Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-02-13 16:03:00 följande:

Ni som har mycket förvärkar /sammandragningar och har humör som en karusell, vilken vecka är ni i? Jag går in i v.35 idag och är trött typ konstant, mer lättirriterad än vanilgt och har förvärkar då och då, men inget kaos. Inga utbrott eller så, (har tur med en lugn och uppmuntrande man också). Undrar om det är något jag har framför mig eller om jag har tur och har lugna hormoner :P

Jag är i vecka 34 nu och mitt humör har verkligen dalat denna vecka. Eller vet inte om det är mitt humör egentligen. Bara det att precis alla har blivit så fruktansvärt störiga... Har en superlugn och tålig man vilket iofs är störigt det med eftersom det är så svårt att direkt komma på exakt vad han gör för att bli så irriterande. Sen å andra sidan är jag på toppenhumör mellan dessa dalar så det jämnar på något sätt ut sig.
  • Astilbe
    Mimipig skrev 2015-02-14 09:27:51 följande:

Alla hjärtans dag. Kommer ni att fira och bli firade tro? Jag har köpt en kokbok och slips (oh, ja, fantasilöst) men jag räknar med att maken glömt bort mig.

Min man bjuder ut mig på middag i kväll. Och min present till honom blir en hemmaprovning av en massa ostar och vin lagom till vi har kommit hem från BB. (Som vanligt längtar jag själv allra mest efter de överraskningar och presenter som jag ger bort...)
  • Astilbe

Har ni fortfarande sex? Jag blir så frustrerad för sen en månad tillbaka är jag såååå sugen hela(!!!) tiden men nu börjar jag bli osäker på om det kan börja starta igång saker för tidigt eftersom det närmar sig. Är det i så fall orgasmen som gör det eller att han kommer inuti mig? Någon som vet? Sorry - men har nog aldrig varit så här sexuellt frustrerad någonsin. Hade hellre lidit av detta kåtslag första trimestern

• Astilbe
    snö 81 skrev 2015-02-15 13:07:56 följande:
    Haha, vilket delikat problem ;)

Vi har fortfarande sex, men väldigt sällan "vanligt sex" eftersom jag är svullen och känslig där nere så det gör för ont. Jag tänker också på sex hela tiden, men jag har jättesvårt att komma igång, jag kan typ inte bli kåt så det är oftast bara en av oss som får ut nåt av det :-/ Jag använder mitt söta lilla huvud och tänker för mycket så jag blockerar mig själv tror jag :)

Hur som helst så säger dom ju att sex inte alls är farligt på något sätt om graviditeten är "normal". Man brukar ju prata om färdknäpp för att starta förlossning och då är det sperman som ska göra susen. Men det sägs samtidigt att det inte har någon påverkan alls eftersom det i så fall krävs otroliga mängder sperma för att det ska påverka tappen ;)
    Vad bra att veta! Då bör vi ju kunna fortsätta. Jag är också svullen och superkänslig där nere och det känns inte alls särskilt skönt i början men det släpper efter några minuter och känns som vanligt sen. Däremot börjar jag känna mig lite disträ eftersom jag måste mota bort två fötter från revbenen under tiden...men vad gör man inte
  • Astilbe
    LillLouise84 skrev 2015-02-15 14:15:52 följande:
    En kompis till mig frågade bm om färdknäppen. Sperma innehåller något ämne som kan starta men det skulle krävas typ 16 "doser" innan det gör någon nytta, så det gäller att ligga i ordentligt för att det ska funka smile5.gif . Annars är det att orgasmen kan reta igång livmodern.
    Ha ha! Ja, då krävs det hårdträning för att det ska få någon effekt
  • Astilbe
    ebe91 skrev 2015-02-15 15:08:18 följande:
    Alltså, vi har inte alls legat många gånger sen vi plusade i somras :/ första veckorna mådde jag så himla illa, så då fanns det inte ens i tanken. Sen hade jag ngn bra vecka innan jag fick en sån huvudvärk att jag var sjukskriven och bara låg i ett mörkt rum med en kall handduk i ansiktet/över huvudet, o sen ett par bra veckor innan foglossningen kom och jag återigen blev sjukskriven... O när det gått länge mellan gångerna är det så lätt att tiden bara rinner iväg, är inte speciellt sexuell av mig i vanliga fall heller så... Sista månaden har jag dock drömt att jag o sambon har jättemycket sex, men det har mest hållit sig till drömmarna o inte verkligheten, tyvärr.. O nu med 12 dagar till bf är vi båda livrädda att man ska peta på bebis huvud (haha! Även fast vi vet att det är ofarligt).
    Jag är ofta likadan. Går det lång tid utan sex så har jag vant mig av vid det och hade lätt kunnat fortsätta leva i celibat utan problem. Men hormonerna spökar rundor jättemycket under denna graviditet. Förstår inte riktigt varför. Uppdraget är ju liksom slutfört Men förutom första trimestern och nu så har vi inte varit så aktiva. Jag fick en lunginflammation och spricka i revbenet så det tog stopp under flera månader. Men nu - med en stor jäkla badboll och en obefintlig kondis - då vill plötsligt hela kroppen inte göra ngt annat än ligga...
  • Astilbe
    Mimipig skrev 2015-02-15 16:00:14 följande:
    Jag önskar att jag hade blivit en sån där sexgudinna under graviditeten, men icke. Vi har inte sex alls längre, men jag är heller inte sugen alls. Sist (eh, när var det tro? En månad sen? Två?) fick jag sådana kraftiga sammandragningar efteråt i ett dygn att vi bestämde att strunta i det till efter förlossningen - eller när vi vill få igång den kanske. Jag blev störd av att känna bäbisrörelser samtidigt också, jag fattar ju att han inte är del av sexet, men det krockar i mitt huvud ändå. Tyvärr. Men jag har istället fått rätt intressanta sexdrömmar på nätterna. Det är nytt. Och alltid nåt...
    Jag är förvånad över att det har gått så bra att tänka bort bebisen i magen under tiden som vi har sex. Vet många par där männen inte vill ha sex längre eftersom barnet känns mer och mer närvarande. Det enda är väl när min man "daskar" till mig på skinkan och det sekunden senare kommer ett liten knytnävsslag tillbaka från magen... Då tappar jag fokus en stund
  • Astilbe
    Lavish skrev 2015-02-15 17:43:58 följande:

