Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-03-19 15:41:27 följande:
    Min låg långt ner i framvägg och ev så skulle de behöva gå igenom den när de plockade ut bebisarna. Därför beställdes två påsar blod till mig utifall att jag skulle börja blöda mycket. Moderkakans position kontrollerades av förlossningsläkaren vid inskrivningen inför snittet.

Nu behövde de inte skära genom min utan kunde gå under den så jag blödde minimalt smile1.gif
    Grattis!! Vad skönt att allt gick så bra för er!

Då ska jag be förlossningsläkaren dubbelkolla min moderkakas position på inskrivningen. Känns helt omöjligt att den skulle ha flyttat sig från bakvägg till framvägg så misstänker att det har blivit något fel i journalen. Åh börjar bli nervös nu!
  • Astilbe

Faen! Blev så optimistisk tidigare i dag när jag insåg att jag ganska snart kommer att gå ner i alla fall en tre-fyra kilo direkt i samband med födseln så nu har jag fullkomligt vräkt i mig en stor blåbärspaj med alldeles för mkt vaniljsås. Alltså detta sötsug...

Är det någon mer som känner mensvärk fast inte i rygg och mage? Jag kan känna den i skinka och höfter. Känns skitskumt.

• Astilbe
    Misty W skrev 2015-03-23 20:07:23 följande:
    Så tänkte jag också i slutet ;) njut nu så får man ta tag i överflödet efter!
    He he! Tycker det är hemskt hur mina cravings har kunnat flippa ut så från apelsin och äpplen till numera kakor, tårtor och bakelser. Har tom drömt om semlor...
  • Astilbe
    ToveS skrev 2015-03-23 20:11:21 följande:
    Jag kan känna som mensvärk men när jag känner efter gör det snarare ont i lår/rumpa/ljumskar.. Jag är inte optimistisk om jag inte går ner alla femton med en gång smile5.gif fast jag äter hela tiden ändå, allt, har verkligen vräkt i mig hela graviditeten.. Lär få sota rejält för det sen...
    Jag tyckte jag klarade mig jättebra första halvan av graviditeten. Och nu har jag verkligen inga spärrar. Men visst är dessa cravings för att barnet verkligen behöver någonting som bara finns i kakor och tårtor
  • Astilbe
    septemberbarn08 skrev 2015-03-23 20:18:42 följande:
    Nyss stoppat i mig två skålar chokladpudding med vispgrädde.. också väldigt nyttigt:P
    He he! Fast nu kan jag inte sluta tänka på choklad bara för det...
  • Astilbe

Någon som har varit på inskrivning för kejsarsnitt i Lund? Det är inte underläkaren som ska göra snittet väl? Fick inget förtroende alls då hon inte verkade kunna svara på en enda fråga utan mest höftade till med vad hon trodde gällde... :-O

• Astilbe

Nu har vi äntligen haft kejsarsnittet och fått träffa vår fina tjej. Jag är helt förälskad!!! Och väldigt imponerad av hur väl vi har blivit omhändertagna här. Lycka till ni andra som fortfarande väntar på att få träffa era små!

• Astilbe

Jag följer fortfarande tråden här inne, men eftersom jag inte har mina dagliga sammandragningar att analysera längre så blir det inte mycket som skrivs. Härligt att läsa om alla andras upplevelser av sina små. Min tjej är nu lite mer än två veckor gammal och för några dagar sedan klingade äntligen mitt hormonrus av. Halleluja! Det var inte några futtiga tre dagar för mig inte Älskar hur livet rullar på, hur vi har landat i allting och hur mycket en person på 3,7 kilo kan betyda.

• Astilbe

Så härligt att följa allas vardag här inne. Vår vardag har börjat rulla på riktigt fint. Vår tjej som de första veckorna var vaken hela nätterna har nu äntligen börjat sova långa nattpass (nästan sju timmar och sedan tre timmar) efter några veckors kämpande för oss med att göra dag och natt olika, ge större mängd mat med längre tid mellan målen och börja med nattningsrutin. Har fungerat väldigt bra och med nästan omedelbar effekt. Så nu har vi en gladare och piggare tjej på dagen och en tjej som alltid somnar inför natten och sover riktigt gott efter att vi har lagt henne.

