• Kpax

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

tovemaja skrev 2015-04-29 07:55:58 följande:

Dålig natt men maken tog honom på morgonen så Jah fick slumra en timme.

Veckans vägning... -2kg?? Fattar ingenting! Ska väga mig igen imorgon för det verkar så konstigt... Innebär i så fall 3kg kvar till målvikt.

Idag blir det besök på mitt jobb! Kul!

Kan du känna själv att du har en muskelseparation? Om du ligger som att du ska göra situps, lyfter huvudet och känner med handen?

Men vilken härlig invägning!! Jag var tvungen att väga mig jag också, men nej, bara 100g mindre än igår. Det slog mig igår att jag äter minst fyra påsar kolasnören i veckan, kanske skulle gå ner lite snabbare utan de 1500kcal det innebär...

Jag ska också till jobbet idag! Jag är förvånansvärt nervös, det är framförallt bilfärden på 25 minuter som oroar mig. Det finns ju rastplatser längs motorvägen, men ändå. Amningen blir också intressant, alla kontor har glasdörrar och fönster ut mot korridoren, så privat blir det inte, hehe. Nåja, bra träning.
  • Kpax
    septemberbarn08 skrev 2015-04-29 09:56:02 följande:

Hos oss är det höger bröst det ska bökas vid men det är ju inte så konstigt när jag måste ha nappen där och när det finns mindre mjölk:) sen är det som att jag alltid sitter obekvämt när jag ska amma på det bröstet, hur mycket jag än pallrar upp med kuddar. Jag testade "tvillingamma" på den sidan men fick inte alls till det med kuddar osv

Idag har jag fått nytt penicillin utskrivet. Läkaren ringde och sa att eftersom det andra inte hjälpt än så får jag något annat. "I värsta fall är det en sån infektion som inte går få bort och då blir såret kvar". Upplyftande:P

"Och då blir såret kvar"?? För alltid eller?!

Usch, jag håller tummarna för att det här biter så du slipper skiten. Starkt att du orkar kämpa, jag hade säkert gett upp rätt tidigt.
  • Kpax
    snö 81 skrev 2015-04-29 14:43:40 följande:

Jag kan knipa av strålen när hag kissar, men övrig knipning känns sådär. Jag försöker allt jag kan, men det är som att jag inte orkar. Men jag hittade ett bra träningsprogram på 1177 när jag googlade så nu ska jag bara få in som rutin att göra det.

Det ska jag kolla upp!
  • Kpax
    tovemaja skrev 2015-04-30 16:25:43 följande:

Va tyst det var här idag!? Hur har ni det alla busy mammor? Själv har jag en skön och lätt bebisdag. Lite märkligt, enligt wonder weeks appen ska han vara inne i en mörk fas... Men tycker han känns gladare och mysigare än innan...

Jag känner den mörka fasen, det är därför jag är tyst i alla fall, hehe. Josefin går från sovande till gallskrikande imponerande snabbt. Och hon är fortfarande gasigare än vanligt.

Mitt "framfall" är tillbaka, och det skaver och irriterar både när jag går och när jag studsar på pilatesbollen. Fan också!

Det gick jättebra på jobbet igår, så jag får vara glad över det och trösta mig med två påsar kolasnören!
  • Kpax
    Mildamilda skrev 2015-04-30 19:41:26 följande:

Jag har också nån "skav" känsla... Vet du att det är framfall?

tovemaja skrev 2015-04-30 20:12:59 följande:

Kpax: jobbigt med skavet! Har du varit på efterkontroll?

Jag bokade en tidigare tid eftersom jag fått för mig att jag fått framfall, men dagen jag hade undersökning var det bra (och har varit bra tills för några dagar sedan), så allt hon kunde se var att urinröret inte var riktigt som det skulle. Hon sa i alla fall att så snart efter en förlossning är det ingen idé att prata om framfall, för det tar längre tid än så för underlivet att återhämta sig. Det var väl normalt att känna så här, bara att knipa...

Min riktiga efterkontroll bokade vi till början av juni eftersom jag redan varit på en koll, och jag vill passa på att göra cellprov, det kan man inte göra tidigare än tre månader efter en förlossning. Resultatet blir inte tillförlitligt.

