Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

25 dagar till bf nu då.

Igår börja jag få SJUKT ont i mitt bäcken typ? Då jag går gör det extremt ont som i själva skelettet, känns som jag typ brutit mitt bäcken eller nåt. Vilket gjort att jag rör mig väldigt långsamt och konstigt.

Sen ikväll då jag gick från bussen med tung packning och sedan stod och låste upp dörren hem då blixtra det till och ja fick så ont ja trodde verkligen att ja inte skulle kunna gå. Men in tog jag mig och upp för trappen.

Men då jag går nu i lägenheten och rör mig så gör det äckligt ont på vänster sida i höften och strålar ner i benet. Någon som känner igen sig i detta? Har det att göra med foglossning tro? Ska det va så här resterande dagar lär ja behöva kryckor :S

• laila88
    ebe91 skrev 2015-03-06 12:13:33 följande:

Äckelvarning för de känsliga!

Tjejer! Nu håller vi tummarna här :) var nyss på toa och ut kom en matskedsstor dallrig klump (lite lätt vitstrimmig, annars genomskinlig med lätt gul ton), kan det vara den där kända slemproppen som precis lossnade?! Har inte haft några flytningar alls under graviditeten, och den kändes så stor för att bara vara en vanlig flytning? Hoppas hoppas hoppas! (Bf+7!)

Först och främst, inga flytningar?! LYCKOS! här har det varit hemskt mycket i princip hela graviditeten. less!

Sen, det låter definitivt som en slempropp ;D kanske nått på g nu då!
  • laila88
    Mimipig skrev 2015-03-05 20:41:09 följande:
    Ja, jag känner igen det som överansträngd foglossning. Om jag har gått, stått, burit för tungt, städat eller misskött mig på annat sätt kommer smärtan därefter, men flest någon timme eller så senare. Då får jag hugg som nackspärr eller ryggskott i bäckenet och så får jag svårt/omöjligt att stödja på ett eller båda benen. Det enda som hjälper är vila, brukar bli bättre redan efter en natt. Men jag kan bara gå försiktigt och mkt långsamt i små doser nu över huvud taget. Längtar så efter att bli fri!
    Precis som du beskriver är det! Blivit lite bättre efter en natts vila :) Håller med om att det ska bli skönt att bli fri! Nu tar jag mig knappt upp ur sängen! Hur gör ni andra? Är det så för er med?
    Kan knappt vända mig i sängen, knappt ta mig upp och knappt gå. Vill bli rörlig igen! ålar mig på rygg så benen ramlar ur sängen sen måste jag ta tag i sänggaveln eller nåt annat så jag kan slita mig upp med armarna, hjälper till lite med magmusklerna men jag är less på va en val! Utan hjälp.
  • laila88
    Kpax skrev 2015-03-06 14:13:13 följande:
    Jag har också svårt att röra mig, dels pga foglossning, och dels pga att jag är stor och otymplig. Jag måste vända mig ofta på nätterna för att inte få jätteont i höfterna (men en alvedon på kvällen hjälper jättemycket!), och det är lite av ett projekt. När jag ska upp på morgonen ligger jag på sidan, trycker mig upp till sittande med armarna samtidigt som jag slänger benen över kanten.

Jag får ofta ont i magen precis när jag lägger mig, vänder mig, och ställer mig. Som att organen behöver några sekunder att lägga sig rätt.

Du har ingen hjälp nej, fy tusan, jag ska sluta gnälla över min handikappade sambo! Tycker du är jättestark och duktig :)
    Ärs gnälla får väl alla ;D det är inte lätt även om man har en sambo, än om det är en fullt frisk,tillfälligt handikappad eller förkyld, hehe. Man glömmer verkligen hur tungt de blir mot slutet märker jag :)
    Trollunge85 skrev 2015-03-06 14:37:17 följande:
    Det är starkt av dig att klara dig utan hjälp! Hade glömt bort att du gick igenom allt själv, det är jätteimponerande att du gör det. Du måste känna dig ännu mer trött på det här med att försöka ta dig ur sängen än vad jag gör när det inte finns fler alternativ än att klara det på egen hand.
    Jaa huvva trött på att va en flodhäst nu. Och stoltheten att klara sig själv är nog värst av allt hehe. Min exsambo hör av sig lite mer nu iaf och börjar visa engagemang mer. Men då han erbjuder sig att komma en vecka innan BF så är stoltheten för stor för att låta han :) Men han ska ändå komma några dagar innan och storhandla och hjälpa till med det sista som behövs göras säger han, så då ska han minsann få pumpa vagnen och sätta upp hyllor och lite annat jobbigare på min att-göra-lista ;D
  • laila88
    Nixe skrev 2015-03-07 12:28:58 följande:

