BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Åh vad jag är trött på att vara gravid nu! Halsbränna, illamående, trött och ett jävla humör. För att toppa det kör vi andra vabbningen på en vecka
Åh vad jag är trött på att vara gravid nu! Halsbränna, illamående, trött och ett jävla humör. För att toppa det kör vi andra vabbningen på en vecka
Hur sover ni? Jag tror inte jag kan ligga på rygg mer, mår lite illa av det och det börjar kännas obehagligt tungt på magen, som om jag hade staplat telefonkataloger på den. Är det den där nerven eller venen som är i kläm? I övrigt är sömnkvaliteten rätt kass - vaknar många ggr och drömmer mardrömmar nästan varje natt. Hur har ni det?
Jag kanske är onormal men jag kan få världens noja ibland. Tidigare i graviditeten vågade jag typ inte berätta att var gravid, jag var så rädd för missfall eller missbildningar. Nu har mycket av det släppt. Men nu har jag "en in, en ut" nojan. Alltså att när ett barn föds kommer någon annan att dö. Det som är så sjuk är att i min släkt har det många gånger stämt. När min dotter föddes var en släkting väldigt sjuk, en av de sista saker hon sa till sin man var att våran bebisen skulle ta hennes plats på jorden. Hon dog morgonen efter att vår dotter föddes. Nu kan jag inte låta bli att tänka på om det kommer hända igen.
Jag vaxar på salong - blir bara rött och tradigt när jag rakar mig. Superbra och håller länge nästan två månader. Ska gå efter jul och sen en gång till ett par veckor innan vår tjej kommer. Ska även lägga till vaxning av benen eftersom även det är störtomöjligt att fixa själv numera. Så det blir tjugo minuters plåga för två månaders löst problem - helt klart värt det!
Alltså hur är det egentligen med klädstorlekar? Har frågat runt lite men alla säger olika. Vissas barn hade typ stl 56 i en vecka och sen 62 direkt men frågar man vidare så hade ju de barnen en födelsevikt över 4500g. Vad har en normalstor bebis? Vet att det ju är individuellt men växer de verkligen så snabbt att en hel storlek går åt på bara en endaste vecka? Jag ser ju nästan bara pyttebebisar på dagarna så jag är väl lite skadad men jag tycker 56 ser jättestort ut? Både min sambo och jag vägde mellan 3-3,5 kg när vi föddes så jag har lite antagit att vår bebis borde hamna där någonstans så länge man inte utvecklar graviditetsdiabetes eller så. Har en annan vän som använde stl 50 i typ sex-åtta veckor och hennes son var normalstor och vägde 3300. Han har precis slutat kunna ha byxor i 56 och är sex månader gammal. Aaah vad svårt detta är! Är inte ett dugg sugen på att behöva shoppa just när bebis är född och vill heller inte att stackarn ska behöva bada i gigantiska kläder i början men vad är egentligen normalt? Har kollat lite trådar i ämnet men även dör framkommer ju att de som knappt hade 50 och 56 visst vägde över fem kilo vid födseln så..ja... Någon med koll?
Var på specmödra idag och kollade hur jag och bebis mår. Bebisen såg ut att ha det bra, ingen tillväxthämmning och alla flöden såg bra ut. Vägde ca 1058 gram :)
Jag verkar också må rätt bra, blodtrycket går åt rätt håll eller i alla fall inte uppåt nu.
Läkaren tyckte inte att det fanns något som tydde på att den inte ska kunna ligga kvar där inne ett bra tag till. Men han sa att jag måste ringa dit direkt om jag skulle börja må dåligt.
Så nu när jag vet att allt är ok såhär långt så känns det konstigt att vara sjukskriven. Men det kan ju vara tack vare vila som blodtrycket håller sig stabilt. Får väl se när jag börjar jobba igen efter nyår hur det går med allt.
Jag väntar ju andra barnet så jag gissar att vi inte får gå. Dessvärre var det mesta inställt när jag var gravid sist eftersom det var hysteri kring svininfluensan (senhöst -09)
V 30 idag, och plus ytterligare ett kilo.
Det känns som magen växt två storlekar på ett par dagar bara, pust och frust.
Jag har fortfarande inte hört något från Försäkringskassan, så jag antar att jag får vänta tills efter helgerna. Då är vi inne i vecka 2, och det är från och med den veckan jag sökt graviditetspenning... Fan också, jag fattar inte hur jag ska orka. Jag har ju inte julledigt heller, utan jobbar istället mer nu.
Men bebisen verkar må bra i alla fall, och det är huvudsaken :)
Åh vad jobbigt det lät. När skickade du in?
Jag skickade in för tre veckor sedan (tror jag), och redan förra veckan fick jag bekräftelse på att de registrerat min inkomst, men resten hade de visst inte tid med... Fan vad dumt att jag inte började böka med det här ännu tidigare!
Det är riktigt svårt med vagn. Vi köpte en Emmaljunga Edge begagnat. Vi ville ha en stor och stabil vagn. Vi bor ju i villa med gott om plats samt har en v70 så vi kunde slå på en stor. Fasta luft hjul ville vi också ha tanke på att de verkar klara snön bäst.
Just nu håller vi på att funderar över babyskyddet. Där blir det att köpa ett nytt, då vi inte vill riskera att få en som varit med i en krock. Men så svårt att veta vad som är bäst och tryggast.