Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mildamilda skrev 2015-03-03 18:42:41 följande:
    Här är en till som inte vill att nåt ska hända än! Jag har skrivit förut att jag först fick magsjuka, sen vart det vab en vecka och nu är jag superförkyld med öroninflammation på bägge öronen... Som tur är det tre veckor kvar och jag hoppas det blir så så jag hinner bli frisk och samla ny energi inför förlossningen. Med min son startade förlossningen en dag efter BF...
    Det är hemskt när man inte är frisk och det börjar närma sig. Trodde aldrig mitt revben skulle hinna läka i tid. Vi får väl googla alla tips på vad som startar en förlossning och så göra tvärtom
  • Astilbe
    Kpax skrev 2015-03-03 19:18:20 följande:
    Hahaha, åh vad roligt! :D

Jag har ingen aning, antar att slemproppen kan se lite olika ut, men att den borde vara tjockare än flytningar i alla fall? :)
    Ja, jag har bara haft vattniga flytningar som inte har fastnat på ngt papper innan. Ville involvera mannen i det hela men inser att det aldrig går att få sin man helt engagerad i hur en slempropp ser ut...
  • Astilbe
    Mimipig skrev 2015-03-04 16:53:41 följande:

Sådär, bara två arbetsdagar kvar, 18 dagar till bf. Magen krampar, sd hela tiden och mensvärkssmärta av och till. Känns som vad som helst kan hända - full fart, eller ingen mer action alls.

Jag har bara lämnat urinprov en gång hos bm, det var på inskrivningen. Blodgruppspapper fick jag också då, vid möte ett eller två. Det står även i elektroniska journalen. Vi skrev också sammanfattning igår, har inga särskilda krav och tillåter student att närvara.

Såg en ful och skrikig bäbis idag på tunnelbanan. Blev opeppad.

Ha ha! känner mig också lite opeppad. Skäms lite för att min nedräkning mest handlar om att "sen är jag inte gravid längre tjohoo" och "sen kan jag dricka vin och äta ost jippie". Men skyller på att jag väntar första barnet och helt enkelt inte förstår bättre.
  • Astilbe
    septemberbarn08 skrev 2015-03-04 17:05:44 följande:
    Fy fan vad jag skäms när jag ser att det finns de i tråden som fortfarande jobbar. Hur orkar ni? Jag har ju 17 dagar kvar till bf men har varit hemma sen mitten av november (bortsett från EN arbetsdag i januari).

Tänkte senast igår att jag är så jäkla glad att jag inte jobbar nu. En km promenad och jag kunde knappt ens ta mig till toa under resten av dagen pga fogarna. Och magen som jäklas så jag vissa dagar blir helt slut av att gå upp för trappen här hemma.

Men som sagt, jag skäms ändå när jag ser att det finns dom som kämpar så länge. Ni är ju otroliga!
    Jag är också grymt imponerad över alla som har kunnat och orkat jobba så länge. Jag jobbar fortfarande lite grand men driver eget med min man och jobbar hemifrån vilket gör att jag har kunnat anpassa dagarna efter dagsform och kunnat lägga in vilopauser nu på slutet. Hade absolut inte klarat att arbeta annars. Bara att sitta ner för länge är ju ett mindre projekt. Men du - skäms inte för att inte du har jobbat lika länge. Din kropp är nog väldigt tacksam. Graviditeten slår ju till så olika på alla.
  • Astilbe
    Trollunge85 skrev 2015-03-04 17:06:17 följande:

Idag jobbade jag inte utan gav mig själv kompensationsledigt för de långa dagarna i labbet (fördel med att doktorera, inte de långa dagarna men möjligheten att kunna vars ledig ibland). Det har varit en ta hand om mig själv dag. Sovmorgon till åtta och sen gav jag mig på medelst akrobatik att epilera ben och bikinilinje. Resten fick ansas på måfå. Blev så inspirerad av vaxningsberättelsen igår smile1.gif Därefter har det varit tandläkarbesök, några minuters d-vitaminsupptag i solen och en timmes helkroppsmassage. Nu ska jag bli bjuden på middag av en kompis och sen tror jag att jag kommer sova gott och komma till jobbet pigg och fräsch imorgon. Sen är det bara en dag kvar tills mannen kommer hem från jobbresan.

