kivirush skrev 2014-12-01 12:11:37 följande:
Såg också att den mängden aluminium de påstår att bränslet skulle innehålla x antal flyg som skapar k-strimmor runt om i världen skulle uppnå ungefär 1/5 av all aluminium som produceras i Världen.
Ja, så går det när man inte har koppling till verkligheten samt uttalar sig i ämnen som man inte har ens en basal kunskap om.
Jag uttalar mig inte om hur läkare sköter sitt job för där har jag inte den kompetens som jag har här och som t.ex Gudasänd saknar i det mesta. Kopiera länkar är han dock en fena på.
Nu när vi kör tester med frityrolja som flygbränsle så följs det upp mycket noga och då är det ett bränsle som inblandas till viss procent.
För att chems skulle ha fumlat så behövs det tonvis med chems utöver bränslet. Hur skulle våra motorer kunna fungera då?
Därtill hoppar chemsutsläppen mellan motorer och utsläpp från tunnor via vingarna. En salig röra när de blir pressade och då flyttar chemsen till något annat ställe eller så blir det helthemlga plan.
Enl Gudasänd så kan inte en modern jetmotor ens ge några strimmor. Märkligt för jag gör dem själv utan chems av och till. Om jag ligger och flyger under en kollega i ett plan som jag själv flyger t.ex när jag flyger till Luleå och de andra till Sundsvall, Umeå eller Skellefteå så kan vi ligga rätt nära som på ett pärlband fast på olika höjd. Man kan då studera dessa strimmor på rätt nära håll.
Jo, Gudasänd dessa strimmor finns och de har som vanligt noll att göra med chems.