Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-05-03 02:54:09 följande:

Jag är inte med i -0.5 i veckan gänget men försöker gå ner det sista i min takt, upptäckte att vi behöver en ny våg, sist jag vägde mig var det 75 (mål 60-65) och nu på 100, haha skön våg :D

Ni som har ersättning, hur mycket äter era i förhållande till portionerna på paketet? På det står det 100 ml 5-6 ggr dag och Lucy äter 100 ml 9-11 ggr dag, vet ju att barn äter olika mycket men dubbelt så mycket låter som lite väl mycket :P testat om det är snutt ibland med nappen men nä hon är hungrig, provat ge mer också för glesare mellan målen (äter varannan till var tredje timme) men hon äter knappt mer än 100 ändå och spyr mycket gör hon också, vet inte om det kan göra att hon behöver äta mer

Tage kräks massor han med, men det är nog bara överskottet som kommer upp för han äter inte mer mat ändå.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-03 12:05:01 följande:
    Kollat på bh/bikini från lindex bombshell? Det är det enda jag använder i vanliga fall.. jag är förvisso helt platt som ogravid/oammande men dom bharna är grymma!! Saknar verkligen att få ha en sån bh på mig under en topp.. istället har jag en ofodrad ful amningsBH som är för stor (det finns ju inte amningsbh i a-kupa tydligen) och med ett knöligt amningsinlägg i. Ser väldigt snyggt ut under alla tröjor:(

Jag vill ju verkligen amma länge den här gången men fy vad jag saknar mina gamla bhar!
    Åh, vad jag skulle önska att jag hade A-kupa!! När jag ammade dottern hade jag H eller I-kupa och efter jag slutat hade jag F eller G-kupa. Fick ju då tack och lov en bröstreduktion genom landstinget, men när man får den bekostad den vägen får man ju inte välja storlek själv så det blev ändå C-kupa efteråt. Nu är jag på D-kupa, men hoppas att det går tillbaka till C-kupa igen.

Förstår dock att en knölig amningsbh inte är så snyggt under tajta tröjor.
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2015-05-03 13:45:38 följande:
    Haha och jag som hatar att vara platt. Jag förstår att det måste vara tungt med stora bröst men jag är ju verkligen HELT platt om jag inte har en bombshellBH på mig.. nu har jag ju liiite bröst iaf så länge jag agerar mjölkbar men utan fyllning och bygel i bhn är dom ju inte snygga ändå. Har funderat på en förstoring men samtidigt vet jag inte om jag ids lägga pengar på något sånt.. sambon bryr sig knappast efter alla dessa år tillsammans;)
    Nej, såklart kanske det inte är så kul att vara nästan platt. Men jag som haft stora bröst till en liten kropp sedan puberteten har alltid varit avundsjuk på alla med jättesmå bröst. Och dom med små bröst vill oftast ha stora. Ungefär samma som rakt vs lockigt hår - man vill ofta ha det man inte har :)
  • snö 81
    Mullan skrev 2015-05-04 20:04:10 följande:

Hur är era små i nacken? Här har vi en riktigt stark kille som hållt huvudet själv i några veckor. Han har vart stark från början. Storasyster var oxå väldigt stark men Lucas är helt otrolig :) phpSyxGMi25729.jpg

Tage har varit stark i nacken sen födseln. Läkarna på BB blev imponerade när han kunde hålla upp huvudet när dom lade honom på mage på läkarkollen.

Nu när han ligger på mage lyfter han upp sig själv så mycket att han rullar över till rygg. Så just nu är det omöjligt att öva magläge för han hamnar på rygg inom några sekunder
  • snö 81
    Mildamilda skrev 2015-05-05 18:10:08 följande:

Klipper ni naglarna? Eller river, filar? Jag vågar inte klippa.

Jag klipper, med en liten sax som var i ett babykit. Dom är för mjuka för att det ska gå att fila, dom bara viker sig då.
  • snö 81
    Lilj3 skrev 2015-05-06 08:50:04 följande:

Vilka söta bebisar alla har! Idag vaknade jag upp till en nöjd och pratglad liten kille. Eftersom han verkade så nöjd passade jag på att bada honom. För första gången verkade han tycka om det och sparkade glatt med benen i vattnet. Inte ens när jag tog upp honom blev det ledsna miner.

Tycker era små om att bada?

phpGz8OUR88991.jpg

Första badet var ingen höjdare, han skrek som en stucken gris. Men det har bara blivit bättre och nu gillar han att bada. Det har till och med blivit så att man kan passa på att bada om han är på dåligt humör för då får man honom att sluta skrika. Dessvärre hatar han när man tar upp honom, det blir ju så kallt :(
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-05-06 09:53:33 följande:

6 veckor sen fl och vägningsdag idag men jag vägde mig redan igår -2,5 kilo. Så 3,8 kilo kvar till före graviditeten, 8,8 kilo till före första barnet. Men det beror mest på dotterns magsjuka som inte ger sig. Tre dygn utan mat nu och hon blir jätteledsen om vi vuxna äter.

Det är en av få fördelar med magsjuka - viktnedgång :)
  • snö 81

Det har blivit dåligt med promenader senaste veckan då dottern inte varit på dagis sedan torsdag förra veckan. Men idag kom jag mig ut på långpromenad, 5.4 km och så skönt!! Tage sover vidare i vagnen så jag passar på att njuta med en kopp kaffe nu innan han vaknar :)

• snö 81
    Kpax skrev 2015-05-06 10:57:55 följande:
    Har du redan varit där? Tidigt (på dygnet)! Vi ska också till bvc idag, 15.30. Ska bli kul att se vad hon väger nu, hon känns tung!
    Vi var på en tidig 2-månaderskoll i måndags. 7 veckor och 2 dagar - 5220 g och 58 cm. Ingen liten kille längre :)
  • snö 81
    ebe91 skrev 2015-05-06 12:12:37 följande:

Åh vad jag känner att jag blev irriterad på min barnmorska. Var precis på efterkontroll, allt såg bra ut, men hon började med att ta upp den där kurvan man får från förlossningen och säger "du verkar ju ha haft en snabb o fin förlossning". Jaså, tänker jag, försöker förklara att den inte var så bra som hon ser på pappret men hon envisas med att säga "om man ligger mellan dom här två går det i normaltakt o din ligger ju lite ovanför". Jo, alltså den gick rätt snabbt (5 timmar aktiv förlossning), men det slutade ju med att jag hade en barnmorska liggandes över mig pressande på magen, en i vardera ben och sen en läkare mellan benen som slet ut ungen med en sugklocka... O när han väl kom ut hamnade han ju på neo i c-pap, men det hade hon nu inte orkat ta reda på... Kännet mig bara så besviken, när hon varit så bra under hela graviditeten men så ointresserad nu efteråt... Fick inte ens chansen att prata om förlossningen, utan hon konstaterade bara att det var en normal förlossning, även fast min förlossningsbarnmorska sa till mig att det räknades som en förlossning med komplikationer...

Ja, inte låter det ju som en normal förlossning när man hamnar på 56:an efteråt. Trist att hon inte läste hela utan bara tittade på hur lång tid det tog. Det är ju inte bara antalet timmar som spelar roll...?!?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?