KarinIngrid skrev 2014-07-30 15:14:25 följande:
jaa det går jättesegt. har precis gått in i vecka 7
6+1
det känns som det är evigheter kvar till vecka 12 då man kan andas ut lite..
jag har börjat må jättekonstigt när jag ska äta. Inte kräkts nåt än.
Men jag är konstant jättehungrig
så gör jag ordning mat och börjar äta, efter bara några tuggor känner jag mig proppmätt och tar jag då ytterligare nån tugga blir jag helt illamående och kan knappt svälja...
så jag får äta i omgångar, lite lite i taget för jag måste ju få i mig. min lunch idag fick jag värma om tre gånger för den hann bli kall innan jag fick i mig nåt...
någon med samma problem och förslag på åtgärd?
äta måste vi ju!
det enda som funkar nu är att bara äta några tuggor och sen vänta nån 10-15 minuter och så ta några tuggor till... men det är inte så praktiskt...
det tog 20 minuter i morse att få i mig en skål yoghurt...
Lergigan comp. Det är receptbelagt och du kan få hjälp av din barnmorska eller din familjeläkare.
Postafen är receptfritt, men det hjälpte mig inte alls utan gjorde mig bara jättetrött.
Det finns ju akupressurarmband på apoteket också, kanske någon annan här som har erfarenhet av dem?
Jag kan bara äta sånt som jag råkar vara sugen på precis nu, och det kan vara allt från fruktsallad till Pringles eller varma mackor med ost och banan. Sällan riktig mat, och sällan samma sak två gånger. Jag har redan blivit lite tjock, så det här är väl inte optimalt, hehe.