Ju närmare jag kommer snittdatumet ju mer tänker jag och drömmer om allt som kan vara fel med vårt barn :( blir bara mer ochmer nervös, någon som känt samma? Jag som jobbat med svårt sjuka barn under 90% av graviditeten har liksom inte känt av detta alls innan men nu när jag varit hemma ett par veckor så ser jag plötsligt alla bebisar med grava hjärtfel, skador och olika syndrom framför mig. Ska till BM på måndag men känner inte alls att hon är ngt direkt stöd i det här, vi har inte alls klickat på ngt sätt även om hon är trevlig. Vill ju att de sista 11 dagarna ska bli roliga och förväntansfulla men det är verkligen blandat.. Känns som att det första jag kommer göra när bebisen är ute är att börja leta efter tecken för att utesluta diagnoser typ. Ibland är det inte bra att veta för mycket dåligt känner jag :(

Jag är helt med på den! Jag börjar tänka på allt möjligt negativt. Allt som kan va fel eller gå fel också. Jobbar ju inte med det som du gör. Men kan inte sluta tänka på sånt ändå. Vill bara ha bebisen här frisk och kry på alla sätt så man kan pusta ut!
  • laila88
    Mimipig skrev 2015-03-07 15:21:35 följande:

Är det någon som har erfarenhet av bröstpumpar? Berätta!

Jag har köpt den super enkla varianten från apoteket. Som är som ett rör i ett annat rör och bara kostar 179kr. Den enda som funkade för mig första gången :) Då använde jag mammas gamla haha. Så den typen av bröstpump har funnits ett bra tag.

Hade också den som heter Avent och är manuell men den fick ja inte ut nåt av! Dåligt sug skulle jag säga.

Dock tror jag också på elektriska, dom ska nog vara dom bästa.
  • laila88
    pink76
    FY va jobbigt! Just innan ni ska få erat barn också :( Vilken hemsk tajming. Men någorlunda förståelse borde de ju ha om att hans barn ska födas. Hoppas det löser sig för er! Om det skulle visa sig så illa att han inte kan vara med på kejsarsnittet, har du någon annan som kan vara med då?
  • laila88

Nu har jag lagt plastad frotté i sängen då jag bäddade rent :D Känns helt sjukt att det snart är dags! snart v.38. Det slog mig lite extra då jag måste lägga skydd i sängen ifall vattnet skulle gå, skulle vara hemskt tråkigt om vattnet skulle gå i min ca 3 veckor nya säng :D

• laila88
    LillLouise84 skrev 2015-03-09 22:53:11 följande:
    Jag sa till mannen att om det här fortsätter så kommer jag sitta på toa och kissa konstant första veckorna.

Idag skulle jag stå på tå för att nå en grej högst upp i köksskåpet men tårna är så tjocka att jag knappt kan stå på tå.
    haha känner lite så jag med, som korvar till fötter.

På affären idag nådde jag absolut inte det jag skulle ha från en hylla, tog saker att peta med och försökte sträcka mig och stå på tå. Tillslut fick en som arbetar där hjälpa den lilla stackars gravida sälen som inte kan sträcka sig efter nåt.
    Sen nästa problem, nå ner i frysboxarna med magen i vägen. Min son fick klättra och ta fiskpinnarna! Affärerna är tydligen inte gjorda för höggravida ^^

Man känner sig som en T-rex! Mega enorma fötter, mega kropp och små små stickor till armar ;D
  • laila88
    Trollunge85 skrev 2015-03-10 08:17:52 följande:

Så dumt. Gick in på en tråd som hette Hur mycket gick ni under graviditeten eller liknande. Så läser man om alla som gått upp bara 8-12 kg och sluppit bristningar och hur dumt det är att lägga på sig för mycket och att det är dåligt för barnet. (Fanns såklart de som gick upp mycket men de sa bara att de ätit för mycket och att man inte borde gå upp så mycket i vikt) Nu känner jag mig dum som gått upp 20 kg nu när jag går in i v 39 trots att jag vet att det beror mycket på all vätska som jag samlat på mig.

Nej, i fortsättningen håller jag mig till den här tråden för här känner jag inte att det är något fel på mig utan att jag har en ganska normal graviditet där svullna kroppsdelar och strimmiga magar är helt okej och att skillnaderna inte beror på att någon gör fel utan för att vi är just olika individer.

Jag gick upp 24 kilo då ja va gravid med sonen och fick bristningar ända ner på vaderna! Fulla benen och över hela kroppen. Brösten, magen, överallt! Det var mycket vätska då också.

Sist jag mättade den här graviditeten hade ja gått upp nästan 12 kg. Men börjat skena senaste veckorna nu och märkt det i samband med att jag fått mer vatten i kroppen. Det kan tydligen va olika från gång till gång alltså :) tror absolut att vattnsamlingen påverkar väldigt.

Fast jag har gett upp och börjat käka godis och glass hej vilt nu också, går ja upp 20 kilo till dessa kommande veckor må de va hänt, de kan man fixa sedan på barnvagnapromenaderna ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?