Herregud - epilerade du ben och bikinilinje själv? Jag känner mig fortfarande lite trött sen gårdagens vaxning och då behövde jag mest tänka på att ligga ner på rygg
  • Astilbe
    Trollunge85 skrev 2015-03-04 21:50:48 följande:
    Japp. Hade lite problem med vissa delar av benen men eftersom jag ändå inte kan se de stråna får det kvitta om jag missade nåt. Bikinin tog jag framför spegeln för att se var jag plockade så det är bara taget framtill. Resten fick ansas sporadiskt med sax. Det är ditt fel för du fick mig sugen att fixa till mig men orkade inte hitta en ledig tid på salong som jag kanske ändå inte skulle kunna ta om förlossningen startar smile5.gif Men jag är tacksam för inspirationen. Känns mycket bättre nu även om jag hoppas ungen kommer snart så jag inte behöver ge mig på det en gång till smile1.gif
    He he! Glad att jag inspirerade någon Och tur att saxmonentet gick bra. Hade inte velat orsaka någon annans blodbad...
  • Astilbe

Härligt att läsa om allt som händer här inne. Själv blir jag mer och mer orörlig för varje dag. Och tjejen där inne har börjat jäklas ordentligt. Vassa knän och armbågar är inte någon hit mot magen. Börjar iaf äntligen bli klar med BB-väskan men upptäckte till min förskräckelse att min man har packat ur (??) en del saker som han har behövt. Men han "kommer ihåg vilka saker som ska i igen när det är dags". Gaaahh!

Försöker fördriva tiden med att göra klart tavlan till barnrummet. Tänkte göra om ul-bilden till akvarell men råkade göra det lilla vecket under näsan ner till läppen för mörkt så nu ser det ut som att vi väntar en mini-Hitler... Så får göra om allt i dag. Gör en kanin i stället - vågar inte riskera några missförstånd

• Astilbe
    JhjärtaK skrev 2015-03-11 10:49:01 följande:

Inatt trodde jag att det hade satt igång men tyvärr bara ett litet tag. Fick onda sd som kom var fjärde minut ungefär men sen tog jag två alvedon och de försvann. Ligger och har ont till och från i ryggen nu men inte i samband med sd tycker jag.

Skall in till mvc efter lunch för jag har svullnat upp så himla mycket och har huvudvärk också. Huvudvärken kan dock lika gärna bero på att jag sovit så himla dåligt men lika bra att kolla blodtrycket för säkerhets skull.

V 38 idag så nu är de färdigbakade smile1.gif

Tänk att de är färdigbakade och klara nu! Har hållit tummarna för att dina små skulle hålla sig inne så länge som möjligt och nu är de klara. Usch nu blir jag helt lipig. Det är fantastiskt att få följa allas resor här inne. Nej, nu måste jag gå och skälla på min man eller göra något annat mer produktivt. He he!
  • Astilbe

Har upptäckt hur det blir vita avtryck på magen så fort jag har lagt en hand eller något annat där. Och avtrycken stannar kvar jättelänge. Nu senast kunde jag se min mans vita avtryck från örat hur länge som helst efter att han hade lyssnat på magen. Någon som vet varför det blir så? (Och ja, jag har inte så mycket att fylla ut dagarna med längre...

• Astilbe

Har precis gått igenom mina papper inför kejsarsnittet och ser nu att på alla ultraljud förutom det sista står det att moderkakan ligger i bakvägg. Det sista står det framvägg på...? Vet någon om placeringen av moderkakan påverkar hur ingreppet görs?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?