Inlägg från: Astilbe |Visa alla inlägg
  • Astilbe

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-03-01 20:24:36 följande:
    Jag tycker det låter som att något är på gång, men det är en gissning :)
    Det hoppas jag inte!! :-O Har tid för snitt först den 26:e... Och är inte klar med att packa väska, inköp och fix av rum (kontrollfreaket i mig fixar inte riktigt oplanerade överraskningar Har haft det så här en vecka ungefär. Funderar på om det kan vara foglossning men vet inte om det känns konstant? (alltså även om man ligger ner och är stilla) blir knäpp på detta!!
  • Astilbe
    sommarstad skrev 2015-03-01 20:55:42 följande:
    Har också hemsk mensvärk och ser inga kopplingar till några sammandragningar. Tycker det är värre på natten.
    Ja, nätterna är hemska! Vet inte om det är för att man inte är distraherad av annat då som gör det värre. Har varit vän med min graviditet fram tills nu. Nu är vänskapen uppsagd!
  • Astilbe
    Kpax skrev 2015-03-01 21:36:01 följande:
    Jag tycker inte att min foglossningssmärta känns som mensvärk, men så har jag sällan mensvärk i ryggen. Äh, ingen idé att oroa sig, du lär ju märka om du får värkar. Får du snitt ändå isf? Förutsatt att bebisen inte är halvvägs ute förstås.
    Ja, i så fall blir det tidigarelagt om det skulle sätta igång. Så länge hon inte sjunker för djupt ner i bäckenet så det inte går att göra ks längre. (Tror det är det sista som skrämmer mig eftersom det verkligen inte hade varit bra med en vag förlossning för mig.) åh vill bara ha ett chip i armen som man kan skanna och läsa av vad som händer i kroppen så man kan slappna av och "bara" ha ont och inte behöva fundera på om man ska åka in eller inte...
  • Astilbe
    Mimipig skrev 2015-03-02 18:23:53 följande:

Sammandragningar! Alltså - hur länge kan de sitta i egentligen? På kvällarna tycker jag att magen är mer ihopdragen än avslappnad. Min senaste sammandragning skulle jag uppskatta att den har pågått i 20 min. Är det ens möjligt? I övergår får jag sammandragningar så fort jag blir kissnödig, när jag är nyvaken, när jag har ätit och om jag rör mig plötsligt. Är det här normalt? De gör inte ont, men de är störande.

Mina sd börjar också slå världsrekord. Trodde att de hade avtagit helt en dag förra veckan sen plötsligt kände jag hur hela magen på kvällen plötsligt blev mjuk och avslappnad. Så istället för att de hade avtagit så höll de på non stop utan paus hela dagen. Har nästan glömt hur en helt vanlig mage känns...
  • Astilbe
    Trollunge85 skrev 2015-03-02 21:31:56 följande:

Hittade en sida där någon skrivit om fullmåne och föda barn. Googlade det bara för att det är fullmåne nu på torsdag. Tydligen (enligt den som skrev) gick vattnet på många gravida just kring fullmåne som författaren trodde kunde bero på samma krafter som påverkar ebb och flod. Många fick också kraftiga värkar som dock var mest spökvärkar, dvs ingen påverkan på livmoderhalsen. Inte för att man behöver tro på det men lite skoj att läsa. Undrar hur många i tråden som kommer känna av fullmånen på torsdag smile5.gif

Ha ha! Åh nej - behöver verkligen inte mer sd och smärta! Fasar för torsdag helt plötsligt
  • Astilbe

Är helt slut efter att ha varit och fått vaxat ben och brasilianskt (det krävs ganska mycket akrobatik för att komma åt numera , men kände ändå när jag kom hem att det var himla härligt att få känna sig så fräsch igen. Sen går jag på toa och får en äcklig snorliknande grej på pappret - kan det vara en del av slemproppen? Eller är det bara universum som ville få balans igen när jag för en gångs skull kände mig lite halvfräsch och tillpiffad?

• Astilbe
    LillLouise84 skrev 2015-03-03 17:19:05 följande:
    Med dottern fick jag en stor snorklump och inget mer, men det var antagligen slemproppen. Än har jag inte sett något den här gången.
    Vet du hur långt innan fl som slemproppen gick?
  • Astilbe
    laila88 skrev 2015-03-03 17:50:00 följande:
    Skulle också beskriva den så då min kom sist :) ca en dag innan förlossning! Skönt att fått fixa sig så pass! :)
    En dag innan!!! :-O Jag är nog den enda i denna tråd som inte vill att något ska sätta igång för tidigt. Är livrädd för att denna tjej inte kommer att hålla sig till det inplanerade datumet (har tid för snitt) och istället kommer att göra lite som hon vill...
  • Astilbe
    Trollunge85 skrev 2015-03-03 18:10:55 följande:
    Oj, hade egentligen tänkt fixa mig men nu känns det så bökigt så jag tror det får vara. Samtidigt känns det dumt att vänta för sen vet man inte när man kan göra det igen med tanke på avslag och så. Får kanske se om det finns en tid nästa vecka. Benen brukar jag ta själv men det känns som ett evighetsprojekt som skulle vara lite halvt omöjligt just nu med tanke på min ovighet.
    Ja, jag vet knappt hur jag lyckades ta mig igenom behandlingen. Flåsande och något svimfärdig efteråt Allt från magen och neråt skippar jag helt att göra själv nu. Livsfarligt ju och med en man som säger att han visst kan raka mina ben om jag vill "fast på egen risk" så kändes detta alternativ ändå bäst...
  • Astilbe
    LillLouise84 skrev 2015-03-03 19:04:12 följande:
    Jag tror det var två tre veckor innan faktiskt. Det är väldigt olika
    Ok så det kan ta så pass lång tid ändå... (Skäms lite nu - blev så stressad att min man fick sätta igång att skruva ihop de sista sakerna till barnrummet nu i kväll...)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?