Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

När jag läser väntar jag bara ännu mer på att få känna sparkar utanpå. Jag har inte känt så många sparkar alls sista dagarna,men det beror nog mest på att jag aldrig är stilla. Just nu lever den rövare som bara den. Men på jobbet går, klättrar, släpar och skumpar jag omkring hela tiden. Jag är faktiskt förvånad att jag fortfarande klarar jobbet så bra som jag gör. Idag fick jag säga ifrån mig en uppgift men cheferna förstod, så det var inget problem. Vdn har nog frågat mig fem gånger idag hur jag mår och hur det går. Förra graviditeten fick jag begära arbetslättnad typ i v 14-15 och nu är jag i v 19 och det går bra ännu. Så nu håller jag tummarna att det fortsätter så här.

• LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-10-29 09:51:58 följande:

Äntligen halvvägs! Fy bubblan, inte många rosa fluffiga moln i den här graviditeten men nu går det nedför iaf. :))

Härligt! Om jag inte blivit flyttad på ul så hade jag också haft halvtid idag, men men på lördag får jag min halvtid. Jag har inte heller haft några rosa moln. Nu ignorerar jag att vågen ens finns och jag kan ibland klara mig utan illamående tabletter. Jag tröstar mig med att jobbet fortfarande går ganska bra, när det blir något väldigt tungt så tar jag hjälp. Det bästa är att jag fortfarande kan spela innebandy en gång i veckan.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-10-29 17:44:50 följande:

Jag hade också varit halvvägs idag om jag inte blivit flyttad på RUL, men lördag då jäklar :)

Vi följs åt med lika mycket förflyttning. På måndag ska jag på nytt rul, eftersom mitt rul var för tidigt då jag blev flyttad. Så spännande att se om jag får behålla datumet.
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2014-10-29 14:30:40 följande:

Inatt drömde jag om vaccination och bebisen och massor kring det. Var helt kallsvettig då jag vaknade.

Socialstyrelsen rekommenderar gravida att vaccinera sig men min barnmorska säger att hon inte vill säga varken bu eller bä utan det ska man ta ställning till själv.

Jag känner att jag nog inte gör det. För jag aldrig brukar göra det. Min enda gång var nog inför svininfluensan. Men känns ändå osäkert!

Hur gör ni?

Min bm tycker att man ska ta eftersom immunförsvaret är sämre som gravid. Jag brukar få influensan varje år och har ett jobb där jag träffar mycket människor i alla miljöer. Så jag vaccinerade mig igår när de hade Drop in
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-10-29 19:55:20 följande:

Ja, det är ju lite roligt att vi följs åt. Spännande att se vad dom säger på måndag. Eftersom den är större och lättare att mäta flyttas du kanske tillbaka igen.

Jag ville inte bli flyttad på RUL med erfarenheten från förra gången, men ynka 3 dagar gör ju ingen skillnad egentligen.

Förra graviditeten blev jag flyttad 8 dagar och fick göra två rul den gången också. Men samma bf båda rul. Ändå blev jag igångsatt två dagar innan bf och fick en bebis på mindre än tre kilo. Så jag tror att jag får små barn helt enkelt.
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2014-10-31 17:45:16 följande:

Urs är så less å besviken på min familj. Jag hade helt naivt förväntat mig grattis och positiv respons på ultraljudbilden och att jag ska få barn.

Men får bara ett ironiskt grattis av min mor efterföljt av "Ska man säga grattis till något som man vet bara kommer bli skitjobbigt?" Och efter allt dåligt jag får höra börjar ja gråta och bli sårad såklart. Då skrattar en annan i min familj åt mig.

Så inget grattis för min del eftersom att jag blev lämnad av sambon i vecka 9 så ska jag helt enkelt inte förvänta mig stöd och positiv respons från familj och omgivningen tydligen.

Kommentaren från din mor låter som om den kommer ifrån min mor. Mina föräldrar är aldrig positiva om något. När jag berättade om första barnet gick min pappa ut ur rummet utan att säga något. Då var jag ändå 28 år gammal och varit gift i flera år. Nu med andra barnet blev reaktionen: hur ska du orka det?

Däremot har jag svärföräldrarna som bor en km bort som är väldigt positiva till en till.
  • LillLouise84

Trist när föräldrar/svärföräldrar inte blir glada för ett barnbarn. Som sagt mina föräldrar är negativa, men det är 5 barnbarnet som kommer nu och de tre första (mina syskonbarn) har mina föräldrar haft så jävla mycket och varken vill eller orkar vara barnvakt. Mitt barn har min mamma passat tjugo minuter en gång när dottern var bebis när de satt i väntrummet medans jag var hos tandläkaren.

Medans mannens släkt är jätteliten och vår dotter på 16 månader var första barnet på många år. Så vi har det väldigt bra där. Farmor lämnar mer på dagis än jag gör.

• LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-11-01 09:44:27 följande:

Det är skönt när man får lite hjälp av familjen. Vår dotter är första barnbarnet på båda sidorna men farföräldrarna bor 20-30 mil bort men morföräldrarna hämtar mycket på förskolan. Det blir ju lite trixigare nu när det är två bebisar. Mycket att begära att de skall ta hand om två barn men väldigt mycket att begära att de skall se efter TRE stycken :-/

Ja tre barn blir mycket. Mina svärföräldrar hade själv 4 barn inom 6 år så de är inte så rädda. Svärmor köpte bil så hon skulle få in två bilstolar redan innan hon visste att vi skulle ha igen. Nu ska hon köpa egen bilstol och dottern har fått eget rum hos farmor och farfar (de bor två personer på 180 kvm)
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-01 19:39:05 följande:

Halvvägs idag, och magen känns enorm :)

Härligt! Halvtid här med. Nu är det nedförsbacke mot förlossning
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-11-02 08:20:45 följande:

Precis! Och jag ser faktiskt fram mot förlossning även fast jag vet att det gör sagolikt ont. Denna gång vet jag vad som väntar och vad jag vill göra annorlunda mot förra gången.

Jag ser inte fram emot smärtan vid förlossning. Jag håller alla mina tummar och tår för en naturlig start den här gången. Men så skönt att gjort hälften.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?