Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-21 01:39:51 följande:

Fråga: när man får förvärkar, eller värkar, var sitter smärtan då? I hela magen eller bara i underlivet? Jag fick just sån otrolig smärta, men bara längst ner i magen/underlivet. Vet inte vad det var. Bäbisen rörde sig dessutom massor samtidigt och tryckte ut kroppsdelar åt slöa håll på obehagliga sätt. Undrar om han släppte sin fixering och vände sig? Eller om det var ett smakprov på en värk?

Jag tycker det var som mensvärk fast många gånger starkare såklart. Men ryggslutet, magens nedre del och så. Jag brukar också få ont nu då bebisen rör sig och lixom trycker med benen så huvudet pressas ner ännu mer. Inbillar mig att det är för att bebisen trycker ner sig iaf.

Men då verkarna kommer skulle jag säga att det är som stark mensvärk, dvs ryggen och magens nedre del. Sen känns det ju då man öppnar sig också, tycker det var en mer skärande smärta än värkande.
  • laila88
    Misty W skrev 2015-02-21 15:21:19 följande:
    Visst är det sjukt att man med 3:e barnet är nojjigare och osäker på allt. Med 1:a så tänkte jag inte mer än 1 gång när det kom till henne, det rullade på för att man visste inget annat än att göra det absolut bästa man kunde.

Känner mig mer och mer som en förstagångs mamma.
    Här är en till, fast det är andra barnet för mig. Med sonen körde jag bara på och tvivlade aldrig på mig själv.

Nu känner jag lite panik att jag snart ska komma hem med en bebis som jag ska ta hand om! Sonen är ju självgående och varit så lugn och lättsam att det har varit det lättaste att vara hans mamma.

Kommer säkert gå bra, men paniken finns där inne. haha.
  • laila88
    snö 81 skrev 2015-02-21 16:06:51 följande:
    Jag verkar vara typ likadan. Trots att det är andra barnet vet jag för tusan inte ens hur jag ska packa BB-väskan. Jag har funderat massor på täcke vs filt, vilken kudde man ska ha osv. Förra gången körde jag bara på och hade inte minsta tvivel om nåt...
    Ja men gud, jag vågar inte ens börja tänka på vad jag ska packa, haha. Men har ju några veckor på mig.

Tur ni är några som ska iväg före mig så jag hinner ta tips från vad ni packar :)
  • laila88
    JhjärtaK skrev 2015-02-21 21:53:38 följande:
    Var någonstans var du där de hade mycket i stl 44, mina lär ju vara små så är nyfiken
    Såg på f.d barnenshus numera childrenshouse mycket för de tidigare födda :>
  • laila88
    Mimipig skrev 2015-02-21 22:17:21 följande:
    Jag ringde in till förlossningen idag och frågade om råd. De bad mig ta det lugnt och hålla utkik efter ihållande starka smärtor. Annars tyckte hon min beskrivning var "normal" och att det kan bero på att bäbisen trycker med huvudet. Det kan innebära att tappen håller på och förbereda sig, men det kan lika gärna innebära att kroppen säger ifrån för att jag hållit igång för mkt. Allt är alltså möjligt, men jag känner inte att det är någon förlossning på g. Värker i ryggslutet och ljumskarna också. Är inte redo! 4v kvar till bf.
    Jaa det är nog att kroppen börjar ställa in sig, och bebisen trycker ner sig :) kanske kombinationen med förvärkar och bebisen trycker på gör det värre.

Jag tycker att varmt bad och stolsvärmen i bilen är härligt för ryggslutet nu :>
  • laila88
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

Åh grattis! :D va mysigt.
    Gud man blir helt pirrig då det börjar komma bebisar här i gruppen!
  • laila88

På tal om flaskmatning. Jag vill helst amma, men förra gången gick det inte alls bra för mig att amma. Men har nu läkt i lite drygt 10 veckor så känns ju som det borde funka, bara bebisen är med på noterna! :)

Men! Om man behöver använda flaska så känner jag mest för att använda rostfritt, eller något annat "säkert" alternativ. Kommit in på den ekologiska, giftfria banan men är ny inom området. Är det någon här som kommer köra på rostfritt? Eller någon plast som man vet är säkert?

Glas vet man ju är mer säkert också men jag känner mig lite osäker på glas, vet inte varför riktigt, tänker på glasskärvor och sånt kanske.

Sen själva dinappen, vill jag nog köra på naturgummi, likadant med tuttarna/napparna.

Det brukar ju stå att flaskorna i plast är utan BPA men är det inga andra farliga ämnen man ska ha koll på då? Tycker det är en djungel.

Sist använde vi alla möjliga flaskor, MAM var nog favoriten då :) Kanske slutar med att det blir så nu med. Men är mest sugen på rostfritt.

• laila88
    Sooli skrev 2015-02-22 14:21:25 följande:
    Har sett flera i rostfritt och i glas. De som har glas har silikonöverdrag för att vara lite stöttåliga. Tycker de ser trevliga ut och väljer själv mellan rostfritt och glas.

Hittade massor med flaskor här www.rekolek.se/category.html/glasnappflaskor-vattenflaskor-lifefactory-glasnappflaska-vattenflaska-cherub-nappflaska
    Jaa där har jag också tittat. Tråkigt nog är det sämre utbud på de rostfria, alla verkar vara slutsålda hela tiden och överallt.

Men går nog på nån i plast först, och om vi kommer använda flaska och amningen inte funkar så blir det glas och rostfritt :) Dom i märket Cherub verkade ju bra pris på och hade antikolik dinappar som också skulle efterlikna amningen bra :) Dessutom ändrar silikonöverdraget färg om det skulle va för varmt innehåll, verkligen hi-tech ;D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?