Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-02-25 08:57:13 följande:
    Spännande!

Jag hade mer sammandragningar än vanligt igår, trots vila, mycket välkommet!

Hoppas det drar igång nu, jag vill ha henne på utsidan :)

Iofs är sambon fortfarande så dålig i ryggen att han i stort sett bara kan ligga, men med tanke på att det inte går att få en enda tid till sjukgymnast på två veckor är det inget jag kan vänta p. Jag får räkna med att klara mig själv, och det gör mig förbannad fast jag vet att det inte är hans fel.
    Wohoo! Härligt att det händer saker! Jag får heller inget stöd av min J. Det stör mig också trots att vi bestämde ihop... Gravidhjärnan är inte logisk! Vi vill ju VERKLIGEN inte att han ska få min dunderförkylning lagom till "go-time", för allt man orkar då är att ligga ner och få i sig typ isglass... Så han har just nu eget rum, badar i handsprit osv. Men det suger att ta sig igenom allt själv! Hoppas din Karl kryar på sig snabbt!
  • tovemaja
    KarinIngrid skrev 2015-02-25 09:57:11 följande:

Jag har blivit dunderförkyld och hostar massor.

Jag har försökt hitta nån info men det verkar inte som det är skadligt för barnet allafall. Men det känns som jag ska hosta ut honom under de värsta attackerna!

Ska gå till apoteket och se om de kan ge mig nån hostmedicin som man får ta nu!

Lider med dig! Min är ju äntligen på väg tillbaka. Det enda jag rekommenderar är musik, mörkt rum och isglass!
  • tovemaja

Detta måste bli en februaribebis. Haft ondare och ondare sammandragningar under dagen och nu är dom väldigt onda. Dick relativt glesa än då länge. Tagit två alvedon nu och ska försöka sova. Vi har fixat det sista för det känns som förlossningsfärd någon gång imorgon! Iiiihhhj... Är det verkligen dags? Ska jag bli mamma?

• tovemaja

Tänkte bara uppdatera er på läget. Imorse var det tätt tätt och riktigt ont... Men när vi ringde förlossningen sa de att det måste vara 3 på 5 min på 1 min vardera typ.., och senare idag har det klingat av i perioder. Just nu är det t.ex helt lugnt. Försöker vila och äta men är otålig otålig! Uppdaterar inte igen förrän något stort händer.

Kram

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-02-26 22:56:15 följande:
    Måste man ha 3 värkar a 1 minut inom 5 minuter för att få åka in? Det låter ju jättetätt!
    Menade 3 på 10:)
  • tovemaja

Inskrivna och väntar på beslut om de ska ta hål på hinnorna. Bara öppen 3 men har fått vila äntligen!

• tovemaja

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

• tovemaja

Tänkte uppdatera er snabbt från mobilen. Roat mig att läsa ikapp under sista amningen. Vår grabb föddes ju i fredags...

Allt startade egentligen förra måndagen med att en rejäl del av slemproppen gick ihop med lite färskt blod. På tisdagen fick jag mer sammandragningar när jag låg still, men de gjorde inte ont.. onsdag började de komma regelbundet men ganska långt emellan... Och de riktigt jobbiga startade natten till torsdag då det inte gick att sova alla. Torsdagen kämpade vi på hemma, maken var otrolig! Varje gång en värk kom studsade jag ner på alla fyra av någon anledning:) han hade exakta order från mig vad som skulle göras, tryck, massage, andning osv. Trodde aldrig att jag kunde ge så exakta order! De höll sig runt 8 min emellan och på förlossningen tyckte de inte vi skulle in så jag kämpade mig igenom en natt till men beordrade maken i säng eftersom han skulle behöva vara alert nästkommande dag.

Stod inte ut mer hemma på fredagen så vi åkte in för att i alla fall få något att sova på. Men till min lättnad var jag öppen 3 vid undersökning och vi bestämde oss för att köra på efter att fått slumra 2 timmar för att samla kraft.

Sedan fick allt fort och jag skriver inte allt här ifall folk vill slippa detaljer... Men de tog hål runt kl 13, satte in dropp 13.30. 14.30 var jag öppen 4cm och började med lustgas. Sedan är allt rörigt men mellan 14.30 och 18 öppnas jag till 10cm och har fått Eda. Duschar och känner att jag måste trycka på direkt jag duschat klart.. Ett enormt tryck ner kommer men jag "får" inte krysta enligt BM eftersom huvudet inte sjunkit ner tillräckligt. Detta är jobbigaste perioden. Att ta dessa värkar men inte få trycka.. Äntligen(runt 19?) får jag klartecken och börjar krysta. 19.51 föddes han och vi stannade på BB två nätter. Kom hem igår, söndags, och det är så skönt att ha kommit hem!

Han sover nästan konstant nu och vi vänjer oss långsamt vid att vara 3! Jag läker bra men har haft en vidrig, vidrig huvudvärk i 3 dagar från all anspänning, den däckar mig!

• tovemaja
    Mimipig skrev 2015-03-02 20:54:22 följande:
    Tack för att du delar! Det ger hopp om att det faktiskt kommer att bli en bäbis i slutet på den här lååånga processen. Hur känns det med amningen?
    Amningen funkar men gör rejält ont på höger bröst! Men detta ska ju vara en övergående fas så jag biter ihop varannan matning :) allt känns som sagt bra... Förutom huvudvärken from hell.

Just det, har ju diskuterats en del vikt i tråden, jag gick upp totalt 18.. Men ställde mig på vågen dagen efter och hade då tappat 6... Så det ska bli spännande att följa kroppens resa åt andra hållet också nu!
  • tovemaja
    LillLouise84 skrev 2015-03-03 14:18:25 följande:
    Farmor håller tummarna att det drar igång och vi är hemma med bebis innan helgen då hon bokat en weekend i storstan i helgen. Annars finns det faktiskt en farfar som får ta dottern.

Det har kommit några riktigt rejäla värkar nu. Den värsta tog i från svanken och ända upp till öronen, samtidigt som hela magen stelnade.
    Ååååå! Håller tummarna för att det drar igång!!

Var på återbesök hos BB... Lillgrabben ligger på gränsen till att behöva sola då vi måste in igen imorgon :( 40 min enkel väg! Kul! Kanske blir inlagda ett dygn då, hoppas inte! Amningen kom igång ordentligt idag, vaknade i ett hav av mjölk!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?