BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Kpax och Sail on: det är helt naturligt att oroa sig. Någon bebismage kommer ni inte att få förrän tidigast v13-18 någonting. Det är först i vecka 13 som livmodern når över blygdbenet.
Jag har två mf på raken i bagaget men oroar mig faktiskt inte särskilt mycket längre. Jag har gått in i vecka 9 då mitt senare mf skedde och allt känns precis som det skall och jag har inte fått några bruna flytningar eller annat som indikerar att jag inte längre skulle vara gravid.
Men förklara er oro för er bm och se om ni kan få komma in i vecka 14-15 och lyssna på hjärtat. Det fick jag göra med dottern och det lugnade mig verkligen. Kanske har ni också tillmötesgående bm som kan sätta sig in i hur ni känner
Ang MA och mf så har jag hört att det finns två extra känsliga perioder dels i vecka 6 då hjärtat skall börja slå och sen i vecka 9-12 då moderkakan tar över försörjningen till fostret. Oftast går det "fel" i början på den perioden så ni kan nog andas ut lite om ni passerat vecka 9.
Och till slut, klart ni är gravida! När ni beskriver hur ni mår skulle vem som helst säga "du är nog gravid" om ni räknade upp era symptom. Inte "det låter helt normalt att må så för en icke-gravid"
Jag känner mig mindre orolig idag, skönt.