Kpax skrev 2015-03-06 14:13:13 följande:
Jag har också svårt att röra mig, dels pga foglossning, och dels pga att jag är stor och otymplig. Jag måste vända mig ofta på nätterna för att inte få jätteont i höfterna (men en alvedon på kvällen hjälper jättemycket!), och det är lite av ett projekt. När jag ska upp på morgonen ligger jag på sidan, trycker mig upp till sittande med armarna samtidigt som jag slänger benen över kanten.
Jag får ofta ont i magen precis när jag lägger mig, vänder mig, och ställer mig. Som att organen behöver några sekunder att lägga sig rätt.
Du har ingen hjälp nej, fy tusan, jag ska sluta gnälla över min handikappade sambo! Tycker du är jättestark och duktig :)
Ärs gnälla får väl alla ;D det är inte lätt även om man har en sambo, än om det är en fullt frisk,tillfälligt handikappad eller förkyld, hehe. Man glömmer verkligen hur tungt de blir mot slutet märker jag :)
Trollunge85 skrev 2015-03-06 14:37:17 följande:
Det är starkt av dig att klara dig utan hjälp! Hade glömt bort att du gick igenom allt själv, det är jätteimponerande att du gör det. Du måste känna dig ännu mer trött på det här med att försöka ta dig ur sängen än vad jag gör när det inte finns fler alternativ än att klara det på egen hand.
Jaa huvva trött på att va en flodhäst nu. Och stoltheten att klara sig själv är nog värst av allt hehe. Min exsambo hör av sig lite mer nu iaf och börjar visa engagemang mer. Men då han erbjuder sig att komma en vecka innan BF så är stoltheten för stor för att låta han :) Men han ska ändå komma några dagar innan och storhandla och hjälpa till med det sista som behövs göras säger han, så då ska han minsann få pumpa vagnen och sätta upp hyllor och lite annat jobbigare på min att-göra-lista ;D