septemberbarn08 skrev 2014-12-02 14:57:15 följande:
Jag hade likadant i v 16.. Hade jobbat kväll och när jag duschade sen var det något som rann efter benen så fort jag rörde mig. Fick åka in till gyn då och dom kom fram till samma som för dig. Hade verkligen ställt in mig på att det var kört så jag var sååå lättad! Har haft likadant en gång till för tre veckor sedan men inte lika mycket.
Kändes jättefånigt att åka till gyn för "lite" flytningar men läkaren som gjorde undersökningen sa att vi gjort helt rätt och att om vi inte gjort ett UL precis innan och sett att det var fullt med fostervatten hade han också trott att det var det som rann.
Men visst, man känner sig så överdriven eller nåt. Men hellre kollar man ju en gång för mycket än att man ignorerar allt och rätt som det är så har man ignorerat något som var viktigt att kolla upp.
Och även om hon som gjorde ultraljudet sa med glimten i ögat att jag nog är en orolig själ så tyckte hon också att det är bra att kolla upp och inte bara ignorera allt.
Hon börjar nog känna mig vid det här laget ;D Liten stad så man har alltid kontakt med samma personer där och jag har haft många graviditeter och strul. Vi fick spendera mycket av julledigheten där förra året då jag fick mitt missfall.
Men det är ju en sak också om man legat och sovit och det "samlats" flytningar som kommer ut på samma gång då man ställer sig upp. Men då man varit uppe å gått/stått i flera timmar eller hela dagen känns det ju märkligare då det kommer sådär mycket, så är nog inte direkt konstigt att man reagerar egentligen.