Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2014-11-28 22:56:37 följande:

Ang sammandragningar. Jag får dem aldrig när jag rör mig, utan bara i sängen och oftast när jag vaknar. De gör absolut inte ont och jag skulle mycket väl kunna missa dem om jag inte var uppmärksam, så lite känns de. Är det normalt då? De suger bara ihop bäbisen så magen blir liten, spetsig och hård.

Yes det låter exakt som de ska va :)
  • laila88

Här är det en bra dag, som börjat oroligt. Stod å baka till sent på kvällen igår sen städa jag undan och var inte klar fören mot 1. Efter alla kvällsbestyr då skulle jag gå å lägga mig och det fullkomligt rinner ner för benen. Helt säker på att det är fostervatten, eftersom jag torkade upp med hushållspapper och det var rejält mycket och helt vattnigt. så ringde in i morse och fick komma in.

Dom kollade med ultraljud, både på magen och vul och allt var stängt, mycket fostervatten, sen mätte hon och kollade allt annat på samma gång noga :) Så fick se min lilla bebis en extra gång nu :) och en bild fick jag också

Slutsats, Sjukt hur vattniga flytningar kan bli! och vilken mängd. Man slutar aldrig förvånas över hur konstig kroppen är då man är gravid :)

• laila88
    septemberbarn08 skrev 2014-12-02 14:57:15 följande:
    Jag hade likadant i v 16.. Hade jobbat kväll och när jag duschade sen var det något som rann efter benen så fort jag rörde mig. Fick åka in till gyn då och dom kom fram till samma som för dig. Hade verkligen ställt in mig på att det var kört så jag var sååå lättad! Har haft likadant en gång till för tre veckor sedan men inte lika mycket.

Kändes jättefånigt att åka till gyn för "lite" flytningar men läkaren som gjorde undersökningen sa att vi gjort helt rätt och att om vi inte gjort ett UL precis innan och sett att det var fullt med fostervatten hade han också trott att det var det som rann.
    Men visst, man känner sig så överdriven eller nåt. Men hellre kollar man ju en gång för mycket än att man ignorerar allt och rätt som det är så har man ignorerat något som var viktigt att kolla upp.

Och även om hon som gjorde ultraljudet sa med glimten i ögat att jag nog är en orolig själ så tyckte hon också att det är bra att kolla upp och inte bara ignorera allt.
    Hon börjar nog känna mig vid det här laget ;D Liten stad så man har alltid kontakt med samma personer där och jag har haft många graviditeter och strul. Vi fick spendera mycket av julledigheten där förra året då jag fick mitt missfall.

Men det är ju en sak också om man legat och sovit och det "samlats" flytningar som kommer ut på samma gång då man ställer sig upp. Men då man varit uppe å gått/stått i flera timmar eller hela dagen känns det ju märkligare då det kommer sådär mycket, så är nog inte direkt konstigt att man reagerar egentligen.
  • laila88

Har nån av er hittat nån rolig och bra pappabok? Ska köpa en till min babydaddy på lördag då ja ska till en stad som åtminstone har en bokhandel ;D Så tar gärna emot tips!

• laila88

Va kul att ni skriver om just pappalogi, jag har funderat på just den! får hoppas dom har den :)

• laila88

Det är ju en sak om man har grund för tårarna. Själv grät jag till reprisen av programmet "allt för sverige" .. man är nog smått ostabil i humöret ;> tårarna är nära till hands hela tiden.

• laila88
    Astilbe skrev 2014-12-13 18:32:01 följande:

Måste fråga någon. Har i kväll plötsligt fått sammandragningar supertätt. Nog var tredje-fjärde minut den senaste timmen. De gör inte ont. Är det normalt att de kommer så tätt när livmodern tränar? De känns kusligt regelbundna men detta är min första graviditet så jag har ingen susning om vad som är normalt och vad som bör kollas upp. Någon som vet?

Ring och fråga på förlossningen vad dom tycker? Om du är orolig är det ju kanske skönt å prata med "experter" :)

Jag tror att så länge de inte gör ont är det ingen fara. Men dom ska ju inte vara regelbundna och komma ofta så vitt jag vet? Så jag skulle nog ringa upp till bb för en tryggare åsikt om det vore jag.
  • laila88
    Kpax skrev 2014-12-14 17:38:09 följande:

Hur ska man bädda i vagnen i början av mars?

Jag har ingen aning! Fårskinn i botten? Har man det även om man har åkpåse, eller är det bortkastat då?

Eller ska man ha skinn men inte åkpåse? Hur mycket kläder ska bebisen ha med åkpåse respektive filt /täcke och liggdelslocket?

Usch, jag vet inte vad jag gett mig in på...

Jag kommer köra på lammskinn eller renskinn :) Sen en liten kudde och täcke och ullfilt :) Sen beroeende på hur kallt/varmt det är så blir det nog fleeceoverall mest troligt.
    Lättast utan åkpåse tycker jag. Hatade att dra upp sonen ur åkpåsen, krångligt och bökigt. hellre filtar/täcke så man kommer åt lättare :)

Sen har vi ju dom underbaraste dagarna med ny bebis, VÅR :D sol och lagom kyligt. Inte för varmt inte för kallt, jätte peppad på vagnvandringarna!
  • laila88

Provat rita i mobilen, med magbild som grund :)

Få se om bilden kom med nu :) lite roligt tidsfördriv

• laila88
    JhjärtaK skrev 2014-12-15 10:53:56 följande:

Fint! Vad är det för app du har använt?

Jag har en Sony z2 och där fanns ett program som heter skiss. Så gjorde konturerna där sen använde jag pixlr express till effekterna :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?