Så jag vet inte riktigt om jag gjort något senaste veckan, typ knipt mindre, eller frestat på musklerna. Jag har haft sex en gång, men obehaget kom ett par dagar efter det, så jag vet inte om det kan hänga ihop.
  • Kpax

Trollunge85: Vad sökte du på för att hitta ljuden på Spotify? Jag irriterar mig på att jag måste ha appen öppen för att spela ljuden på Sleep baby sleep och White Noice, jag vill ju kunna slösurfa samtidigt :P

Tovemaja: Hon har varit gasig några dagar, men verkar inte ha ont, hon är mest irriterad och har svårt att komma till ro. Så det är inte så mycket att gnälla över! :)

Skönt att han har lättare att somna om, 5 är ju lite tidigt att gå upp! Kan han ligga själv när han sover? Ganska många uppvak ändå, Josefin sover nu ca 5 timmar när hon väl somnat (vilket nu är runt midnatt efter en timmes snuttande), tjoho! Sen äter hon och sover 3 timmar till.

Ska bli intressant att se hur rutinerna utvecklas :)

• Kpax
    Lilj3 skrev 2015-05-01 10:12:54 följande:

Igår var en bra dag. Valter var nöjd hela dagen och stor del av kvällen för en gångs skull. Han sov mellan 12-15 och sov även en timme i bärselen senare när vi var ute på promenad. Han somnade lite för sent på kvällen för min smak men det gjorde inte så mycket eftersom han var glad. Jag fick till och med äta både middag och efterrätt i fred medan han låg och sprattlade på sin lekfilt. Sen somnade han vid 22.30 och sov ända till 6 utan matuppehåll. Sen låg vi i sängen och gosade, ammade och sov från och till fram till 9. Önskar att det kunde vara så varje dag!

Oj, vad härligt! Fint om det kunde bli en vana :)
  • Kpax
    Mimipig skrev 2015-05-01 15:04:37 följande:

Jag tycker svensk vård är fantastisk, men vad gäller akutvård är jag villig att betala mer för att slippa denna väntan. Nio barn före oss och minst en h väntan till sa de just när jag frågade. Förutsatt att det inte kommer in några akutare fall...

Åh gud, stackare, jag åker inte till akuten om jag inte blöder ymnigt från huvudet typ, just för att det är sån otrolig väntetid. Men nu när man har barn är det väl bara att stålsätta sig, jag är inte mer villig att chansa än personalen på 1177 när det gäller rossliga småbarn. Jag är fortfarande livrädd för RS. :S

Jag skulle gärna ha en extra försäkring eller nåt som gör att jag slipper köa, men jag vet inte hur det skulle lösas rent praktiskt. :)
  • Kpax
    Trollunge85 skrev 2015-05-01 18:10:16 följande:

Fanns baby white noise men annars fan noise har vi sökt på för fläkt funkar så bra för oss

Tackar :)
  • Kpax
    Lavish skrev 2015-05-02 09:47:03 följande:

Känner mig inte så uppåt angående viktnedgången idag.

Var och handlade utan barnen igår vilket iofs var skönt och hittade en del fint till dem. Men provade också kläder till mig och det var inte kul. Fick gå upp minst två storlekar än min vanliga för att kunna klämma mig ner i dem, vilket gör att en bra deal på ett snyggt plagg inte längre känns som en bra deal då jag hoppas inte vara så fet för alltid. Dessutom är det på något sätt extra deprimerande när man ser något snyggt som i vanliga fall förmodligen sett smickrande och trevligt ut på, men istället när man provar ser man mest ut som en strandad valross, och även de brallor som gick att knäppa klämmer fram två läskiga valkar av den plufsiga magen... 

Antar att man får se det som att det bara kan bli bättre åtminstone. (Fast det är såklart inte sant, det kan alltid bli värre när det gäller vikt antar jag... ) 

Det där känner jag igen. Jag har provat kläder en gång, det gör jag inte om på länge. Allt är så jäkla mjukt och slappt, inte tillstymmelse till muskel på rumpa och lår. Usch.

Inte så konstigt kanske med tanke på hur stor magen var alldeles nyss, och att jag varit orörlig sen tidig höst, och att jag för knappt två månader sedan vägde 18kg mer än jag väger nu.

Men ändå, jag är trött på det nu, jag vill pigga upp mig själv genom att vara lite fin, men det är svårt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?