Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2014-11-19 14:22:14 följande:

Finns det fler än jag som håller på att bli galen över den obefintliga sexlusten? Jag är helt oförmögen att uppbringa minsta gnutta lust. Känner mig helt likgiltig och asexuell, precis som vid PMS. Även med det tillhörande humöret... Om det då vore så väl att jag inte brydde mig om att jag är helt avstängd känslomässigt så hade jag ju bara kunnat knalla på som vanligt, men det känns som att jag håller på att bli knäpp :)

Börjar till och med oroa mig att det kommer vara såhär resten av livet, känns som ett permanent tillstånd.

Blev så för mig då ja va gravid första gången. Fick inte lust på säkert 1,5 år efter förlossningen trots att ja försökte. Men fick aldrig mer lust för sonens pappa heller så var nog lite därför också.

Är ju inte direkt konstigt då kroppen har fullt upp med allt annat som händer ;D 

Nu skulle jag dock va helt galen i min förra sambo(bebisens pappa) ^^.. typiskt man blev åt det hållet den gång man blev lämnad ensam i graviditeten, haha :)
  • laila88

Efter att ha handlat pojkkläder i 10 år så längtade jag efter att handla lite rosa söta glitterkläder (haha), det väger över tungt åt andra hållet nu :D

Men igår då blivande storebror drog iväg mig till bebisavdelningen och ville kolla på kläder till lillasyskonet så hittade vi mest massa roliga och gulliga pojkkkläder! Vi hade lite brottom så blev inte nåt inhandlat alls heller. Men det kliar i fingrarna :)

Iofs har ju rosa och färgglada kläder varit populärt senaste åren även åt pojkar så har handlat en hel del rosa åt min son också. Men ska bli roligt med lite klänningar och sånt :) även om det är en liten tjej så får hon nog använda lite ärvda kläder sen sonen ändå. Det lilla jag har sparat.

• laila88
    sommarstad skrev 2014-11-23 17:34:42 följande:

Fina magar ni visar upp :)

Är det vanligt att man får det väldigt tungt att andas? Har börjat känna av det framförallt på eftermiddagarna och kvällarna att känns riktigt tungt att andas. Värst är det nog när jag sitter ner men även när jag ligger. När jag står känns det ofta bättre men det orkar jag ju inte göra hela dagarna. Nån som känner igen det?

Joo verkligen! jag hade totalt glömt bort det, men nu då jag börjar känna av det igen så kom det en ordentlig flashback att det var en av dom saker jag tyckte var mest obehagligt sist. Som att det är lite trångt att andas ut helt eller ja, tungt att andas helt enkelt.
  • laila88

Fick idag en såndär gratis-box :) Vi föräldrar tidning, en rese tandkräm, en napp, en haklapp, nån sorts tvättduk man slänger med tvätten, två blöjor och våtservetter. :) 

• laila88
    snö 81 skrev 2014-11-23 20:06:41 följande:
    Vilken av boxarna har du fått?

Jag väntar på en från Babyland med posten och sen har jag ett kvitto på att hämta en från ett ett apotek inom apoteksgruppen tror jag det var.
    Det är den du väntar på som jag hämtade ut :) Fick min med posten också. Tror det är den enda som jag får tillgång till :) vi har inte nåt apotek inom apoteksgruppen här.
  • laila88
    snö 81 skrev 2014-11-23 20:51:30 följande:
    Det finns en att få via nåt apotek som hette Floyd's eller nåt, men ett sånt har vi då inte här där jag bor.

