? Båda säljer emmaljunga
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-10 09:59:57 följande:

Jag hittade en grupp igår som var sluten som bara hette barnvagnar som jag skickade begäran till om att få gå med men det har inte blivit godkänt än. Finns det någon annan grupp eller är det den du menar?

Det finns även en grupp som heter emmaljunga med bara emmaljunga fantaster
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?