Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2014-10-02 18:00:29 följande:

Idag berättade jag för chefen att jag var gravid. Han blev riktigt glad och tyckte det var en riktigt rolig nyhet. Han berättade  sin tur att han skulle bli morfar, han dotter är precis lika gammal som mig. Imorgon ska jag ta det med arbetsledaren, men kollegor som jag berättat det för berättade att hon redan misstänkt det hela.

Så nu behöver jag bara söka mitt eget jobb men det låter fortfarande att de räknar med att ha kvar mig och efter denna nyhet vågar de kanske inget annat ;)

Vi har förresten haft koll på blocket ett tag i väntan på att hitta en barnvagn vi kan tänka oss. Men det är ju helt otroligt vad svårt det ska vara. Man skulle ju behöva en kurs i att köpa barnvagn. Nu har vi väl iaf landat i att vi vill ha en Emmaljunga och det lutar åt en duo edge. Men Ibland verkar de bara heta duo edge, ibland duo edge S och ibland duo edge combi. Nån som förstår skillnaden eller vet en bra hemsida/bok i stil med "barnvagnar for dummies"? Har försökt kolla Emmaljungas egen hemsida men hittar ingen förklaring. 

Gå in och läs på barnvagnsblogg, där är det lite barnvagns info for dummies. Även recensioner av många vagnar.
  • LillLouise84

Min livmoder måste ha dragit iväg i storlek. Världens bulle ovanför naveln och jag är konstant hungrig men får inte i mig många tuggor förrän det är full, och en timme senare är jag vrålhungrig. Det är som om alla delar i magen har åkt upp och trycker på magsäcken. Illamåendet har också blivit sämre då jag inte får i mig så mycket och blir jättehungrig.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-10-03 06:42:07 följande:

Jag läste i min app att nu skulle livmoderns övre kant vara mellan blygdbenet och naveln - eller hur!!

När jag ligger i sängen och känner på bulan så är min övre kan i höjd med översta kanten på naveln... :)

Jag kände min länge i navelhöjd. Men nu känns den mycket högre upp?! Kan det verkligen vara möjligt. Magen känns trång som om jag vore i 6 månaden eller så. Ja sa till maken igår att tänk om det är mer än en?
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2014-10-03 07:17:33 följande:

Har kollat där också men hittar inget svar på mina funderingar men som sagt får väl gå till en butik och reda ut de flesta frågorna.

Det blir mycket lättare att välja om ni sett vagnen live. Till dottern tittade jag på emmaljunga i butik och de är enormt stora och dyra. Vi valde crescent Classic istället mycket smidigare och kostar hälften ungefär. Vi bor på landet och köpte därför fyra fasta hjul. Men insåg snart vad klumpigt det är så vi har en smidigare vagn med snurrhjul som vi har i bilen och den med fyra fasta hemma på landet.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2014-10-03 20:35:42 följande:

Ja vi vill också veta och hoppas att de hinner titta efter det. Såg dock i kallelsen idag (till specMVC) att de inte har avsatt tid till att kolla kön . Men med UL varannan vecka framöver så borde de ju kunna kolla någon gång hoppas jag ändå

Med så många ul är det nog omöjligt att missa kön.
  • LillLouise84

Nu längtar jag ihjäl mig till rul, nu är det bara dagar kvar! På torsdag! Men ni som har barn förut vet ni om syskon får följa med? Vi har en ettåring utan barnvakt den dagen

• LillLouise84
    BigMami skrev 2014-10-04 09:05:26 följande:

Det står i kallelsen att inga barn får följa med max en vuxen.. Det ska vara lugnt i rummet.

Vi har inte fått någon kallelse eller info alls. Bm bokade tid när vi var hos henne och fick det bara på en liten lapp.
  • LillLouise84
    BigMami skrev 2014-10-04 11:40:59 följande:

Konstigt att du inte fick någon information. Men i alla fall så får barn INTE följa med just för det som vi tidigare skrivit, om något skull vara fel och att det ska vara lugnt.

Har ni inte någon barnvakt alls?

Nä vi har väldigt lite barnvakt. Framförallt på vardagar. Och vi har 12 mil enkel resa till förlossningen och ul. Så det är inte bara en liten stund.
  • LillLouise84
    LillLouise84 skrev 2014-10-04 12:14:56 följande:

Nä vi har väldigt lite barnvakt. Framförallt på vardagar. Och vi har 12 mil enkel resa till förlossningen och ul. Så det är inte bara en liten stund.

Men vi får lösa det på ett eller annat sätt
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2014-10-04 12:14:08 följande:

Vi fick information om ultraljudet två gånger, först från barnmorskan, och sedan i själva kallelsen till ultraljudet.

På båda ställena står att EN vuxen får följa med in, inga barn. Och så stod det att man skulle dricka två glas vatten en timme innan eftersom det var lättare att se om urinblåsan var full.

Det där med att dricka vatten stod det på kallelsen när jag väntade dottern för snart två år sedan. När jag kom in i ultraljuds rummet frågade bm om jag kissat. För de såg mer med tom urinblåsa. Att dricka var gammal info, som bara inte blivit uppdaterad på kallelse.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?