Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Vad jag är avundsjuk på er som verkar ha nära till IKEA, ica maxi osv.. Här finns det ju ingenting! Vill jag köpa någon ny filt till bebis eller nåt nytt plagg så måste vi antingen åka långt eller beställa:(

I filtväg har vi bara i fleece och sen en stickad. Skulle kanske behövt en i bomull eller nåt men det är inte lika roligt att beställa när man inte kan klämma och känna;)

• septemberbarn08
    Lilj3 skrev 2015-02-21 12:07:34 följande:

Nu händer det grejer! Ställde mig upp i morse och det började rinna vad jag först trodde var kiss mellan benen. Men när det fortsatte rinna utan kontroll så började jag misstänka att det kunde vara vattnet. Har haft hanterbara värkar med 3-10 minuters mellanrum sen dess, och det har fortsatt att rinna vatten, men nu verkar det som att de avtagit lite i frekvens. Pratade med förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in för kontroll oavsett. Har egentligen inte bf förrän den 12e mars och har haft noll känningar av att nåt skulle vara på gång innan. Nervöst!

Meeen vad spännande! Blir så grymt avundsjuk, jag vill ju också! Känns så surt att ha 4v kvar när ni andra kommer ploppa ut ungar på löpande band här snart;)

Lycka till nu Lilj3!
  • septemberbarn08
    Kpax skrev 2015-02-21 12:16:42 följande:

Ni som sytt babywraps, följde ni den här beskrivningen?idasmirakel.vimedbarn.se/category/sy-din-egen-babywrap/

Vadå "vik tyget så här"? Hur fan har hon vikt då?? Två gånger på mitten eller?

Jag orkar inte göra det här ordentligt. Jag har mätt lite och klippt på frihand. Det är skevt, men det kan jag korrigera när jag syr. Funderar på att bara sy räta mot räta runt om (utom ett hörn) först, och sedan klura ut hur luvan ska vara. Jag fattar fan inte.

Ja vik den dubbelt två gånger, typ som en servett:P

Min blev också lite si och så när jag klippt ut den (bla för att jag köpt en meter tyg men bara fått en bit på 95cm:( )

Det är dock inget som syns när man sytt ihop den:) trodde det skulle bli kaos men jag är rätt nöjd över min:)
  • septemberbarn08
    Misty W skrev 2015-02-21 13:40:41 följande:

Jag har packat ner 6st pyjamasar. 3par strumpor (1 par till händerna) och sen kläder som han åker hem i...

Vi tänker nog lika märker jag! Jag har också planerat att packa mest pyjamas och nåt sockpar (ett par till händerna) och sen "vanliga" kläder plus ytterkläder till hemfärd.

Har en superfin fodrad overall från Lindberg som jag först tänkte ha vid hemfärd men inser att det blir för varmt med den plus fleecefodrad babywrap i stolen så det blir nog en tunnare fleeceoverall just under bilresan.

Herregud, tredje barnet och jag är så sjukt osäker på hur jag ska klä bebis! Har en tendens att klä på för mycket bara för att jag själv är en fryslort jämt;)
  • septemberbarn08

Gaah! Hade ju det fram emot att skruva ihop spjälsängen idag och bädda i, det sista vi har kvar att fixa förutom bb-väskan.. och så går det bannemej inte få dit de fyra sista skruvarna för att sätta fast botten!! Det GÅR bara inte!

Sambon får göra ett försök (när skidåkningen är slut på tvn naturligtvis)!

• septemberbarn08
    Mimipig skrev 2015-02-22 08:47:20 följande:

Fråga: jag insåg just att vi inte äger någon nappflaska. Det bör jag ha va? Vad för sort? Jag vill ju amma, men i en drömvärld vill jag kunna pumpa ut mjölk och ge ersättning också, så även maken kan mata. Goda råd mottages.

Jag har ju flaskmatat bägge mina barn och tycker väl att MAM har rätt bra flaskor. Helt klart bäst är dock DrBrown, oslagbara! Lite dyrare förstås men värt det:)
  • septemberbarn08
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

GRATTIS!! Är inte ett dugg avundsjuk, nejdå;)

Nu blir jag ju ännu mer peppad och vill bara att det ska komma igång.. fast det lär nog dröja ett tag här;)
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-02-22 14:16:59 följande:

Ja men då så, inte ett dugg avundsjuk :)

Jag har 4 veckor kvar så då beställer jag bebis till nästa helg då ;)

Det är du och jag som kommer bli osams om den andre föder före, eftersom vi är beräknade samma dag;)
  • septemberbarn08

Idag är nog första dagen jag känner mig riktigt less på att vara gravid! Jag längtar SÅ mycket efter vagnpromenader i solskenet nu, att kunna röra mig mer än några meter utan att det känns som att bebisens huvud är påväg ut, att slippa känna mig hyperkissnödig för minsta lilla droppe i urinblåsan, kunna andas normalt.. fyra veckor (+/-2) är ju i själva verket INGENTING och jag kommer sakna graviditeten så jäkla mycket men nu vill jag ha tillbaka min kropp. Och framförallt är jag så nyfiken på vem som bor där inne nu!

Dagens positiva var dock att svärföräldrarna kom förbi med en försenad födelsedagspresent i eftermiddag:

Nu måste jag komma på något roligt att sy, helst till bebis:)

• septemberbarn08

Har inga idéer alls på vad jag ska sy men NÅNTING måste jag ju göra så jag får inviga maskinen innan bebis kommer och stjäl all min tid;) så kom gärna med förslag:)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?