snö 81 skrev 2015-05-09 22:24:12 följande:
Då är det framfall jag har :( Jag känner som att jag har en mashmallow mellan benen. Ibland tynger det och ibland bara skaver det lite, men jag har tänkt att jag bara knipit för dåligt. Har väl försökt förneka och ignorera det. Jag har ju dock känt att det inte gått att knipa, som att min mashmallow är i vägen.
Har googlat lite och konstaterat att jag nog har ett framfall på bakre slidväggen, det är därför det ser så konstigt ut bakåt.
Vad jag kunnat läsa är det vanligt att man får framfall på slidväggen om man krystar hårt och det var ju precis det jag gjorde. Jag pressade ut honom på bara nån minut, under en värk, och det kändes som att allt gick sönder.
Fan, jag vill inte ha ett underliv som en pensionär när jag bara är 33 år.
Nämen det är ju inte säkert att det är permanent. Jag var gråtfärdig efter att jag hade googlat, jag hatar verkligen att det anses NORMALT med såna skador, att ens innanmäte kan komma ut och skava mot underkläderna så man blöder. Det är ju helt jävla sjukt.
Men barnmorskan lugnade mig. Det tar tid för kroppen att komma tillbaka. Och det verkar ju finnas hjälp att få (ringar att stoppa in, och operation om man är färdig med barnafödande).
Känns ditt likadant hela tiden? Mitt är lite olika, dels från morgon till kväll, och dels från vecka till vecka.
Om du har andra skador kanske det är de du känner, typ att det skaver och blir svullet så det känns sådär. I så fall kanske allt ordnar sig på ett enkelt sätt bara de löser "köttslamsorna".