Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Pojkmamma01 skrev 2014-12-11 19:07:44 följande:

Hur många av er har sökt gravidpenning och kommer att gå hem tidigare?

Om ni kommer att gå hem, hur långt innan Bf?

Jag har sökt. Bf 21/3 och hoppas få gå hem 20/1. Jag börjar få problem med jobbet nu, kroppen säger ifrån. Jag kör distributions lastbil och klättrar i och ur bilen typ 50 gånger om dagen och är på fötterna 8 timmar om dagen bara utomhus.
  • LillLouise84
    Madelia skrev 2014-12-11 21:40:16 följande:

Jag antar det är i senaste laget, men jag ska skicka in min ansökan nästa vecka. Min chef hade inte tid förän dess och de måste väl ändå skicka in sin del av papprena också?

Jag har bf 9/3 men kommer inte behöva gå hem 60 dagar innan utan kan nog jobba iaf ett par veckor längre än så. Men visst kan man ansöka om 60 dagar, men gå hem senare ändå?

Om någon är expert och har något tips om den där ansökan får man gärna dela med sig:)

Man ansöker och får beviljat. Sen kommer ett papper där du fyller i för vilka dagar under perioden som du varit/kommer vara hemma. Om jag får igenom mitt kommer jag att "jobba" en dag då vi ska på kurs, och jag måste ha kursen för att få fortsätta jobba efter föräldraledigheten.
  • LillLouise84

100 dagar kvar till bf! Nu sista dagarna har det hänt mycket i kroppen, det sparkar mest hela tiden och toabesöken har fördubblats tror jag. Magen är enorm! Idag var vinterjackan så tight att dragkedjan skrek på hjälp så nu står jag här med en typ kavaj liknande jacka som är tight över bysten och vid över magen och skitkall eller makens fula jobbarjacka. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska bli tvungen att köpa en ny jacka för 100 dagar?

• LillLouise84
    Madelia skrev 2014-12-11 22:57:20 följande:

Okej, tack:) alltså skriver man in 60-11 dagar innan som period på den första ansökningsblanketten? Men sedan får man nya papper där man fyller i vilka dagar man i verkligheten blir hemma och vill ha pengar för? Om man får beviljat vill säga.

Känns som det börjar bli dags att få iväg de där papprena nu när det blir julledigt och allt. Synd bara att min chef inte är den lättaste att varken få tag på än mindre stämma träff med. Jag gissar ju att chefens del av papprena väger rätt tungt vid beslutsfattandet.

Ja precis det funkar ungefär lika som föräldraledigheten, man skriver in vilka dagar man jobbat och vilka dagar man varit hemma. Om man vet att man inte kommer jobba alls kan man skicka in pappret på en gång och får då pengarna på en gång. Annars skickar man in när man vill ha ut pengarna.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2014-12-11 23:53:44 följande:

Jag har också 25+4 idag, bf på nya valdagen 22/3. Barn brukar väl inte vara så punktliga, men jag lär nog förtidsrösta ändå... Och hoppas att alla på BB är politiskt ointresserade om bf stämmer.

Här blir det också att förtidsrösta då vi har bf 21/3.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-12-12 07:09:19 följande:

Jag missade min 100-dag igår, men jag får väl fira idag att vi har mindre än 100 dagar kvar nu.

Appen säger 99 dagar, undrar just vad min kropp och bebisen säger i frågan?! :)

Ja konstigt att man egentligen pratar om datum, det är bebisen som bestämmer eller i värsta fall sjukvården. Men ändå skönt att dagarna rullar på.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-12-12 07:09:36 följande:

På bonprix så finns det jackor som har en extra del som man sätter in över magen och som sen kan tas bort så att det blir en vanlig jacka. Kanske något?

Jag får ta och kolla runt hur jag ska göra.
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-12-12 13:26:06 följande:

Jag tyckte det var tvärtom, jag hade fokuserat så på att få komma ner på tvåsiffrigt att jag nästan kände mig färdigbakad när appen sa 99 dagar kvar.... Ganska snart insåg jag att det var ju för sjutton över tre månader :)

Haha ja då blir det en besvikelse. Men de sista hundra dagarna går fortare än de första hundra dagarna.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-12-12 18:45:25 följande:

Jag har ju inte haft så mycket problem med hormonerna tidigare, men senaste veckan har jag hatat andra människor. Herregud, helt orimliga känslor! Avskyr verkligen folk! De är i vägen när jag jobbar, handlar, kör bil and what not.

Inte optimalt som butiksmedarbetare i julruschen. Hoppas det går över nu i helgen.

Jag har hormonsvängningar lite då och då. I veckan fick jag världens jävla utskällning av en sur gubbe, hade det varit fel dag hade jag gråtit men nu var det tvärtom och jag skrattade åt gubben så han blev ännu galnare. Men däremot så var jag idag till stallet och för sista gången klappade på hästen jag ridit i 10 år. Sen när jag fick ett sms att hon fått trava vidare så brast det totalt för mig.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-12-12 21:03:18 följande:

Skönt att få vara hemma grav.penning!

Jag är ju sjukskriven nu så jag är ju hemma, men det är jäkligt svårt att vara hemma och det enda jag får göra är att ligga i soffan eller sängen mest hela dagen. Men jag ska verkligen försöka ge min kropp vila nu så kan blodtrycket förhoppningsvis stabilisera sig med medicinen

Så trist när man inte får göra något. Hoppas att det går över så du i alla fall kan göra något.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?