Nixe skrev 2014-11-25 21:19:39 följande:
usch, funkar det inte att bara rakt ut förklara att han är som en avtorkad nykläckt bebis i sammanhanget och han gör bäst i att lyssna eller så får han dåligt omdöme? det låter ju lite farligt med en sån där mupp bakom ratten på ett tungt fordon menar jag :-/ Vi har också total personalkris, det får mig att misstänka att de inte kommer bevilja mig semester innan min bf (kommer inte få min ansökan om graviditetspenning godkänd det är jag rätt säker på så måste ju ta ut semester för att kunna gå fyra veckor innan). När vi la schemat för nästa period nu så sa bemanningspersonalen glatt att jag ju säkert går över tiden så jag hinner ju jobba hela perioden (bf 21/3, schemaperioden går till 23/3). Alltså aldrig i livet att jag tänker stressa ihjäl mig så som man får göra varje arbetspass hela vägen till bf! Jag har tur om jag hinner få en kvarts lunchrast innan kl 14. Dessutom kommer jag förmodligen snittas så det blir ju snarare tidigare än 21/3. Känns lite sådär...
Om du visste vad mycket idioter det är ute efter vägarna skulle du inte våga gå ut.... Den här nya killen klarar inte ens att dra ett spännband eller flytta en pall, fast jag förklarat 20 gånger om dagen. Nu sätter jag honom i situationer som jag vet att han kommer att få problem med för att sänka hans ego så han kan lyssna och lära sig.
Bara hoppas du får igenom den gravidpenning ändå. Jag håller på att skriva min ansökan nu. Jag måste få intyg av bm bara innan jag kan skicka