• Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

• Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?
  • linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-18 09:51:18 följande:

Vul klart. En liten bebis i magen och hjärtat slog jättefint.

Ååååh, så härligt! Stort grattis! = )
  • Bella 89

Sådär, hemma igen och det börjar sjunka in. 
    Hoppas era helger och kräftskivor var jättemysiga. När är det du hade tid för ul linnis? Har du fått någon tid teresiat?

Lägger till en liten bild på den lilla köttbullen med, hoppas den kommer med..

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-08-18 12:29:01 följande:

Sådär, hemma igen och det börjar sjunka in. 
    Hoppas era helger och kräftskivor var jättemysiga. När är det du hade tid för ul linnis? Har du fått någon tid teresiat?

Lägger till en liten bild på den lilla köttbullen med, hoppas den kommer med..

Sååå underbart! Jag har vul 28/8, så 10 dagar kvar...  Kan inte bestämma när jag ska berätta på jobbet... Måste ändra min jobbtid när jag ska på vul, börjar egentligen jobba samma tid som jag ska vara hos läkaren. Å ena sidan vore det ju lika bra att vänta till efter vul:et med att berätta, så jag vet om jag är gravid eller inte. Å andra sidan fixar jag nog inte att jobba alls den dagen om jag får dåligt besked, så då vore det ju skönt om dom vet vad som är på G...

Surprisekräftskivan var trevlig, födelsedagsbarnet blev vääääldigt överraskad. = )

Hur gick det med dit äventyr?
  • Bella 89

10 dagar är inte alltför länge, precis så man orkar stå ut och känna att det finns något att se fram emot. Svårt att säga det där med jobb, är de väldigt förstående och varma personer kanske det är lika bra de får veta, ju mer stöd du har om något skulle vara fel, ju bättre kanske. 

Trevligt att höra din helg var så bra! Min blev inte riktigt lika lyckad, maken lyckades inte kontrollera sin höjdskräck så vi fick avbryta. Men det är smällar man får ta. 

• skarlsson84

Kub idag gick bra låg ej i risk zonen o är i vecka 11+4:)

[img=/gallery/image/5213002/full_600/phpeobyEi19312.jpg

• Teresiat

Skarlsson och Bella! Gud så härligt att höra! Vilken lättnad det måste varit att få se de små bönorna :) Bella, vilken vecka är du i nu igen? Jag har bokat privat ul 27/8. Längtar naanting..

Min kompis som har samma BF som mig började blöda lite idag... :(( Guuud nu håller vi verkligen tummarna att det är "falsk alarm"... Hon ska på ul i morgon..

I övrigt så känns det som att många av kollegorna glor på magen. Pratade lite om föräldrarledighet och ledighet generellt på en kaffepaus. PANG glodde kollegan på magen så fort jag slutat min mening. Haha. Man ser verkligen vad de tänker..

Om tre dagar så har denna graviditet gått längre än förra som slutade just vid vecka tolv. Helt crazy att det redan har gått 27,1% redan...

Är det någon som har piercingar btw? Börjar bli kluven. Man kanske bör ta ut dem? Tog mina för tio år sedan.. Känns lite som att en kapitel in mitt liv stängs om/när jag tar ut dem... Ung-och-dum-kapitlet...

• Bella 89
    skarlsson84: Vad skönt att allting såg bra ut! Hur kommer det sig att du gjorde KUB?

Teresiat: Inte galet länge till ditt första ultraljud heller då, en vecka från idag. Hoppas verkligen allt ser bra ut och din oro kan minska lite. Några nyheter om din vännina? Såg hennes ul bra ut? Behåll dina piercingar så länge du vill, plockade ut alla mina för ett par år sedan, min man tjatade på mig så gav upp till slut. Saknar dem ibland men behöll mitt klarröda hår så har en liten del av det gamla jag kvar ändå. 

Har i övrigt bara ett enda symptom kvar, illamåendet, och det plågar mig. Klarade inte av att åka bussen in till informationsmötet i skolan igår, halvvägs fick jag hoppa av för att spy. Vet inte alls hur detta ska gå när jag ska till skolan 4 dagar/veckan. Bil går inte heller för den har mannen. 
  • Teresiat

Bella- aj aj låter inte så kul.. Men lite skönt med symtom ändå ;) Tror du även det går att ha kvar bröstpiercingar? Det står verkligen lite olika om det på nätet.. Vissa berättar vskräckscenarion.. Jag tog ut min i panik i helgen. Har haft den i drygt 10 år så vi får väl se om det hinner läka. Navelpiercingen är kvar.. Har inte hunnit forska i om den bör tas ut eller inte.

Tyvärr fick min kompis missfall :'( eller rättare sagt MA. Fostret dog redan i V6 enligt VUL, och hon var i 11+4 när hon började blöda... JÄTTE JÄTTE hemskt.. Jäkla MA. Man känner sig så lurad och förtvivlad.

Vilken vecka är alla i? Har glömt :)

• linnis83

skarlsson84: Härligt med lyckat KUB!

Bella89: Jobbigt med sånt illamående... Mitt är väldigt milt, har inte jättebra aptit men har aldrig känt att jag måste spy... Hoppas det håller sig så.
    Har du provat Postafen? Man kan ju bli trött av den, men effekten sitter i ca 12 timmar, så är det på morgonen det är värst kanske du kan ta den när du går och lägger dig?

Teresiat: Snart ul för dig oxå då, skönt! Vilken vecka är du i nu? Jag är i 7+5 enligt äl och 8+2 enligt sista mensen. Räknar efter äl så jag slipper bli besviken när dom flyttar tillbaka mig... = )
    Jobbigt för din väninna och så tråkigt att ni inte får dela upplevelsen... Nästan samma som för mig, började blöda i 13+2 och graviditeten hade avstannat i v 6... Tycker det är så skumt att det kan ta sån tid för kroppen att fatta...! Flera symtom kom ju efter den hade dött oxå...

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?