Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Astilbe skrev 2015-01-30 07:42:58 följande:

Vilken natt! Vaknar av att min man väcker mig och säger att jag blöder jättemycket. Så jag får panik och rusar upp på toa men ser ingenting. Visade sig vara min man som har drömt och pratat i sömnen. Själv har jag inte sovit på två timmar efter det adrenalinpåslaget...

Ojoj! Stackare! Jag vaknade fem och kunde inte somna om, men det var helt odramatiskt.
  • Mimipig
    Misty W skrev 2015-01-30 11:53:46 följande:

Folk lägger sig i för mkt!

Idag har jag en skit dag med maxat hormon påslag! Jag vill gråta, skrika, sparkas,slåss, krypa upp inågons famn, dra täcket över huvudet & aldrig mer gå upp igen!

Har ni dessa dagar? Känns nästan som ångest. Vill vända mig ut & in, vara ensam men samtidigt känner jag mig ensamast i världen! Jag gillar inte att tappa min kontroll så här, när man inte ver vad som är fel.

Om ni har sånna här dagar, vad gör ni?

Usch ja. Jag ringer någon snäll och tålig vän som har varit gravid och så kör jag igång allt gnäll och får snälla ord och sympatier. Sen köper jag godis och tänker att jag inte ska vara så hård mot mig själv.
  • Mimipig

I julas vaknade jag en morgon med ont i en axel. Pappa skrämde mig med frozen shoulder, men jag tänkte att det går över. Det har det inte gjort. Idag var jag på läkarbesök, enda anledningen att jag tig tag i det är pga att jag ska bära bäbis på armen snart. Tur det, det var en inflammation som hette duga. Fick kortisonspruta och ev blir det operation senare, efter förlossning, pga för trångt mellan axel och arm. Nu har bedövningen släppt och det gör så satans ont! Står och vinglar i tunnelbanevagnen med min foglossning och skitarm som inte går och hålla sig fast med och ingen erbjuder mig att sitta. Massa dumma kvinnor (faktiskt) som skyndar sig att tränga sig in förbi mig och sno platser så snart någon reser sig. Jag är för långsam för att tävla. Skitfolk.

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-01-31 08:02:58 följande:
    Haha, jag hade en period runt vecka 25 när jag snarkade vansinnigt mycket. Men till sambons stora glädje gick det över igen. Stackars din rumskompis, det är ju fruktansvärt att ligga och lyssna på snarkningar, och hon ju inte gärna knuffa på dig :D

Jag har sammandragningar dagligen, dels om jag anstränger mig (går för fort, till exempel), men även när jag vilat hela dagen. I de fallen känner jag dem alltid kvällstid, det kommer kanske tre stycken inom någon timme, men jag skulle inte säga att de gör ont.
    Jag hade tydligare sammandragningar förut, när bäbisen var mindre. Nu känns det svårare att avgöra om det är en sammandragning eller bara bäbisen som spänner ut sig. Så jag vet inte riktigt vad som pågår på den fronten...
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-01-31 08:08:56 följande:

När man bara har två sidor att ligga på, istället för fyra (mage och rygg går ju bort) känns det jävligt jobbigt om YTTERLIGARE en sida försvinner.

Jag halvlång i soffan igår, och lyckades göra illa mig under vänster skulderblad (tror jag, jag har svårt att lokalisera exakt var det sitter), så nu gör det ont att ligga på vänster sida.

Är det någon annan som känner att benen nästan domnar av ibland? Jag kan ligga på ena sidan någon timme, och sedan känns det som jag legat så en hel natt, det gör liksom ont i benet. Det händer även när jag kör bil, om jag har lagt benet mot kanten på sätet (det är sportstolar med upphöjda kanter - trams) blir det väldigt snabbt obekvämt. Och i soffan måste jag ändra sittställning ofta.

Jag har också bara en sida kvar att ligga på pga onda axeln. Vaknar nästan varje h och har ont någonstans. Jag fattar att det inte blir några 8 h-nätter med god sömn efter förlossningen men jag längtar ändå till att få sova utan tunga magen som spänner och dra och att få ligga på rygg igen. Det måste vara bättre än det här! Plus att jag inte behöver ha ångest över att jag måste gå och jobba en heldag när jag legat vaken sen fyra.
  • Mimipig

Är set någon som fått en ny, strålande värk, som stark träningsvärk från underlivet i skarven där benen fäster, ner på insida lår, sedan barnet vänt sig? Jag har förstått att huvudet kan orsaka lite stickning och mensvärk när huvet fixerar sig, men jag har sån märklig och värkig känsla i insida lår att det påverkar min förmåga att lyfta och röra benen i vissa rörelser.

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-01-31 09:55:29 följande:
    Den där jobbångesten har ju jag sluppit i tre veckor nu, det gör verkligen jättemycket!
    Min inhoppare kommer en dag i nästa v och förmodligen heltid från mitten av feb. Min plan är att snabbt delegera de viktigaste ansvaren till henne så jag sen har möjlighet att jobba kanske 75% och bara sitta och göra de lätta, inte lika viktiga uppgifterna fram till det att jag känner att jag vill gå hem helt. Då kan jag liksom slöjobba mot slutet, och då kan det kvitta om hjärnan är ännu trögare än nu.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-01-31 10:04:35 följande:

Jag pladdrar på här, nu har jag en fråga om bristningar.

Dyker de upp plötsligt, så man vaknar lilarandig, eller smyger det sig på?

Jag vill också veta! Har fått två små streck, ca 1-2 cm, vid naveln, men de är snarare ljusbruna, så jag undrar om det kan vara hormonfläckar kanske? Upptäckte dem häromdagen.
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-01-31 10:11:06 följande:
    Det tycker jag att du gör helt rätt i. Det kommer ju antagligen bara att bli jobbigare och jobbigare för dig. Kan säkert vara skönt att känna sig utvilad inför förlossningen och första tiden hemma.
    Ja, jag ser fram emot att få lite ledig tid hemma innan förlossning, som ett jullov. Min man blev uppsagd nyligen så han är hemma mest hela tiden, vilket gör mig galen om jag också ska gå hemma och dra, jag älskar att få vara hemma i fred och vill njuta av det innan vi blir tre och mina ensamma stunder är förbi.
  • Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-01-31 10:23:37 följande:
    Jag har fått så! Ut i höger ben. Har varit så 1-2 veckor, vet inte om huvudet är nedåt eller ej... Tolkar det som någon typ av foglossningssmärta? Har även fått ont i svanskotan...
    Jag har haft foglossning sen v 16, den har blivit mkt värre senaste månaden, men ja, det här kanske är nåt som drabbar en extra mkt om man redan har "anlag" för foglossning?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?