Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-02-04 10:33:17 följande:

phpkLAXnO43891.jpg

Såhär ser det ut utanför vårat fönster idag. Är så less på snön nu:(

phpq6QeAb43707.jpg

Och så tittar jag igenom gamla bilder i mobilen och hittar den här från i somras! Längtar ihjäl mig efter att få ha långledigt med hela familjen, värme, sol, bad och framförallt mysiga vagnpromenader!

Jag är också less på vintern, även om den för min del mest består av slask och halk här i Sthlm. Igår invigde jag mina - håll i er - broddar!
  • Mimipig

Min man har fått ett jobbuppdrag på en båt utan möjlighet att ta sig i land en heldag från 07-20 exakt två v innan bf. Eftersom han blev av med sin fasta tjänst i januari vill han helst inte tacka nej till jobb/pengar/uppdrag. Jag har inte förbjudit honom utan sagt att han måste ta beslutet själv och leva med ev konsekvenser. Min mamma födde mig ca 10 dar tidigt och brorsan likaså. Finns det nån föda-tidigare-ärftlighet? Hur hade ni resonerat?

• Mimipig
    Misty W skrev 2015-02-04 17:41:57 följande:

Gäller det bara 1 dag eller kommer han att jobba så framöver? Är detta eran första barn? Har du någon annan som skulle kunna följa med dig i värsta fall? Finns det nån möjlighet att kanske kolla upp alternativ för hämtning på båten Om/ifall att?

Bara en dag. Första barnet. Jag har två kompisar som nästan hoppas att han ska få förhinder så att de får hänga med. Ska höra om det finns nån möjlighet att bli nödhämtad på båten...
  • Mimipig

Tuffa brudar i tråden! Jag sa också till maken att jag beredd att chansa om han vill ta uppdraget, men nu valde han precis att tacka nej ändå.

• Mimipig

Jag är på väg till infomöte på mitt BB. Söka dessa möten och kurser ger verkligen känslan av att det håller på att dra ihop sig... Jag fattar inte att det snart kan vara dags.

• Mimipig
    Mildamilda skrev 2015-02-05 13:31:30 följande:

Jag har BF 25 mars men har ingen brådska dit, först ska jag jobba fyra veckor till och sedan vara ledig två veckor. Vill verkligen hinna vara ledig innan och vila och förbereda mig mentalt. Känner mig inte alls förberedd på bebis!

Jag har bf 22/3 och känner exakt samma som du. Jag har för många saker att ro i land på jobbet först innan jag kan börja ställa in mig på förlossning. Har tänkt jobba till 6/3. Minst. Det hade onekligen varit praktiskt om bäbisen kunde meddela sin ETA så jag kan planera i detalj.
  • Mimipig

Ang syskon, föräldrar, anhöriga och besök på BB - mitt BB tillåter inga besök alls just nu pga risk för rs-virus och kräksjuka. Jag har inga tidigare barn och har inte tänkt bjuda in besök dit heller - de får vänta tills vi är installerade i hemmet - så mig gör det inget, men jag märkte att många var besvikna på infomötet på BB idag. Så kolla upp vad som gäller för er på era BB.

• Mimipig
    pink76 skrev 2015-02-06 06:15:40 följande:

Någon som har några tips på hur man blir av med dessa hemska hemorrojder? 

Jag smörjer för fullt med både bedövningssalva och salva mot just hemorrojder, men det händer ju inget. 
    Jag kanske är lite otålig, men det gör ju såååå ont.

Sitter de både utanpå och inuti? Jag fick både och, körde salva och stolpiller, märke Xyloptoct. Det var egentligen bara den på utsidan som gjorde ont, men den gjorde JÄVLIGT ont. Krämen tog den till slut.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-02-05 22:49:59 följande:
    Min mage är fortsatt väldigt långsam, riktigt jobbigt, men det är bara att härda ut.

Magen brukar ju tömma sig innan förlossning sätter igång sägs det ju, men kanske inte flera veckor innan i så fall.

Om du äter järntabletter kan ju det påverka magen också. En del blir ännu mer förstoppade, som jag, och andra får typ diarré.
    Min mage är också trög och har så varit hela grav. Får vissa blir det bättre när bäbisen fixerar sig tydligen, men inte för mig. Jag tycker däremot att foglossningen har blivit lite, lite bättre sen dess.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?