• Bella 89

Gravid igen - gick det bättre andra gången?

Idag kom mitt plus! Det känns helt overkligt, 12 månader har vi försökt sedan missfallet. Började misstänka graviditeten genom den oerhörda växtvärken i livmodern. Trots att jag bara är i vecka 4+1 enligt kalendern. 

I alla fall, vi förlorade vårt barn i missfall förra gången. Så jag behöver stilla mina nerver en aning. Ni som fått missfall, fick det bättre den andra gången? 

• Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?
  • Teresiat

Vi har BF 10/3. Så två mån innan känns lagom att hämta ut vagnen, oavsett har man ju förlossningsgaranti.. Bugaboos svänghjul är jättelätta att "fixera", enklare än brios då hjulen på briovgnarna måste stå i ett specifikt läge, vilket de inte behöver på Bugaboo. Har aldrig hört någon som ångrat svängbara hjul, har däremot hört tvärt om, dvs de som ångrat fasta hjul :) viktigast i snöväder etc är att hjulen inte är för små.

• linnis83

Nä, det verkar ju himla smidigt med svänghjul. På Emmaljungan som vi tittade på fanns det 3 chassin att välja på så vi tänkte ta ett med lufthjul. Var ganska rejäla hjul på den så det borde funka. Men ska nog kolla det därmed hur lätta dom är att låsa.

Sen är jag lite skeptisk till dom här bromsarna där man ska trycka med foten på en plastbit, undrar hur hållbar den är om vagnen har stått ute i 20 minus ett tag och man sparkar till den lite hårt...?

• linnis83

Kommer säkert inte med nån bild nu, men vi fick se en frisk sprattelbebis på rul idag! Känns sååå skönt, nu är det på riktigt! Blev framflyttad några dagar så är nu i 20+1 istället för 19+4. Nytt bf 29/3!
  • Teresiat

Guud så underbart Linnis!!! Visst är RUL magiskt? Längtar tills v 32 då vi ska göra nytt ul :)

• linnis83

Ja, det var verkligen underbart! Helt imponerad över hur skicklig bm var och hur snabbt det gick för henne att se allt.

Har börjat känna ordentliga sparkar nu oxå, sååå mysigt! Maken har dock inte lyckats känna utanpå än men det kommer väl.

Mailade på 2 blocketannonser ikväll på spjälsäng och skötbord, men dom var sålda båda två... Men mysigt att man kan börja shoppa till bebis!

Jenn86: hur gick ditt ul?

• Bella 89

Det är så skönt att läsa att det går bra för alla, att ni börjat göra RUL, tänka på barnvagnar osv. Var ett tag sedan jag skrev nu, har känt att det behövdes en paus från allt. 

Var på mitt RUL igår, blev flyttad från 29 Mars till den 27 Mars så ingen större förändring. Det var en riktig liten tjockis, vilket kändes bra för har varit lite orolig då jag gått ner 7 kg sen jag blev gravid. Låg och sög på tummen hela tiden också och fick hicka. Men allt såg perfekt ut och barnmorskan kunde konstatera att det ligger en flicka i magen. Vilket kön ska ni få, ni som vet?

• linnis83
    Bella 89 skrev 2014-11-20 13:59:36 följande:

Det är så skönt att läsa att det går bra för alla, att ni börjat göra RUL, tänka på barnvagnar osv. Var ett tag sedan jag skrev nu, har känt att det behövdes en paus från allt. 

Var på mitt RUL igår, blev flyttad från 29 Mars till den 27 Mars så ingen större förändring. Det var en riktig liten tjockis, vilket kändes bra för har varit lite orolig då jag gått ner 7 kg sen jag blev gravid. Låg och sög på tummen hela tiden också och fick hicka. Men allt såg perfekt ut och barnmorskan kunde konstatera att det ligger en flicka i magen. Vilket kön ska ni få, ni som vet?

Så skönt att höra att allt går bra för dig oxå! Visst är det fantastiskt att se sin lilla skrutt på ultraljudet?! =)

Vi valde ju att inte ta reda på kön, tror inte att dom kollar så gärna där jag bor heller... Ser det som en fin överraskning att se framemot när det väl är dags. = )

Har du börjat handla och förbereda nåt ännu? Och hur mår du?
  • linnis83

Hur går det för alla här? Nån som har fått träffa sin lilla skatt ännu?

Min busunge ligger åt fel håll, så det lutar åt att det blir snitt några dagar innan bf. Var på vändningsförsök i måndags men den var allt annat än samarbetsvillig...

Svar på tråden Gravid igen - gick det bättre andra gången?