Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

SvanE skrev 2015-03-20 12:04:09 följande:

Så mycket bebisar som håller på att komma ut, och längtandes mammor! Haft jävulska värkar med tio minuters mellanrum sedan igår em. Ökat i intensitet men inga tätare...åkte till till fl för att få med mig en sovdos hem och lyckades då sova fyra timmar helt däckad. Var öppen 1,5 pch tappen nästan borta. Idag har det kommit mer slempropp med blodstrimmor i, värkarna sitter i och har ibland gått ner till 7 min mellan men oftast ligger de mellan 7-9 ibland lite mer. Vill bara att det ska dra igång ordentligt, tätare så man vet att det inte är sååå jäkla långt kvar!

Kämpa på! Låter precis som min start! Jag stod ut i 2nätter och en dag... Sedan tog de hål på hinnorna och satte dropp... Var då öppen 3 av mig själv... Kram och lycka till! Vet hur jobbigt det är att inte få ordentlig vila!
  • tovemaja
    Cymi skrev 2015-03-20 15:07:08 följande:
    Men har inte körkort så måste ringa hem mannen då :P kommunalt åker jag inte, kan inte gå så mycket :'D varit strandad val hemma ett tag nu
    Åk in för check när mannen kommit hem... Låter som start på förlossning tycker jag, även om det gissningsvis är en stund kvar!
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-03-20 14:38:14 följande:
    Okej. Jag gick knappt sönder alls, de var i valet och kvalet men bestämde att jag inte behövde sys. Jag tycker att det känns mer nu än för en vecka sedan (idag är det 11 dagar sedan förlossningen), men det kanske beror på att jag törs känna efter mer, och kniper...

Jag hoppas verkligen att det här ger sig av sig självt, men jag kommer vara noga med att bara promenera och knipa till efterkontrollen.
    Du vill inte kolla läget tidigare om du är orolig!? Låter väldigt jobbigt! Jag känner ju bara i rumpan istället... Men mitt kom Ju också en bra stund efter förlossningen konstigt nog!

Fick bokat min tid för återkontroll idag, inte förrän åttonde maj visserligen men ändå skönt att ha fått gjort!
  • tovemaja
    SvanE skrev 2015-03-20 17:21:41 följande:
    Tack, sitter här och typ gråter, känner mig så dålig. Läser på att de flesta med lång latensfas står ut så otroligt länge, är längre mellan värkarna nu, var 7-9 min på fm men nu kan det vara 15-20 men gör fortfarande SÄ jäkla ont. Inte kunnat vila på dagen alls och känner mig redan slut och bävar så fruktansvärt inför natten. Kommer bli min sambo som får ringa inatt för jag tycker det känns så jobbigt att det SKA vara såhär. Hur klarar man av det här utan hjälp?
    Det gör man inte! Jag fick också längre emellan ett tag men när de varit regelbundna (blev aldrig mindre än 7 min emellan) en hel natt till orkade jag inte mer... Om du berättar hur länge du varit utan ordentlig vila tror jag se kommer ta hål... Lite till har säkert hänt med centimetrarna! Ring och prata med dem igen! Kram
  • tovemaja
    ebe91 skrev 2015-03-20 17:30:38 följande:

Jag känner mig så äcklig med det här jäkla avslaget... Även om jag duschar känner jag att det inte riktigt blir rent då jag har så ont där de fick sy (klipptes några cm så blev ju en del stygn...). Igår var första dagen jag inte tog maxdos av både panodil och ipren och nu är det 12 dagar sen förlossningen, hur länge ska man egentligen behöva ha såhär ont? Kan inte ha vanliga trosor då kanten skaver i underlivet, utan måste ha typ boxervariant (med halvlånga ben). Bindan skaver dessutom, o jag kan typ inte torka mig när jag kissat (får "badda" lite försiktigt)... Har även problem med att sitta. Blääää. Känns dessutom som om jag aldrig kommer våga ha sex igen... En bm hjälpte mig på BB att se underlivet mha en spegel, o då tyckte jag dock att det såg okej ut. Men det lilla jag vågat känna efter nu gör mig livrädd...

Håller med om rådet du fick ovan... Jag hade bokat tidigare gyn-tid om jag var du. Kolla vad det är som gör så ont! Känns inte som det skulle behöva göra det...

