ebe91 skrev 2016-08-15 08:38:04 följande:
Åh vad jag tycker denna ålder är helt fantastisk! Bosse är så kul att vara med (oftast...). Han lär sig så snabbt, och bara talet lossnar helt kommer han prata så mina öron blöder. Jag imponeras av honom varje dag, och nu har han även börjat försöka sig på 2-ords meningar ("sitta här"). Och han älskar att sitta o bläddra i böcker, peka ut olika saker (främst olika djur). Sen har iofs även den mer ocharmiga sidan börjat växa fram... Ett humör utan dess like. Lite motgångar och det blir ett illvrål (räcker med att typ klossen inte går i hålet han tänkt osv). Sen vägrar han sitta i barnmatstol också, så i helgen fick han en hög barnstol istället... Nåja, han klättrade ur barnmatstolen också trots att man spännde fast han.
Är dock lite nervös hur jag ska lyckas aktivera han nu när sambon börjar jobba igen (nästa vecka). Känns så mycket besvärligare att kånka runt på två barn, men ska försöka ta mig ut så jag inte växer fast hemma. Ta mig till kyrkans barntimme osv, bibblo har någon sångstund varje vecka (finns ingen öppen förskola här). Hur gör ni andra som har/väntar småsyskon? Vad gör ni för att roa era 1,5-åringar? (Han kommer vara hemma åtminstone 1 år till innan det är dags för dagis).
Ja den här åldern är verkligen rolig!!
Varje dag är det nya ord och påhitt. Extra roligt just nu är att göra hyss och säga "neeej" samtidigt. Tydligen säger jag "hörrududu!" ofta, det härmar hon. Och så säger hon "prupp" när hon pruttar, haha :D
Aktiveringen är anledningen till att vi testar dagis nu. Hon kommer gå 3-5h 3 dagar i veckan (5h om hon är med på vilan där).
Här finns kyrkis, babykyrkis, klapp och klang och babysim. Men det är bara kyrkis som funkar med en spädis och ett barn, så det känns jättesvårt! Som omföderska "får" man inte någon föräldragrupp heller, så det gäller att man råkar känna andra föräldralediga.