ebe91 skrev 2015-02-15 15:08:18 följande:
Alltså, vi har inte alls legat många gånger sen vi plusade i somras :/ första veckorna mådde jag så himla illa, så då fanns det inte ens i tanken. Sen hade jag ngn bra vecka innan jag fick en sån huvudvärk att jag var sjukskriven och bara låg i ett mörkt rum med en kall handduk i ansiktet/över huvudet, o sen ett par bra veckor innan foglossningen kom och jag återigen blev sjukskriven... O när det gått länge mellan gångerna är det så lätt att tiden bara rinner iväg, är inte speciellt sexuell av mig i vanliga fall heller så... Sista månaden har jag dock drömt att jag o sambon har jättemycket sex, men det har mest hållit sig till drömmarna o inte verkligheten, tyvärr.. O nu med 12 dagar till bf är vi båda livrädda att man ska peta på bebis huvud (haha! Även fast vi vet att det är ofarligt).
Jag är ofta likadan. Går det lång tid utan sex så har jag vant mig av vid det och hade lätt kunnat fortsätta leva i celibat utan problem. Men hormonerna spökar rundor jättemycket under denna graviditet. Förstår inte riktigt varför. Uppdraget är ju liksom slutfört
Men förutom första trimestern och nu så har vi inte varit så aktiva. Jag fick en lunginflammation och spricka i revbenet så det tog stopp under flera månader. Men nu - med en stor jäkla badboll och en obefintlig kondis - då vill plötsligt hela kroppen inte göra ngt annat än ligga...