Förstår känslan av att inte våga kolla eller känna efter " down under"... Jag vågade inte ens kolla efter att de sytt! Men tänker att man förhoppningsvis får en positiv överraskning sedan efter att ha byggt upp det värsta scenariot i huvudet :)
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-03-20 16:54:05 följande:
    Jag läste lite, och det verkar ju vara ofarligt och knappt något som ens behandlas, men på måndag ska jag till BVC, så jag tänkte passa på att fråga då. Det är samma lokal som min bm, så jag kan boka tid på en gång isf.

Om det nu är bm som är första kontakt, och inte gyn.

Jag har fått tid till efterkontroll, men det är ju långt dit.
    Skönt att det verkar ofarligt! Känns det värre och värre eller samma?
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-03-20 19:58:31 följande:

Idag känner jag mig rätt ledsen. Det är väl för sent för baby blues egentligen? Det har ändå gått 11 dagar. Jag saknar min sambo och livet vi hade innan bebisen. Jag är trött och känner mig otillräcklig, och de här känslorna gör mig rädd och ger mig otroligt dåligt samvete.

Jag älskar ju den här lilla korven, och ångrar ingenting. Men det känns tungt redan nu, och det borde jag inte tycka.

Jag hoppas verkligen att det bara är en tung dag, jag vill bara vara 100% glad över att jag äntligen har min underbara bebis här!

Är det någon annan som känner igen sig?

Inte konstigt att sådana tankar kommer! Speciellt när du haft tung natt! Skickar lite pepp och hopp om god sömn!
  • tovemaja
    Lavish skrev 2015-03-21 19:28:29 följande:

Det är inget konstigt att man har strul och mår dåligt av amningen i början. Det är ju som en sorts fortsättning av graviditeten, där ens kropp ska fortsätta att producera all näring till den lilla. Och att må dåligt av graviditeten är ju helt normalt... 

Tycker att chocken har varit mycket mindre nu med tvåan, men inte så mycket för att allt varit lättare eller barnet varit lättare, utan bara för att jag varit förberedd på det jobbiga och haft ett hum om VAD som är jobbigt. Och sen vet jag ju den här gången att det gick bra i slutändan och att det blir lättare. Den där riktigt jobbiga tiden i början är ganska kort ändå. Sen får bebisarna mer rutiner, äter mer sällan, sover på någorlunda förutsägbara tider så att man kan börja planera sitt liv igen. Och om inte allt för många månader kan vi börja smyga in lite välling och lite smakprover som lättar ansträngningen att producera maten och mättar så att barnet är mätt lite längre... 

Skönt att höra från någon som har barn redan! Har ju haft fina nätter "peppar peppar" på rad nu, och dagarna är toppen... men varje kväll är ren skrikfest mellan amningarna och man kan ju bli knäpp för mindre! Minst 4 timmar i streck.. Blir en tidig kväll med hopp om ännu en bra natt!
  • tovemaja
    Lavish skrev 2015-03-21 19:28:29 följande:

Det är inget konstigt att man har strul och mår dåligt av amningen i början. Det är ju som en sorts fortsättning av graviditeten, där ens kropp ska fortsätta att producera all näring till den lilla. Och att må dåligt av graviditeten är ju helt normalt... 

Tycker att chocken har varit mycket mindre nu med tvåan, men inte så mycket för att allt varit lättare eller barnet varit lättare, utan bara för att jag varit förberedd på det jobbiga och haft ett hum om VAD som är jobbigt. Och sen vet jag ju den här gången att det gick bra i slutändan och att det blir lättare. Den där riktigt jobbiga tiden i början är ganska kort ändå. Sen får bebisarna mer rutiner, äter mer sällan, sover på någorlunda förutsägbara tider så att man kan börja planera sitt liv igen. Och om inte allt för många månader kan vi börja smyga in lite välling och lite smakprover som lättar ansträngningen att producera maten och mättar så att barnet är mätt lite längre... 

Skönt att höra från någon som har barn redan! Har ju haft fina nätter "peppar peppar" på rad nu, och dagarna är toppen... men varje kväll är ren skrikfest mellan amningarna och man kan ju bli knäpp för mindre! Minst 4 timmar i streck.. Blir en tidig kväll med hopp om ännu en bra natt!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?