• Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

• Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?
  • Teresiat

Hur mår ni alla? Här har det shoppats nya bh-ar då alla mina är försmå numera. B kuppor brukade tidigare kunna kännas lite stora men nu sitter C kupor som handen i handsken istället. Det är ganska läckert att kroppen förändras så mycket trots att man är vuxen och har "vuxit klart"

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-24 13:11:05 följande:

Hur mår ni alla? Här har det shoppats nya bh-ar då alla mina är försmå numera. B kuppor brukade tidigare kunna kännas lite stora men nu sitter C kupor som handen i handsken istället. Det är ganska läckert att kroppen förändras så mycket trots att man är vuxen och har "vuxit klart"

Jag gjorde min första arbetsdag igår efter 5 veckors semester. Kände mig lite ringrostig i början men det gick ganska bra ändå.

Hur känns eran foglossning? Kände igår kväll att jag har fått ont långt ner i ryggen och funderar om det kan vara fogarna, vet inte riktigt hur det ska kännas... Smärtan sitter typ vid svanskotan och strålar ut mot skinkorna och ibland lite ner mot låren... Vad tror ni, kan det vara fogarna eller är det bara min semesterlata kropp som inte är van att stå och gå hela dagarna...? = )

Annars mår jag alldeles för bra... Lite illamående av och till, men annars inte mycket till symtom... Mer och mer nervös inför vul på torsdag, försöker ställa in mig på negativt besked, men hoppet är ju det sista som överger en... = )
  • Teresiat

Låter helt klart som foglossning linnis. Jag har exakt samma känsla i min svanskotan om jag suttit eller stått "fel". Blir det värre så besök en sjukgymnast. Jag har fått tre övningar som tränar musklerna runt bäckenet. Är dessa muskler tränade så ökar man chanserna till en enklare förlossning och snabbare återhämtning enligt min sjukgymnast.

Också super pirrig inför ul som är i veckan.. Ibland tänker jag: Herre Gud, tänk om det är en bäbis i magen! Jag vet ju att jag är gravid men kan fortfarande inte förstå eller acceptera att det lever ett nytt liv i magen. Efter ett MA så har man kanske extra svårt att ta in känslan att man har ett levande barn i magen.

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-24 18:32:24 följande:

Låter helt klart som foglossning linnis. Jag har exakt samma känsla i min svanskotan om jag suttit eller stått "fel". Blir det värre så besök en sjukgymnast. Jag har fått tre övningar som tränar musklerna runt bäckenet. Är dessa muskler tränade så ökar man chanserna till en enklare förlossning och snabbare återhämtning enligt min sjukgymnast.

Också super pirrig inför ul som är i veckan.. Ibland tänker jag: Herre Gud, tänk om det är en bäbis i magen! Jag vet ju att jag är gravid men kan fortfarande inte förstå eller acceptera att det lever ett nytt liv i magen. Efter ett MA så har man kanske extra svårt att ta in känslan att man har ett levande barn i magen.

Hoppas att det inte blir mycket värre, blir ju tungt att jobba då... Men det borde ju kunna påverka att jag är rätt otränad och inte van att jobba, kanske blir bättre när kroppen har vant sig igen.

Nä, det är lite svårt att ta in att det är nåt som växer i en... = ) Kände mig ju så himla lurad förra gången så vill gärna se de med egna ögon innan jag tror på det helt. = ) Håller tummarna för att vi båda får se pickande hjärtan till veckan! = )
  • linnis83
    linnis83 skrev 2014-08-24 18:54:28 följande:
    Hoppas att det inte blir mycket värre, blir ju tungt att jobba då... Men det borde ju kunna påverka att jag är rätt otränad och inte van att jobba, kanske blir bättre när kroppen har vant sig igen.

Nä, det är lite svårt att ta in att det är nåt som växer i en... = ) Kände mig ju så himla lurad förra gången så vill gärna se de med egna ögon innan jag tror på det helt. = ) Håller tummarna för att vi båda får se pickande hjärtan till veckan! = )
    Idag har jag jobbat min första långa dag efter semestern (10-19) och DET var inte roligt! Kunde knappt gå sista timmarna, skär som en kniv i vänstra skinkan typ... Blir ju skojsigt om det ska fortsätta så här i 30 veckor till... Not!

Teresiat: Håller alla tummar och tår stenhårt för att allt ser bra ut imorgon!
  • Teresiat

Tack linnis!! :)

Kan tipsa om en bok att ge till era blivande pappor. "Pappalogi - allt från produktionssex till VAB". En bok skriven av en ung man om hur han upplevde graviditeten och första barnet. Massor av humor och nyttig fakta. Jag gav den till sambon och nu högländer vi den tillsammans i sängen innan vi slocknar.. Den är ganska rolig, så kan rekommendera den varmt :)

• linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-26 21:12:24 följande:

Tack linnis!! :)

Kan tipsa om en bok att ge till era blivande pappor. "Pappalogi - allt från produktionssex till VAB". En bok skriven av en ung man om hur han upplevde graviditeten och första barnet. Massor av humor och nyttig fakta. Jag gav den till sambon och nu högländer vi den tillsammans i sängen innan vi slocknar.. Den är ganska rolig, så kan rekommendera den varmt :)

Boken verkar spännande, ska handla en sån om det går bra på torsdag. = )
  • Teresiat

Hej! Ul gick bara bra. Men jag blev flyttad från 13+0 till 12+1.. Har haft menscyklar på 31-34 dagar men kan inte låta bli att oroas lite att den inte skulle utvecklas som den ska. Men bm sa att jag inte hade något att oroa mig över. Nu är risken enligt henne extremt liten..

Sjuk känsla att se den lilla ligga och hoppa i magen. Klia sig på näsan, och sen hoppa igen. Obeskrivligt känsla av lycka och overklighet.

• Bella 89
    Teresiat skrev 2014-08-27 16:36:12 följande:

Hej! Ul gick bara bra. Men jag blev flyttad från 13+0 till 12+1.. Har haft menscyklar på 31-34 dagar men kan inte låta bli att oroas lite att den inte skulle utvecklas som den ska. Men bm sa att jag inte hade något att oroa mig över. Nu är risken enligt henne extremt liten..

Sjuk känsla att se den lilla ligga och hoppa i magen. Klia sig på näsan, och sen hoppa igen. Obeskrivligt känsla av lycka och overklighet. 

GRATTIS! Så skönt att allting gick bra, hoppas du kan slappna av och njuta lite nu. 
  • linnis83
    Teresiat skrev 2014-08-27 16:36:12 följande:

Så härligt,stort grattis! Hoppas jag får se nåt liknande imorgon. Fast man ser väl inte lika mycket i v 10 gissar jag... På din bild ser man ju faktiskt att det är en bebis! = )

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?