Bella 89 skrev 2014-08-11 16:37:05 följande:
Teresiat: Vad roligt att du köpt något till barnrummet!
Var på hälsosamtalet idag. Var inga problem alls, hon tyckte symptomen för den här graviditeten lät klockrena och berömde mig för att jag varken dricker eller röker. Så nästa möte är 18 Augusti på UL och efter det 1 September för provtagning.
Detta var även det enda mötet som min make var med på. Han kommer inte ha tid för fler (blev befodrad i Fredags!!). Han ska inte vara med på förlossningen heller, vill inte ha honom där knäpp som jag är. Ska era barns pappor följa med på alla mvc möten?
Skönt att bm var nöjd och tyckte allt verkade bra. Bara en vecka till ditt VUL!
Den här gången föll det sig så att min man är hemma på båda mina besök nu i början i alla fall. Första besöket här är bara provtagningar och sånt så det behöver han ju inte vara med på egentligen, men han sa att han skulle följa med för att han kunde. = ) Förra gången var han bara med på gravidsamtalet (eller vad dom nu kallar det...) och sen hann vi ju inte längre...Vi får väl se om jag tycker det är nödvändigt att släpa med honom på dom senare besöken om det går vägen den här gången. Ultraljudet vill jag definitivt ha med honom på i alla fall.
Varför vill du inte ha med din man på förlossningen? Ska du ha med nån annan istället?
Jag vill ha med min man, även om han är lite känslig och säkert kommer tycka att det är äckligt... = )
Känner mig lite lugnare idag igen, kissade på en sticka imorse och det var fortfarande ett väldigt starkt streck. Illamåendet är tillbaka igen oxå, kanske var för att jag låg i soffan precis hela dagen igår som jag inte kände av det...
Får se om jag ringer BM senare i veckan och frågar om vul till nästa vecka.