Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-01-17 13:08:10 följande:
    Jag sydde mer förut, nu har jag inte gjort ett smack på flera år, hehe. Men det löser sig säkert, jag hittade en beskrivning på nätet. :)
    Jag har nu sytt ett litet babylapptäcke (som jag ska ge bort) och ett stort som lekfilt. Är nu sugen på mindre syprojekt. Typ mössa, hakklapp eller så. Tips på sådana? Länkar? Bloggar? Mönster?
  • Mimipig
    Chuckiiii skrev 2015-01-18 16:20:27 följande:
    Gör dregglisar! Har förstått att dom går åt som smör????
    Bra idé. Lagom stora projekt. Är det någon förresten dom använt en bandkantare? Har just upptäckt dess existens och funderar på att köpa en, det är en slags pressarfot tydligen.
  • Mimipig

Vaknade och kan inte somna om. Har haft en sån där dag då allt bara känns maktlöst och jobbigt och förlossningen alldeles för långt bort. Jag har ont i foglossningen, lider fortfarande av ont i axeln/överarmen (frozen shoulder? Nerv i kläm? Var söker jag hjälp?) är konstant trött och orkar inte göra mkt vettigt, förutom att se på serier och äta godis, vilket ger mig dåligt samvete. Skäms över mig själv, vill bara rycka upp mig, men orkar inte.

• Mimipig
    Kpax skrev 2015-01-19 06:06:45 följande:
    Jag vaknade också tidigt (vid 4) och kunde inte somna om. Då är det skönt att veta att jag slipper jobba, och att jag kan sova middag sen om jag vill.

Vad är det du tycker att du borde orka förutom att ligga i soffan och äta godis? Jag gör nån liten nyttig grej per dag, städar lite, gör matlådor, hälsar på mamma, eller målar en byrå. Det är mycket mindre än jag gör normalt, men jag skiter i det. Om två månader är jag mamma, och kommer inte kunna slappa så här på många år. :)

Låter jobbigt med armen/axeln, jag har tyvärr inga tips!
    Nä, möjligheterna är ju något begränsade till större utsvävningar oavsett om det gäller nytta eller nöje för tillfället. Somnade någon gång vid 7 till slut, mailade jobbet och åkte in till 11.30. Fick sova ut i alla fall, även om det innebar att jag jobbade till nu, 18.45 - och nu insåg jag just att jag åkt med fel tunnelbana till helt fel sida av stan. Jag är inte att lita på längre...
  • Mimipig
    Astilbe skrev 2015-01-19 21:17:58 följande:

Ringde till specmödravården i dag för att se så de inte hade missat mitt möte med läkaren inför kejsarsnittet och jo - någonting hade blivit fel eftersom jag skulle blivit kallad för ett par veckor sedan. Blir så trött på att man alltid måste dubbelkolla allt och alla hela tiden. Är det någon som har använt/ska använda gördel efter födseln och som kan rekommendera någon bra?

Jag är också intresserad. Jag har läst bra saker om den här: glammom.se/gordel/
  • Mimipig
    Kpax skrev 2015-01-20 03:12:58 följande:
    Ja verkligen! Men när man handlar åt sitt barn (speciellt första kanske) är det lätt att rättfärdiga även de märkligaste inköp (blöjhink för 900kr eller vagn för 11.000kr?), mig själv hade jag väl aldrig lagt de här pengarna på, haha :)
    Nä, man får tänka gungor och karuseller för att shoppa vidare. Tex har jag inte köpt någon gravidvinterjacka utan klarat mig på mina vanliga (fast nu tar jag oftast makens - mkt oklädsam) så då har jag ju sparat några tusen att lägga på roligare shopping. Vi har fått låna babyskydd, vagga, spjälsäng, babysitter = rättfärdigar att köpa sprillans ny vagn. Ja, det finns alltid en bra ursäkt.
  • Mimipig
    Villhaenbebbe skrev 2015-01-20 10:12:55 följande:

Imårse när jag skulle åka bussen till jobbet så var den helt full, och jag måste säga att jag blir faktiskt lite ledsen när ingen erbjuder mig en plats- jag är ändå gravid i v.31 och det SYNS även med jackan på.. 
    Bussresan tar bara 10 min, men jag har så sjukt dålig balans nu, höll på ramla flera gånger och fogarna gör väldigt ont.. 
    Då blir man lite besviken på medmänniskorna ändå, hade jag sett en höggravid hade jag utan tvekan släppt min sittplats.

Svenskar är värdelösa på det! I New York i höstas kastade sig folk upp ur sätena för min skull. Det har bara hänt en enda gång att en kvinna erbjudit mig att sitta på tunnelbanan. Däremot blev jag ombedd att flytta på mig av en kvinna i 40-årsåldern vid ett tillfälle. (!) men det var mest komiskt, hon såg inte att jag var gravid och blev alldeles till sig när hon insåg det. Fick precis stå halva vägen hem igen.
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-01-20 13:32:48 följande:

I morse kändes det som att något var fel, en dålig dag helt enkelt. Men jag åkte ändå till jobbet för att lämna passerkort och nycklar. Tyvärr sprang jag på vdn, den skitstöveln som knappt har hälsat på mig sen jag blev gravid förra gången. Han ville ha ett samtal med mig. Då fick jag höra att jag inte längre var den anställda han tyckt så bra om när han anställde mig. Jag hade förändrats och gjorde klart att jag inte skulle få bra arbetstider när jag kommer tillbaka om 1.6 år. Tack för den liksom, vilket jävla avslut

Vilket svin! Skiiiit i hans idiotiska åsikter och kommentarer, såna där uppblåsta galningar fäller sig själva till slut. Gå inte och grubbla på det nu. Nu har du gott om tid att fundera på om du ens vill tillbaka dit igen, eller om du vill söka sig vidare. Min förhoppning är att den typen av chefer och tyranner tillhör en föråldrad generation som kommer att försvinna successivt.
  • Mimipig

Lejonhjärta - grattis och vad skönt att höra att allt gick bra till slut! Åtta liter blod?! Har man ens så mkt? Otroligt!

• Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-01-22 09:20:59 följande:

Angående namn så såg jag att allt för föräldrar hade lagt upp 2014 topp 100 namn.

Jag med flera har skrivit här om Valter, nu såg jag att det var nr 10 2014. Tänk vad originellt vi tänkte där :-P

Var ser du det? När jag kollar nya listan ser Valter ut att ligga på plats 33. Vi har också valt det namnet och det är tyvärr kört att byta, om det så skulle hamna på första plats...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?