Sen så delar Libero ut en påse via BB, men i mitt landsting delar dom inte ut reklamprodukter så då mailade jag Liberos kundtjänst och frågade om den går att få på något annat sött. Dom lovade art det skulle gå att lösa om jag skickar ett mail till dom när bebis är född.
    Ja jag såg det nu! och det apoteket har vi ju. Sen finns det en man kan få via kronans apotek från vecka 50 läste jag att dom får in. Det har vi inte där jag bor, men kan ju vara ett tips till er andra! :)
    Det är ju som en present, spännande att öppna och kika in grejorna ;D
  • laila88
    Yllraz skrev 2014-11-23 22:52:37 följande:

Här går tiden fort!! Gick in i vecka 23 i fredags och lilla Lovelii är vild i magen! Äntligen kan jag känna henne! Har moderkakan i framvägg, så hon har varit lite blygsam och inte sparkat så tydligt! Men nu är hon som sagt igång.

Angående namn bestämde sig jag och min fru redan i början för lite olika namn vi gillade. Ville ha ett ovanligare namn, men inte så krångligt. Och ett namn som matchade brorsan. Så det blir Ossian och Lovelii. <3

Är hemma och föräldraledig (min son är 10 månader), så här löper bara föräldradagarna på :)

Jätte fina namn! Dom passar verkligen med varandra :)
  • laila88
    Lejonhierta skrev 2014-11-27 10:02:27 följande:
    Nu hänger jag inte med, vad har din mammas usaresa med din förlossning att göra? Men det kanske bara är jag som inte uppskattar hela släkten rännandes första veckan.. Har t o m haft besöksförbud utom för pappan + syskon på BB vilket jag tyckt varit jätteskönt..

Inser när jag skriver att jag kanske är lite udda på den punkten? :)
    Skulle själv gissa att det är känslan att man vill att blivande mormor ska vara viktig om att det kommer ett barnbarn :)

Skulle bli förvånad om min mamma for iväg just vid tiden jag är beräknad. Mest för att hon inte är en resande person. Men vill inte ha med henne på förlossningen eller på besök länge eller ofta första tiden. Tror det är ganska vanligt att nya familjen vill ha lugn och ro.

Dock så har min mamma inte visat någon lycka inför mitt kommande barn så jag har helt enkelt sagt om hon tänker fortsätta på sin bana och inte visa glädje inför ett kommande barnbarn så kan hon glömma att vara involverad i nya bebisens liv med. Hon ska inte få uttrycka missnöje hela tiden sedan komma och tro sig ha rättigheter att träffa bebisen heller.

Nu hoppas jag ändå att det kommer folk å hälsar på då vi kommit hem :) Min äldsta har redan nu börjat fråga vart han ska vara då vi ska på bb. Jag har sagt att det löser jag, han behöver inte oroa sig över det :) Dessutom frågade han vad vi lärde oss på föräldrautbildningen. En mycket klok och tänkande liten storebror :)
  • laila88

snö 81:
    Jag funderar också om det där med syskonet, om det blir just vid påsklovet vi får bebisen, om min son ska vara hos sin pappa då så det blir full fokus på bebisen första tiden och vi kan sova då bebisen sover osv. Är sonen hemma blir man ju tvungen vara vaken även om bebisen sover för att han inte ska måsta sitta ensam vaken och så man kan hålla normala rutiner för honom.

Samtidigt som jag tror det skulle vara enklare att han är hos sin pappa eller mormor/farmor just då så vill jag inte känna att jag väljer bort honom för att det kommer en bebis, man får hemska skuldkänslor. Dessutom borde ju han få lära känna sitt syskon, känna sig delaktig och viktig.

Man är helt klart kluven som du säger, skuldkänslorna över att "välja bort" är inte å leka med måste ja säga.

• laila88

Jo det kan ju bli en annan grej med bonusbarn än ens egna.

Min son är ju så pass gammal så det kommer vara 10 år mellan mina barn :)
    Men min son är mest hos mig också så känns som jag väljer bort honom ifall han är hos sin pappa eller mormor/farmor just där i början. Sen har jag i princip aldrig barnvakt heller så det skulle bara bli jobbigt för honom.

Kommer bebisen i samband med påsklovet så blir det nog att han är med sin pappa. Men annars lär det vara som vanligt att han är hemma med oss.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?