Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Åh vilka himla fina bebisar :D Så himla mysigt ni har som fått era små!

• laila88

Urs så less man blir på alla riktlinjer hit och dit. Nu på morgonen har det varit i nyheterna på fyran om gravida och viktuppgång. eftersom det ökar risken för diabetes så ska man helst sa hon "bara" gått upp 5 kilo och menade som att det var mycket?! Kan ha missat poängen men är det så hon menar är det ju sjukt! Sen så sa hon att man ska röra sig mycket och äta MINDRE! alltså va fan?! Som om det inte finns nog med press på vikt och gravida. Jobbigt som gravid person med ätstörningar eller dylikt att se en sådan nyhet också kan jag tänka mig. Det är en enorm press på vikten.

• laila88
    Skumbollen skrev 2015-03-19 11:51:47 följande:
    Nu fick jag letat upp klippet, men jag fattade det som att det i första hand handlar om kvinnor som redan är överviktiga innan graviditet och som efter graviditet har fem kilo eller mer kvar som de inte går ner... Och att det är det som är förvånande, att en viktökning på fem kilo kan leda till diabetes 2 i högre utsträckning än vad man tror.

www.tv4.se/nyheterna/klipp/ökad-diabetesrisk-för-överviktiga-mammor-3097973
    Okej, jag tog det nog ur kontext :) Men känns ändå tråkigt att det ska vara sån vikthets för gravida. Man har så himla svårt att kontrollera det tycker jag.
    Sen är jag inte särskilt berörd själv känner jag. Men vissa blir ju väldigt påverkade av detta och kan vara rent farligt för dessa personer. Fast jag tycker det är vikthets i samhället i det stora hela.
    Men det är ju ett sjukt stort ämne med många kategorier. Tyckte mest hon i klippet uttryckte sig lite klumpigt. Det är ju som sagt rätt vanligt att man går upp trots att man rör på sig och inte äter mer än normalt :S
  • laila88

Grattis ni som fått era små bebisar :D Här får man bara sitta och se på då ni får era godingar på löpande band och avundsjukan växer ;D

Hade besök av en kompis med sin två månaders bebis idag :) Jag vill också ha min! Men känns overkligt och konstigt att jag snart har en bebis!

Hur länge ska man ha dessa SJUKT plågsamma värkarna som inte ger nåt mer än smärta? Varför kan inte bara allt dra igång så man slipper plågas så länge?! Fattar inte alls vad som är på gång. Minns inte alls att det var såhär med min första, Då värkarna började så var förlossningen på g.
    Nu har de gått sedan i söndags med värkar, regelbundet dessutom? De har ökat i styrka men inte nog mycket.. förvirrande.

• laila88

I och för sig så handlar det om risker för diabetes för överviktiga, nu har jag med sett hela klippet från början :) 
    MEN tycker ändå det är lite konstiga råd, att äta mindre. Att gå ut och uppmana till bantning sådär tycker jag är fel. Och hur pass överviktiga gäller det? Gäller det mig som väger kanske 5 kilo för mycket enligt bmi? eller gäller det någon som väger 50kg för mycket? Tycker inslaget väcker mer frågetecken än något.
    Som om det inte finns nog med pekpinnar och riktlinjer kring gravida redan.

• laila88
    Cymi skrev 2015-03-20 14:47:23 följande:

Jag känner mig lost, jag har molvärk nästan hela tiden, ryggen värker massor konstant och typ var 15e min i snitt känns det som en blandning av att ryggen ska gå av och den värsta mensvärken, från några sekunder till nån minut. Hur vet man om det är förvärkar eller riktiga värkar? :P

Har inte märkt av nån slemmis men va lite blodstrimmigt på pappret nyss när jag va på toa :o

Har exakt samma! Men händer inget mer, det eskalerar aldrig! Sjukt frustrerande. Ska man måsta ha så här länge till?!
    Blir inte bättre av varken alvedon,vila eller att man är uppe och går. Man får helt enkelt härda ut. Som en sjukt långt utdragen förlossning känns de som.
    Haft såhär sen i söndags. Men det har ökat i smärta men inte NOG mycket för min del :/
  • laila88
    Nixe skrev 2015-03-20 00:06:13 följande:

Här är han också, lite lik figurerna i Snobben med sitt runda lilla ansikte :)

åh va söt :D grattis!
  • laila88
    Mullan skrev 2015-03-20 21:21:06 följande:

Har inte orkat/hunnit läsa ikapp.

Vår lilla pojk föddes 5:44 imorse. Första värken kom kl 22. Inga tecken alls innan dess! Livet kändes hopplöst under dagen igår men fick en rejäl vändning på bara några timmar. Han var 51cm o vägde 4082. Allt gick toppen. Fick sy några stygn i mellangården. Amningen har funkat sedan första minut! Hur kan han redan veta vad han ska göra? Haha! Gott om mjölk har jag denna ggn oxå, han får ett bra sugtag och man hör att han sväljer.

Han hade bajsat lite i fostervattnet vilket gör att vi måste stanna minst ett dygn. Hoppas på att få komma hem imorgon. Storasyster på 2 år har vart här en stund och hälsat på. Gick toppenbra och hon var helt överlycklig över den lilla varelsen<3 Vi tror att namnet blir Lucas.

Grattis alla som fått bebisar. Och till er andra, ge inte upp hoppet! Snart sitter ni där med era bebisar:)

Värkarna startade 7 dagar över bf, han föddes på bf+8. Kram på er alla och tack för lyckönskningarna.

Vilken solskens historia :) grattis till bebisen! :D 
  • laila88

Värkar med 13 minuters mellanrum nu. När är det folk brukar börja fara in? Säkert falskt alarm igen men känns mer verkligt nu. Ondare.. Känns lite läskigt :)

• laila88
    Cymi skrev 2015-03-23 04:13:14 följande:
    Hur går det med värkarna? :) tre på 10 min som varar 60-90 sekunder sa de till mig som förstföderska, 2 som omföderska om jag minns rätt.

Tog 6 timmar från att mina kom så tätt till att jag va öppen 10 cm.
    Går helt okej :) bor vid sjukhuset så fick fara in och kolla. Öppen 2 cm och slemproppen for ut just innan ja for upp till förlossningen så känns ju som det kan va på gång iaf. Fick citodon med mig hem så kanske får sova lite nu :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?