• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2014-08-25 06:45:33 följande:

Kpax och Sail on: det är helt naturligt att oroa sig. Någon bebismage kommer ni inte att få förrän tidigast v13-18 någonting. Det är först i vecka 13 som livmodern når över blygdbenet.

Jag har två mf på raken i bagaget men oroar mig faktiskt inte särskilt mycket längre. Jag har gått in i vecka 9 då mitt senare mf skedde och allt känns precis som det skall och jag har inte fått några bruna flytningar eller annat som indikerar att jag inte längre skulle vara gravid.

Men förklara er oro för er bm och se om ni kan få komma in i vecka 14-15 och lyssna på hjärtat. Det fick jag göra med dottern och det lugnade mig verkligen. Kanske har ni också tillmötesgående bm som kan sätta sig in i hur ni känner

Ang MA och mf så har jag hört att det finns två extra känsliga perioder dels i vecka 6 då hjärtat skall börja slå och sen i vecka 9-12 då moderkakan tar över försörjningen till fostret. Oftast går det "fel" i början på den perioden så ni kan nog andas ut lite om ni passerat vecka 9.

Och till slut, klart ni är gravida! När ni beskriver hur ni mår skulle vem som helst säga "du är nog gravid" om ni räknade upp era symptom. Inte "det låter helt normalt att må så för en icke-gravid"

Men jaha, vad skönt att höra att det inte är förrän nu (jag är i 12+6) livmodern når över blygdbenet! Hoppas det börjar synas snart då :)

Jag känner mig mindre orolig idag, skönt.
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-08-25 07:33:32 följande:

ni skriver så flitigt, jag hänger inte med alls!

Vill bara lugna er som oroar er över era magar. Jag är mitt i v.13 nu och har precis börjat få en rundning långt ner (plus att midjan verkar försvinna?). Det är första barnet för mig... innan såg jag mest småfet ut :) Behöver bara dölja min lilla rundning till fredag, har UL fredag morgon och efter det ska jag outa för chefen.

Har dessutom hört att många inte får bebiskula förrän v.18-19 någonting... är glad jag fick min relativt "tidigt" då ändå.

När du skriver v 13, menar du 12+4 eller 13+4? Jag är i 12+6 nu, och har tamejfan ingen rundning förutom bilringen.
  • Kpax

Är det någon som vet om och när den här uppblåstheten ger sig?

• Kpax
    Skumbollen skrev 2014-08-25 19:43:22 följande:

Haha! Jag fick bebismage i v 25 sist :) så det är nog väldigt olika :))

Ja, så lär det väl bli för mig också. Lite trist just nu, men ska bli kul att se hur länge det dröjer innan jobbarkompisarna märker något (och törs kommentera). Jag har bara berättat för chefen och en till, och de vill också se när resten misstänker :)
  • Kpax
    tovemaja skrev 2014-08-25 20:36:52 följande:

12+3 är jag i. Magen kom som över en natt i förrgår.

Men gud vad kul! Är du jättemal, överviktig eller mitt emellan?
  • Kpax
    laila88 skrev 2014-08-26 14:56:20 följande:

Urs har börjat oroa mig över missfall pga livskris, att jag gråter dagarna i ända och är helt tröstlös.

Tänker vilken ogästvänlig plats min kropp måste vara just nu :(

Vad tror ni? Jag funderar på be om ul för att kunna lugna mig. Dom sa att deras tröskel var lägre pga att jag haft missfall och missed abortion innan. Eller är det att be om för mycket?

Jag vet inte om man riskerar att få missfall av att må psykiskt dåligt, jag har aldrig hört talas om det, men är heller inte så påläst.

Däremot är det såklart värt ett försök om det skulle lugna dig!
  • Kpax
    Kpax skrev 2014-08-26 17:57:32 följande:

Jag vet inte om man riskerar att få missfall av att må psykiskt dåligt, jag har aldrig hört talas om det, men är heller inte så påläst.

Däremot är det såklart värt ett försök om det skulle lugna dig!

Hur är det, förresten? Fortfarande kaotiskt och slut mellan er? :(
  • Kpax

Yes, v 14 (13+0) idag, och jag har varit utan Lergigan i två dagar och mår bra!

Jag hade riktigt ont i ryggen på jobbet, men lyckades stretcha bort det mesta. Jag hoppas jag kan sköta mina vanliga arbetsuppgifter i princip hela tiden, men efter jul hamnar jag nog i kassan, suck och stön (jobbar i matbutik).

Hur länge brukar man jobba? Tills vattnet går eller? :)

• Kpax
    laila88 skrev 2014-08-26 18:58:29 följande:

Imorgon ska ja kolla med kuratorn på gynekologen om hon kan kolla upp om det går få göra en extra koll:)

Jo :( han flyttade idag. Så de är tungt. Men hoppas han kommer på bättre tankar. Om barnet i magen håller sig kvar och allt går bra trots allt jobbigt som hänt så ska jag göra de bästa av situationen för mig och barnen :)

Fy så tungt för dig!

Tycker att du gör rätt i att fokusera på en bra framtid för dig och barnen i första hand. Det kommer förstås vara jättejobbigt i början, men du kommer klara dig och säkert växa otroligt mycket. :)
  • Kpax

Är det ingen som börjat få mage som vill lägga upp bild? :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?