Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Håller med om att det är svårt med namn. Jag vill ha ett namn som funkar utanför landets gränser, men inget jätte vanligt men inte heller något nytt. Om det blir en tjej så ligger Tyra bra till. Jag gillar Ludwig men maken tycker inte om det alls.

• LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-11-19 13:21:34 följande:

Vecka 22 idag, whoho!

Vad som inte är whoho dock är att jag gått in på förkylning nr 2 nu direkt efter att förkylning nr 1 från förra veckan hade börjat bli bättre. OCH dottern är också förkyld så det blir vab för mig imorn (när jag själv är sjuk, ser veeerkligen fram emot detta...)

Jag känner igen det där. Jag har haft ont i halsen till och från i 8 veckor, plus gravidnästäppa. Idag är det vab här också då dottern har hög feber och det klassiska dagis snoret.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-19 14:22:14 följande:

Finns det fler än jag som håller på att bli galen över den obefintliga sexlusten? Jag är helt oförmögen att uppbringa minsta gnutta lust. Känner mig helt likgiltig och asexuell, precis som vid PMS. Även med det tillhörande humöret... Om det då vore så väl att jag inte brydde mig om att jag är helt avstängd känslomässigt så hade jag ju bara kunnat knalla på som vanligt, men det känns som att jag håller på att bli knäpp :)

Börjar till och med oroa mig att det kommer vara såhär resten av livet, känns som ett permanent tillstånd.

Jag har lite lust, men med en 1.5 åring i huset som inte har normalt sömnbehov så finns inte tiden för sånt. Och maken är totalt ointresserad, han tappar totalt lusten bara han vet att det finns någon där inne. Förra gången blev det inte mycket alls, men efter förlossningen då var han som galen, det var inte jag som sprack rätt mycket.
  • LillLouise84

Jag kommer att ansöka om att få gå hem 60 dagar innan eftersom jag kör distributions lastbil och hoppar ur och i hela dagarna och släpar pall. Sen kommer jag att börja jobba augusti 2016 har jag tänkt. Ev jobba lite under sommaren, men inget dagis förrän augusti. Maken har ett jobb där han inte kan vara ledig alls. Vi har planerat att han ska vara föräldraledig med dottern nu under mellandagarna vid jul. Men hans chef är svår att övertala.

• LillLouise84

Nu ligger jag och känner spark efter spark. Om min svärmors teori stämmer så är det en tjej där inne, spännande att få se resultatet i mars.

Idag när jag vabbat så har jag suttit med dottern i knät mer eller mindre hela dagen, så har bebisen sparkat och sparkat. I vanliga fall så är jag uppe på fötterna från 06- 21 och då känner jag inte så mycket, så det är jättekul nu att den lever om där inne.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-20 11:07:33 följande:

Fy vad less jag blir på kläder som är "könsuppdelade" i färg. Fick ett mail om 20% rabatt på Geggamoja.se, men allt är antingen i turkost eller cerise. Vi vet ju inte vilket kön bebisen är och oavsett kön så gillar jag inte konceptet rosa/blått på ett barn.

Jag kan ju beställa en sovpåse i cerise som jag kan använda oavsett vad det blir, men jag hade hellre valt en i orange, grå eller en fin grön färg.

Jag det är hopplöst med att hitta neutrala kläder. Jag har köpt en svart/vit body på Åhléns och en marinblå onepiece. Annars har jag lite svart/vit grå, orange kläder efter dottern. Jag har en miniåkpåse till bilstolen efter dottern som är grisrosa, det passar inte så bra om det blir en tjej.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-20 18:01:56 följande:

Är den åkpåsen speciellt till bilstolen eller är det som en vanlig overall, fast utan ben, som man kan hitta på typ Lindex?

Den vi har är en tunnare åkpåse, modell som en vanlig åkpåse fast perfekt för bilstolen. Min är mer en höst/vår variant ifrån laredoute. Perfekt när man ska kortare sträckor, vi åkte någon kväll med pyjamas, strumpor och mössa bara i påsen. Jag brukade öppna dragkedjan på påsen när vi satte oss i bilen och efter en stund när vi fått upp värmen i bilen bara vika bort locket så det inte blev för varmt. Kanon ur trafiksäkerhets synpunkt då det inte blir något mellan barnet och bältet. Det finns även tjockare miniåkpåsar ifrån bozz, de passar även i liggdelen på vagnen.
  • LillLouise84

Namn är svårt. Vi har inget andra namn om det blir en tjej. Jag vill hedra makens döda farmor genom att döpa efter henne, men det vill inte maken då hon inte tyckte att namnet var fint. Jag tycker att det är jättefint och skulle kunna ha det som första namn på en dotter. Mitt andra förslag är ett namn på en ort som jag tycker är fränt, men problemet är att maken tycker att det är pinsamt då bebisen råkar vara tillverkad på den orten.

• LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-11-21 08:22:33 följande:

Haha, nu börjar jag ju fundera på vilken ort det är . Dorothea, Vilhelmina, London, Paris? Finns så många att välja mellan ju!

Personligen tycker jag både Dorothea och Vilhelmina är jättefina namn om än lite långa. Det blir kortare namn på våra tjejer och i andranamn kommer de att döpas efter farmor och gammelfarmor och i tredjenamn efter min syster och mamma troligtvis.

Haha ja det finns många alternativ. Det är en liten ort i norrland med kort namn som även funkar utanför Sveriges gränser. Jag vill ha namn som fungerar utomlands för mina egna tre namn funkar inte alls.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-11-22 07:08:59 följande:

Finns det någon vettig hostmedicin som man får ta som gravid?? Min förkylning börjar nu innehålla rethosta också och det känns jobbigt att hosta iom att magmusklerna är så uttänjda och försvagade

Jag har nipaxon tror jag den heter. Receptfri men det var läkare som rekommenderade. Mot slemhosta fick jag mollipect.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?