Avslaget har slutat och jag tror att min mens har kommit (ammar inte) men herregud så mycket jag blöder - gjorde ni andra det också ni som har fått första mensen igen? Var på läkarbesök med tjejen i dag och hann inte byta binda på två timmar och hade därför blött igenom både binda, trosor och jeans när jag kom hem. Någon mer som har haft det så här? Och ni som har gjort kejsarsnitt - hur länge väntade ni innan träning? Funderar på att börja med mammamage-appen men vet inte om den passar även mammor som gjort kejsarsnitt. Någon som vet?

• Astilbe

Alltså - man för verkligen allt för första gången igen när man får barn. Jag ska åka stadsbussen med barnvagnen och det känns som den största utmaningen på länge. Ångrar så att jag inte har tjuvtittat på hur andra med barnvagn har gjort. Hur gör man egentligen? Någon som har lite tips. (Gäller stadsbussar i Malmö om det gör någon skillnad)

• Astilbe

Nu är det evigheter sen jag skrev här senast. Läser dock alla inlägg flitigt! tänkte höra med er - hur länge planerar ni att vara hemma med era små? Hur har ni lagt upp det?

• Astilbe

Tack för alla svar ang hur länge ni ska vara hemma. Ska fundera lite till. Tänkte först ett år men tar kanske efter sommaren som någon annan gjort. Min man driver eget så han kan inte ta något alls i princip. I alla fall - i helgen var hela lilla familjen i London. Har varit toknervös för resan fastän vi varit på en resa tidigare (fast Italien förra gången). Men allt går om man vill och det är ju inte klokt så många gånger sittplatser/bärhjälp erbjuds och en massa hälsningar och vinkningar till vår lilla. Trodde jag skulle komma hem som ett nervvrak men jag blev tusan ännu mer ressugen

• Astilbe

Är det ngn här än som har bytt ut sista målet innan natten till gröt? Alltså varken flaska eller amning. Vi funderar på att göra det nu innan hon blir för fäst vid flaskan inför nattning men frågan är då hur man ändå kan göra nattningsrutinen mysig och inte alltför kort. Hon kan heller inte bada inför natten pga eksemhy... Ni brukar alltid ha så kloka tankar. Några tips?

• Astilbe

Tack för tipsen om nattning efter gröt. Kanske inte gör ngt att nattningen blir kortare då. Skönt att höra att det funkat för er!

• Astilbe

Hur mycket äter era nu? Hur stora mängder och hur ofta? Tycker alltid att det ser så himla lite ut på tallriken, men då är ju mina referenser bara till hur vuxnas tallrikar brukar se ut.. Liten verkar nöjd just nu som det är men tackar heller ALDRIG nej till mat, så det är så svårt att veta vad som är lagom...

• Astilbe

Tusen tack för alla svar! Vi har precis tagit bort sista flaskan ers för vår tjej så nu ser dagarna ut så här:
    Frukost 1 port gröt plus halv burk katrinplommon
    Lunch 1/2 burk plus 1/2 frukt
    Mellanmål 1 macka
    Middag 1/2 burk plus 1/2 frukt
    Kvällsmat 1 portion gröt plus katrinplommon
    Hon äter inte alls på natten nu så jag funderar på om jag ska öka till en hel burk till lunch och middag. Vad tror ni? Var längesen vi var på BVC nu så har inte kunnat fråga där heller...

• Astilbe

Gaaah! Skrev ett långt svar som försvann innan jag hann posta. Kortfattat iaf: tusen tack för all input! Älskar att ha kvar denna tråd i mobilen!

• Astilbe

Era små som inte går än men som vill krypa på lekplatsen, vad har de på fötterna? Tycker det är vrålsvårt att klä rätt nu...

• Astilbe
    Trollunge85 skrev 2016-03-18 16:07:56 följande:
    Tofflisar från pop. Men kör på skor ibland också för ibland vill han gå och hålla mig i händerna. Dock funkar tofflisarna för det med så oftast är det de som åker på. Dessutom verkar de bekvämast ;)
    Toppen! Då ska vi testa tofflor också! Tack!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?