Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Taliya skrev 2015-03-13 14:49:00 följande:

Nu måste jag bara tränga mig på och säga hej till alla underbara här inne! Jag har följt er sedan november tror jag, men aldrig skrivit. Ni har varit mitt största sällskap när jag legat ensam, s som jag gjort så mycket och det vill jag tacka er för :)

Själv bor jag i Uppsala tillsammans med min man, är 27 år och detta är vårt första barn, en liten flicka <3 Jag har jag BF 7 April men ska eventuellt sättas igång tidigare (ev 27/3), ska på koll den 25:e.

Grattis till er som fått era bebisar och heja er som fortfarande väntar !!

Välkommen in i värmen!
  • tovemaja

Knappt att man vågar klaganden fy faaan då trött jag är! Han har velat snutta sedan ett i natt... Suck!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-03-14 08:22:50 följande:
    Haha, jag vet, man vill inte klaga när man gått igenom förlossningen utan att något gick fel!

Men va fan, fler kommer börja klaga över vaknätter snart :)

Vi har haft en helt underbar natt, tvärtemot den jag berättade om igår. Hon har vaknat och käkat tre gånger, och jag har bytt EN bajsblöja. Helt fantastiskt!

Hur sover ni? Vi har ställt in spjälsängen bredvid vår säng, men där verkar hon inte alls vilja ligga, inte ens i sitt babynest. Istället har hon legat i vår säng, väldigt smidigt när jag ska amma, och får hon ligga nära sover hon som en stock. Men jag sover sämre eftersom jag hela tiden har koll på henne.
    Tack tjejer för att man får klaga trots att bebis är här och man är så lycklig för det!

Dålig natt men maken kunde ta honom nu på morgonen så fick sova 2 timmar på morgonen. Blir en tupplur idag om det går!

Kpax: vi hade en korg bredvid sängen men den accepterades inte alls. Han sover halva natten i ett babynest bredvid mig och andra hälften helt jämte. När maken jobbar sover han i gästrummet för vi blir stressade båda två av att han försöker sova när Folke bökar runt.
  • tovemaja
    sommarstad skrev 2015-03-14 10:25:49 följande:
    Tack! Hoppas att nattens och dagens värkar har gjort nån nytta så det går ganska snabbt. Ska även bli skönt att få komma in till smärtstillande ;)
    Jättelycka till!!!
  • tovemaja
    sommarstad skrev 2015-03-14 15:45:02 följande:

På förlossningen eller rättare sagt bb. Både avdelningar ligger bredvid varandra. De tyckte det var trevligare för oss på bb tills det sätter igång ordentligt. För en timme sen kolnade de mig och då hade jag öppnat mig 3cm. Det trodde jag aldrig. Fick därför dropp och nåt man ska dricka. Nästa omgång är om en timme.

Spännande! Heja heja!
  • tovemaja

Lilj3 och Kpax: önskar jag kände som er! Men trots att min förlossning var komplikationsfri och ingenting gick fel så kommer det dröja innan jag vill göra om det!

Anledningen är nog att jag kände mig övergiven samt att det kändes som om BM ville tokstressa fram mitt barn men massa dropp...

• tovemaja
    laila88 skrev 2015-03-15 11:14:41 följande:

Ni som nu fått era bebisar och varit på bb och förlossning nyligt, har ni något ni tänkt på att ni skulle behövt ha med er i bb-väskan? eller något som ni kom på va sjukt onödigt? :) 

Onödigt var alla kläder! Han låg i blöja och filt och jag hade sjukhusets rock! Nödvändigt var det egna toapappret!
  • tovemaja
    snö 81 skrev 2015-03-16 06:26:22 följande:

Här är vår lille kille, Tage.

Inatt har han slagit rekord och sovit 6 timmar, vaknat för matpaus och sen sovit 5 timmar till efter det. Känner mig rätt utvilad :) phpwAtZNb88835.jpg

Lyx!!! Vi har visserligen också slagit rekord inatt då Folke sov 4 timmar ett av passen! Men i jämförelse är det ju lite! Han får ju dock inte diva längre pass heller eftersom han måste gå upp i vikt genom regelbunden matning... Väntar med spänning på att se hur han gått upp denna vecka... BVC tid kl 12 idag. Första gången vi ska åka bil själva!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?