Vi har haft "normalt" med sex under tiden fast så småningom har det ju blivit mindre livat av att man är jävligt klumpig och få positioner funkar.

Sista veckorna har det inte blivit något eftersom jag omöjligen kan hitta en ställning som inte är obekväm och dessutom känner jag mig ehm typ "fullmatad" redan och det känns liksom knepigt att försöka klämma in något mer. Känner mig jävligt osexig med men det tycker tydligen inte sambon.

Ska väl försöka få till någon gång till iaf, efter förra förlossningen tog det låååång tid innan det gick att ha normalt sex igen så risken är ju att det dröjer. (Eller i värsta fall aldrig kommer gå igen Rynkar på näsan)

Ja ställningarna är ju ganska...komplicerade att få till. Det ska ju rymmas en badboll också. Hade det inte varit för att jag har fått sånt plötsligt sug så hade vi nog lagt ner det hela nu. En vän sa precis samma - att man ska passa på för sen dröjer det, men sådana tankar stressar ju bara och då tappar iaf jag all lust. Råkade du ut för komplikationer under förra graviditeten? Eller var det lusten som saknades?
  • Astilbe
    Smulan 89 skrev 2015-02-15 18:21:01 följande:
    Nej, vi har inte sex längre tyvärr. Jag vill ha sex varje dag, men han har tappat all lust. Sist var på nyårsafton, efter lite "tjat" ifrån min sida. Han jobbar borta på veckorna och orkar/vill inte på helgen =(
    Precis som för dig har det varit för några av mina vänner. De har varit sugna men männen har plötsligt inte velat. Ibland glömmer man att männen nog också går igenom i alla fall en mental graviditet. Men förstår om det känns störigt.
  • Astilbe
    JhjärtaK skrev 2015-02-15 18:40:30 följande:

Pissdag som gravid smile4.gif . Tycker att jag ändå sov helt ok inatt men känner mig ändå som en klubbad säl. Dottern fick feber igår IGEN (känns som hon varit mer sjuk än frisk de senaste tre veckorna...) och har såklart varit gnälligare än vanligt vilket går ut över stackars maken då jag verkligen inte kan hjälpa till med något alls typ smile4.gif

Har iaf lyckats packa ner bebisarnas grejer i bb-väskan samt två par mjukisbyxor till mig, ett par tights och en tunika att åka hem i samt ett par stödstrumpor. Tydligen rekommenderar sjukhuset att man använder stödstrumpor i 6 veckor efter snittet.

Ja och så har vi fått snittdatum också och hade gärna skrivit ut det här men iom att jag vet att det finns några som läser denna tråd som känner oss "irl" så får jag nog avstå då vi vill att det skall bli en överraskning för vännerna likt det blir om man föder vaginalt smile1.gif

Men vi får väl se om de stannar inne så länge. Medel för tvillingar är att födas i vecka 36+4 har jag för mig.

Vad spännande med snittdatum!! alla frågar oss om datumet men jag har plötsligt insett att jag inte vill ha FB-skriverier och gratulationer i förväg (jag vill hellre meddela själv när allt är klart och man vet att allt har gått bra), så nu försöker vi komma på ngt sätt att inte delge för alla som frågar om datum. Snor nog din idé!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?