BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Hej gänget!
Hur har ni och era små det i värmen? Jag har tur och bor intill en sjö då Folke kan sitta och gräva i vattenbrynet varma dagar... Han är inte mycket för att doppa dig än, men det kanske kommer?
Tänkte egentligen höra hur ni ser på avkastningstid nu... Folke närmar sig 16 månader med stormsteg. Och vi har sådan tur att hans farfar verkligen vill vara med honom mycket. Maken är ju föräldraledig så de träffas alla tre ca 1 gång/vecka utan mig... Vilket är rätt skönt då jag ibland har svårt för svärfar.
Nu de sista veckorna har Folke även sovit över hos son farfar i princip 1gång/vecka. Jag saknar honom massa då men samtidigt är det ju skönt att få sova helt ostört på natten och kunna äta frukost i lugn och ro med min man ibland! Får dock dåligt samvete... Vet ju att Folke helst vill vara med oss (allra helst med sin pappa)men att han också trivs med farfar... Hur mycket avlastning är för mycket avlastning??
Är ju megagravid också och behöver därför extra mycket vila... Men är ledsen över att jag inte spenderar mer tid med Folke nu sista tiden innan minis ankomst...
Hur tänker ni?
Både förra gången och nu till helgen sover han borta för att vi ska på 40-årsfest och det känns sådär. Våra föräldrar är inte direkt några som ber om att få vara barnvakt, dom har rätt fullt upp med sitt, och då känns det trist att använda sig av barnvakt för att gå på fest. Jag skulle mycket hellre ha barnvakt för att gå ut och äta och bo på hotell en natt, men det känns inte som att vi kan be om barnvakt oftare än vi gör. Funderar nästan på att skippa festen och "spara" barnvaktandet till en annan helg.
Jag tycker inte att det är fel att ha avlastning om barnet tycker det är bra. Min dotter var ofta med sin farmor när hon var liten och hon älskade det!!